LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet bioscoop verplicht geld teruggeven bij kaartjes?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
CBeerthuizen

Moet bioscoop verplicht geld teruggeven bij kaartjes?

Ongelezen bericht door CBeerthuizen »

Mijn vraag is: zijn bioscopen verplicht om kaartjes te vergoeden, of voor een ander moment in te wisselen, als je ruim van te voren meld dat je niet kan komen vanwege een stevige verkoudheid. De kaartjes zijn online aangeschaft.

NeoDutchio

Re: Moet bioscoop verplicht geld teruggeven bij kaartjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruim van te voren aangeven vanwege een flinke verkoudheid? U weet weken van te voren al wanneer u verkouden bent?

Helaas geldt er voor tickets geen herroepingsrecht. U kunt het altijd vragen bij de bioscoop, maar een gunst is geen recht.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee.

Ik zou vragen of je een andere dag mag. Als een film wat ouder is, dan heeft een bioscoop vaak nog wel een aantal stoelen vrij. Het kost de bioscoop dan niets om daar ja op te zeggen.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

CBeerthuizen schreef:Mijn vraag is: zijn bioscopen verplicht om kaartjes te vergoeden, of voor een ander moment in te wisselen, als je ruim van te voren meld dat je niet kan komen vanwege een stevige verkoudheid. De kaartjes zijn online aangeschaft.
Niet verplicht, maar in het filmhuis waar ik werk mag je altijd contact opnemen met kantoor en die kunnen het voor je omzetten. Je krijgt dan wel een tegoedbon zodat je later alsnog naar een andere film moet.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als U wel was gegaan had ik wegens de niesbui en kans op ook ziet te worden mijn geld terug gevraagd...
Prima dat je niet kwam en afbericht gaf, als je tijdig doet kunnen ze bij volle zaal deze stoelen aanbieden.

Maar vrijwel allemaal geven ze een tegoed bon, als ze dat niet doen kan omzet kosten.
Vele theaters en zelfs Concertgebouw komt dit vaker voor en die doen nooit moeilijk.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

CBeerthuizen schreef:Mijn vraag is: zijn bioscopen verplicht om kaartjes te vergoeden, of voor een ander moment in te wisselen, als je ruim van te voren meld dat je niet kan komen vanwege een stevige verkoudheid. De kaartjes zijn online aangeschaft.
Mijn vragen zijn:
Wat was het antwoord van de bioscoop toen U dit vroeg?
Wat is ruim van te voren?
Was U al verkouden toen U dit vroeg of moest U nog verkouden worden?

Ik denk persoonlijk dat ze dit niet verplicht zijn maar als U het vriendelijk vraagt zijn ze misschien wel bereid om iets te doen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Informeer eens bij de reisverzekering. Als de bioscoop in een andere stad ligt is het een reis en kan het zijn dat deze gedekt wordt door de verzekering. Die dekt namelijk ook reizen in eigen land.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:Informeer eens bij de reisverzekering. Als de bioscoop in een andere stad ligt is het een reis en kan het zijn dat deze gedekt wordt door de verzekering. Die dekt namelijk ook reizen in eigen land.
Maar dan niet gaan klagen als de premies volgend jaar weer omhoog gaan. Het idee alleen al om dit soort bedragen bij een verzekering te willen claimen....

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

olaf79 schreef:Informeer eens bij de reisverzekering. Als de bioscoop in een andere stad ligt is het een reis en kan het zijn dat deze gedekt wordt door de verzekering. Die dekt namelijk ook reizen in eigen land.
Een reisverzekering voor Nederland is meestal niet geldig voor dagjes weg in eigen land. Om voor dekking in aanmerking te komen, moet er minstens één overnachting in het verblijf zitten. Een weekendje naar het strand of naar de Veluwe valt dus weer wel onder de reisverzekering met Nederlanddekking.(bron: Geld.nl)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Holy53 schreef:
Een reisverzekering voor Nederland is meestal niet geldig voor dagjes weg in eigen land. Om voor dekking in aanmerking te komen, moet er minstens één overnachting in het verblijf zitten. Een weekendje naar het strand of naar de Veluwe valt dus weer wel onder de reisverzekering met Nederlanddekking.(bron: Geld.nl)
Nou ik heb wel eens een concert of theatervoorstelling geclaimed en dat ging prima. ER hoeft geen overnachting bij te zitten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij welke verzekeraar was dat Olaf?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:
Holy53 schreef:
Nou ik heb wel eens een concert of theatervoorstelling geclaimed en dat ging prima. ER hoeft geen overnachting bij te zitten.
Hoe hoog is uw premie dan dat zelfs een verkoudheid al reden genoeg is om te annuleren?

Gesloten