LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Boeken Club

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
moeke

Nederlandse Boeken Club

Ongelezen bericht door moeke »

Ook weer een gids in de bus gekregen (winter 2003) met het verzoek te bestellen voor 6 december a.s.
Denk erom, dit betreft een EXTRA GIDS en dus geen kwartaalgids. Als je NBC belt zeggen ze: ja maar mevrouw, er staat toch geschenkengids op vermeld ..... (ja, heel klein dus !!)
Uit de layout, bestelkaart (er staat 4e kwartaal 2003) en hele kretelogie blijkt dat niet, erger nog, de gids lijkt juist erg op de normale kwartaalgids, hij is alleen dunner.
BESTELLEN HOEFT DUS NIET !!!

Gast

Re: Nederlandse Boeken Club

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dezelfde gids ontvangen en in het verleden wel vaker van dit soort extra gidsen ontvangen. Heb nooit de illusie gehad dat ik iets zou moeten bestellen aangezien op alle materialen die erbij zitten duidelijk staat aangegeven dat bestellen bij dit soort gidsen niet verplicht is.

peet

Ongelezen bericht door peet »

opzegge die handel en gewoon lekker naar de Biep gaan :wink:

N@omi

Ongelezen bericht door N@omi »

Ook ik heb geen goede ervaring met de Nederlandse Boekenclub!

In december ben ik een lidmaatschap aangegaan. Eerst was ik nog wat huiverig, want mijn ervaring is dat ik nooit wat leuks kan vinden in zo'n catalogus.

De vertegenwoordigster vertelde mij toen dat het tegenwoordig mogelijk is om op ISBN-nummer te bestellen, door een soort samenwerking met Bol.com. Dus zo kun je ook boeken bestellen die niet in het assortiment zitten.

Nou, vooruit, er waren leuke cadeaus te krijgen en op basis van bovenstaande info durfde ik het lidmaatschap wel aan. Ieder kwartaal één boek, dat koop ik nu ook al. En op deze manier kan ik toch altijd een boek naar mijn gading bestellen.

Na een paar dagen volgde telefonische controle of ik inderdaad een lidmaatschap was aangegaan. Toen ook nog even nagevraagd over dat bestellen op ISBN-nummer en 'ja hoor mevrouw, dat kan tegenwoordig!'

Halverwege december kreeg ik mijn leuke welkomstpakket thuis. Alleen de beloofde chocoladelettermachine ontbrak, maar dat was niet zo'n groot probleem. Geen idee of ik die ooit zou gaan gebruiken. Maar toch een leuk boek, cd, dvd, videoband en kraamcadeau voor maar 10 euro!

:!: MAAR... :!: Je voelt de bui al hangen...
Bij mijn eerste bestelling, die ik probeerde te doen via internet... mijn boek was niet te vinden! Dan maar op ISBN-nummer, want dat zou tenslotte mogelijk zijn... FOUTMELDING...
Dan maar via de e-mail, netjes alle gegevens genoteerd en gemaild. Dit was op 27 december.

Vandaag, 15 januari 2004, toch maar eens gebeld. Bestelling nergens bekend en... volgens de telefoniste is dat bestellen op ISBN-nummer helemaal niet mogelijk! Maar dan wil ik helemaal geen lidmaatschap!
Gelukkig was zij het met me eens dat ik op basis van deze verkeerde informatie het abonnement kon beëindigen.

Helaas... Daar gaat mijn leuke welkomstpakket, die moet ik terugsturen.
En nu maar afwachten of ik mijn geld hiervoor ook terug krijg...

Mensen, kijk uit met de Nederlandse Boekenclub, informeer goed naar de mogelijkheden en bel er eventueel ook nog achteraan!

