LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichting met CD
Oplichting met CD
Ik ben nieuw hier, maar wilde dit toch even kweit.
Ik heb vandeweek een CD van Derek en The Dominos gekocht want ik vind het liedje Leila leuk.
Toen ik thuis kwam zag ik in het boekje dat de muziek helemaal niet door Derek en The Dominos is gemaakt maar door eric clapton en nog een paar andere.
Ik voel me opgelicht. Kan ik mijn geld terug eisen bij de winkel?
Ik heb vandeweek een CD van Derek en The Dominos gekocht want ik vind het liedje Leila leuk.
Toen ik thuis kwam zag ik in het boekje dat de muziek helemaal niet door Derek en The Dominos is gemaakt maar door eric clapton en nog een paar andere.
Re: Oplichting met CD
Derek and the Dominos was een blues-rock supergroep, actief in 1970 en 1971. De band was opgericht door Eric Clapton, met Bobby Whitlock, Carl Radle en Jim Gordon, die Clapton kende van sessiemuzikantenwerk bij Delaney & Bonnie. Later voegde ook gitarist Duane Allman, van de Allman Brothers Band, zich bij de groep. De band heeft slechts één studioalbum uitgebracht, Layla and Other Assorted Love Songs, wat door critici gezien wordt als één van de beste werken van Clapton. Met de titeltrack Layla scoorde de band een wereldwijde hit. Voordat Duane Allman in oktober 1971 bij een verkeersongeluk om het leven kwam, heeft de band in mei 1971 nog enige tijd in de studio gezeten om een tweede album op te nemen. Na een ruzie tussen Eric Clapton en Jim Gordon in de studio was de band opgeheven.
Discografie[bewerken]
Layla and Other Assorted Love Songs (1970)
In Concert (live, 1973)
The Layla Sessions: 20th Anniversary Edition (live, 1990)
Live at the Fillmore (live, 1994
Discografie[bewerken]
Layla and Other Assorted Love Songs (1970)
In Concert (live, 1973)
The Layla Sessions: 20th Anniversary Edition (live, 1990)
Live at the Fillmore (live, 1994
Hilarisch, maar vooral belachelijk hoe snel mensen hier het woord oplichting gebruiken. Ze weten van toeten noch blazen, maar "voelen" zich opgelicht.
Als je het liedje leuk vind, maakt het toch niet uit, wie het heeft geschreven.
Ga naar het juridisch loket en vraag, of zij het voor jouw uitzoeken.
Ga naar het juridisch loket en vraag, of zij het voor jouw uitzoeken.
Als ik het goed lees ("Toen ik thuis kwam zag ik") heeft U deze CD in een gewone winkel gekocht, waar U dus de CD en het boekje uitvoerig heeft kunnen bekijken. Een van de grote voordelen van een gewone winkel. En nu voelt U zich opgelicht omdat U dit niet gedaan heeft. Gelukkig is het alleen maar een gevoel, want U bent niet opgelichtderekfan schreef:Ik ben nieuw hier, maar wilde dit toch even kweit.
Wat bedoel je met "gemaakt"? Bedoel je daarmee uitgevoerd of geschreven? Het is namelijk bij de meeste muziekgroepen zo dat de muziek en de teksten niet door de groep als geheel zijn gemaakt, maar door individuele leden van de groep (zoals bv. Eric Clapton) of vaak ook door heel andere mensen. Soms speciaal voor de band geschreven, maar soms zijn het ook covers van andere artiesten.derekfan schreef: Toen ik thuis kwam zag ik in het boekje dat de muziek helemaal niet door Derek en The Dominos is gemaakt maar door eric clapton en nog een paar andere.
Daarnaast zijn er nog vele varianten mogelijk. Het kan gaan om een 'ode aan' Derek en The Dominos, waarbij het dus helemaal niet hoeft te gaan om hun muziek. Of om 'liedjes van' Derek en The Dominos, die kunnen worden uitgevoerd door anderen. Of het kan zijn dat de 'merknaam' Derek en The Dominos in handen is van Eric Clapton en dat hij dus gewoon ook onder de naam Derek en The Dominos hits mag uitbrengen.
(Iets vergelijkbaars zag je bij bv. 2 unlimited: de originele mensen stopten, maar de producers hielden de 'merknaam' en konden een paar jaar later met heel andere mensen dus gewoon weer verder onder de naam 2 unlimited.)
Dit kan toch alleen maar een trol zijn ?
Het weekend komt eraannn
Heb ik eindelijk tijd om een cd-tje op te zetten
woensdag