Op zich zal het nu ook wel goed komen, maar ik ben blij gemaakt met een dode mus, het kost een hoop ergernis en uiteindelijk eindig je met lege handen...

davina

Ongelezen bericht door davina »

Ik ben al bijna een jaar bezig om op te zeggen eerst was het niet het goede kwartaal( ik was te laat) oke ! gelijk opgezegd voor het jaar daarop was geregeld nu krijg ik toch steeds een kwartaalboek en aan zeggingen dat ik te laat ben met bestellen, als je belt zegt de telefoniste nee mevrouw u staat niet meer aktief uw lidmaatschap is beeindigd. Dus de ene afdeling weet niet wat de andere afdeling doet
ik laat het er nu op aankomen.

Bert Huisman

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Gewoon geen lid van worden. De meeste boeken liggen ook bij De Slegte in de winkel, al moet je dan even wachten wellicht. Je gaat in de huidige tijd toch geen verplichte afnames meer aan? Dit is een ouderwetse club. Alle actuele boeken zijn te koop via allerlei sites zoals Amazon en Bol.com. :)

Moos

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben ooit lid geweest. Maar vond er niks aan. Boeken uit de prehistorie, moet je maar eens goed kijken wat daar te koop is. Je moet wel lid zijn van de EO of zo om dat leuk te vinden. Kortom
geen lid worden en als je lid bent mee stoppen.
Ik las uit reply van Bert Huisman dat je ook naar de Slegte kunt gaan en dat is een goede tip. :wink:

ividepivicam

Ongelezen bericht door ividepivicam »

Ik kreeg laatst een jongen aan de deur die vroeg of hij mij een paar vraagjes mocht stellen.
'Als je maar niks wil verkopen' zei ik. Nee nee, gewoon een paar vragen. Hij vertelde dat NBC 35 jaar bestond en dat ie mij iets mocht geven, maar dan moest ik eerst paar vragen beantwoorden. Naar wat voor muziek ik luisterde, films ik keek, of ik wel s cd brandde, niet veel meer. Ik netjes geantwoord. Koop je ook cd, video's, boeken blablabla en hoevaak? 'AHA' zei ik 'je bent van de ECI!!' 'nee, zeker niet. Dit is heeeeel iets anders. Wij zitten achter de V&D' "jaaaa, de ECI" "neeehee, en in den bosch zitten wij daar en daar" . Ik dacht toch zeker te weten dat dáar de ECI zat. NIks hoor. 'Maar ik koop niks en ik wordt geen lid', zei ik. 'ik ben blij dat ik er net van af ben'. Nee nee, hij wilde mij écht niks aansmeren.
Nu komt het. 'Ik mag u een pas geven waarmee u 10%korting krijgt op al die spullen die u net noemde. Alleen voor u. '"oke geef me die pas maar dan' "Dan moet u eerst wel twee kleine vraagjes beantwoorden. 1: Ben u ouder dan 21?' ja dus. hehe. '2, beloofd u dat u dit jaar vier keer spullen koopt bij NBC?' WAT??? 'dat kan ik u niet beloven' Hij helemaal verontwaardigd, 'waarom niet, u zegt net dat u 34 producten koopt, dan kan u die toch net zo goed bij ons kopen.' 'Sorry meneer. maar daar heb ik geen zin in. misschien koop ik dit jaar wel helemaal NIKS!! '

Boos droop ie af.

Blijkt dat: 2. [quote: NBC (de Nederlandse Boeken Club), opgericht in 1967, is een nevenonderneming van ECI, 's lands grootste boeken- en muziekclub. Alle werkzaamheden, projecten en processen met betrekking tot NBC worden uitgevoerd binnen de ECI-organisatie]

jaja, lekker hoor. rare mannen langs deuren sturen....

(moest dit even kwijt.) :D
groetjes

Gast

Ik koop helemaal geen boeken. Hoe ist? Snap niet die laatste opmerking. Zo zie ik wel vaker van die loze opmerkingen staan van 'gast'.
Wat zou ie bedoelen? goed lezen eerst, GAST!!!!! :?

Inge van Leuven

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Ik ben jaren lid van ECI en dat bevalt me. De winkel is gewoon in mijn stad en je kan uit veel kiezen. Ook de boeken zijn niet uit de prehistorie, maar redelijk nieuw. Boeken zijn goedkoper en als je meer dan 5 jaar lid bent, dan krijg je nog meer korting op sommige boeken.

ECI en de Nederlandse Boekenclub zit in één ruimte, waardoor je de keus heb uit alle boeken die in hun assortiment zijn. Soms streep ik het eerst in de gids aan, waar ik belangstelling voor heb. Maar meestal beslis ik in de winkel.

Gast

Je weet als je zo'n contract aangaat van te voren neem ik aan wel dat je verplicht bent om boeken te nemen zo niet dan ben je in mijn ogen erg dom bezig geweest om niet te vragen hoe het allemaal in elkaar zat!!! Ik weet namelijk dat ze je graag van alles aansmeren vooral in de stad. ik zeg altijd dat ik er niks voor voel. later koop ik hetzelfde boek bij de winkel en het blijkt bij een gewone boekenzaak ook nog wel een voordeliger te zijn. Allen trappen de mensen altijd in op hun mooie smoesje van u krijgt in het begin zoveel dingen voor een bepaalde prijs. ik weet van een vriend dat als je niks bestelt ze zo vrij zijn om je gewoon maar iets op te sturen. Ik hoop voor je dat je er makelijk vanaf kunt komen want meestal is dat met dat soort dingen ook nog een ramp!!!

Succes er mee :)

marike hazenberg

Ongelezen bericht door marike hazenberg »

Ook ik zal blij zijn als ik mijn abonement kan opzeggen .
mij werd ook zo'n abonement aangesmeerd.
ze zeiden ook van allerlei dingen dat het goedkoper is en dat je maar een keer per kwartaal iets hoeft te bestellen.
dat laatste klopt wel maar dat eerste absoluut niet.
het is allemaal hardstikke duur en wat goedkoop is is dan een extra bestelling en kan niet voor de kwartaal selectie worden gebruikt.
pas als je 10 jaar lid of zo bent is het pas goedkoop anders niet.
en wat sortering betreft: je kunt beter naar een gewone boeken of cd winkel gaan want daar is de sortering 10 keer groter dan bij de boekenclub

bodejos

Ongelezen bericht door bodejos »

Ja hoor, ook ik heb een nare nasmaak gekregen van mijn abonnement op de NBC.

Voor de goede orde: ALLE ouderwetse clubs (Boek en Plaat, ECI en de NBC) werken nu samen, of zeg maar: zijn nu een bedrijf. Daar is recentelijk de CD-music club bijgekomen, nu cd CD-DVD-entertaimentclub geheten. Dus het is tegenwoordig 1 pot nat, van welke club je ook lid bent.

Ik had net opgezegd, en ze kwamen meteen met een aanbieding voor ex-leden. Ik mocht een nieuwe keuze maken, en kreeg daarop dan 10 procent korting.

Vervolgens deed ik ze een tegenvoorstel: ik wilde als nieuwe klant behandeld worden, en voor hetzelfde bedrag als mijn introductiebestelling erbij krijgen. Jawel hoor: ze gingen op mijn voorstel in, en zo ben ik toch nog een jaar lid gebleven, en had mijn spullen wel erg goedkoop.

Wat ik wel jammer vind, is dat nieuwe leden zo in de watten worden gelegd, en dat je als bestaand lid pas van een extra korting kunt profiteren, als je een extra bestelling uit de gids doet. Dat hoort in feite toch andersom te zijn (en zou ook al bij het eerste artikel dat je bestelt, moeten gelden). Anders betaal je die korting natuurlijk weer uit eigen zak (het eerste artikel is namelijk helemaal niet zo goedkoop als men je wil doen geloven)

Gast

Heb vroeger ook bij de ECI gezeten.
Beloftes waren gedaan maar klopten niet en ik zat er twee jaar aan vast.
Met deze toko zal ik NOOIT meer in zee gaan.

een tevreden mens!

Ongelezen bericht door een tevreden mens! »

Nou beste mensen ik ben dik tevreden over eci!
En mocht je vergeten te bestellen sturen ze ALTIJD nog even een briefje of je werkelijk wel hun kwartaal keuze wilt onvangen of dat je wellicht bent vergeten optijd te bestellen!
Er is keuze voldoende en heb je geen zin in een boek kun je toch ook de laatste top-cd's kiezen?
En het is zo ; op hun site www.eci.nl is de keuze aanzienlijk groter dan uit de catalogus!
Dus wat klagen jullie nou toch?
Kijk dan voordat je lid wordt even wat hun assortiment is!
Nu krijgen hun de schuld terwijl jullie zelf zo stom zijn niet even eerst te bekijken wat ze hebben!!
Ooit jaren terug heb ik wegens omstandigheden een keer mijn lidmaatschap op moeten zeggen ; geen probleem nooit hebben ze me een nieuw lidmaatschap opgedrongen of wat dan ook!!
Ik ben zelf geheel uit eigen beweging weer lid geworden toen ik weer geld had om spullen te kopen!!
En over geld gesproken ; als je je acceptgiro niet optijd verstuurd......je krijgt pas na 2 maanden een herinnering....dan eens een minimale boete van iets van 2 euro en kortom betaal je pas ruim 2 maanden na bestelling van je spullen!
Niet dat dat de bedoeling is maar mocht je eens financieel omhoog zitten heb je aan hun een heel redelijk bedrijf!!
Dus de zeikers hou op met mopperen eigen schuld laat je gewoon beter informeren voordat je lid wordt en anders heb je gewoon pech!!
Doei.

Lizzz

Ongelezen bericht door Lizzz »

Ik ben al een aantal jaren lid van NBC en ik moet zeggen, naar volle tevredenheid. Ik lees graag en ze bieden lage prijzen. Mijn ouders waren ook allebei lid, maar hebben opgezegd. Ze ontvingen heel snel een reactie op de opzeggingsbrief, waarin de opzegdatum bevestigd werd. Heel netjes allemaal. Je weet van te voren waar je aan begint als je lid wordt, en één bestelling in de 3 maanden is niet echt veel als je van lezen houdt. Daarbij sturen ze inderdaad eerst een herinnering als je te laat bent met bestellen, ik heb echt nog nooit de kwartaalselectie thuisgekregen in de 6 jaar dat ik lid ben. :D
Lees eens goed de spelregels/voorwaarden door voordat je wat tekent!!! Dan heb je ook geen gezeur achteraf!!!

Gast

Ik werd ook pas aangesproken in de stad:
Mag ik u wat vragen ?
ik zeg: dat doe je al, maar goed ga verder...
Leest u wel eens ?
Ik zeg: Ja, IK wel ja !!! Als jij dat nou ook wat vaker had gedaan, had je nou niet zo'n ***baan gehad !!!!!

Gast

De NBC is vreselijk, ben blij dat ik er vanaf ben.

Elk kwartaal iets uitzoeken, moet niet zo moeilijk zijn. Maar bij de NBC is het assortiment zeer verouderd, de nieuwste boeken/cd's/dvd's hebben ze pas een paar maanden later. Daarnaast is BOL.com vaak veel goedkoper.

Voorbeeld: Toen ik nog lid was wilde ik een DVD bestellen van Robbie Williams.
NBC: €29.95
BOL:€ 19.95

Ik bedoel maar!!!

Lieveheersbeestje

Ongelezen bericht door Lieveheersbeestje »

Ow ik ben een paar jaar terug er ook ingestonken. Werd aangesproken op straat en had zoiets van ach waarom niet. Kreeg me geschenk en ja ik koop wel veel, maar wel veeeeeeeeeeeel goedkoper dan bij de NBC echt niet normaal wat voor prijzen ze er voor vragen.
Ik kan ook nooit iets vinden wat ik wil..
Als goed is ben ik er dit jaar vanaf en zal dan ook erg blij wezen.
Echt vind het niet normaal, hoe gek ze je kunnen maken en bij deze heb ik het ook echt wel geleerd dat ik daar niet meer intrap.

Gast

Ik dacht dat colportage niet meer mocht.

Gesloten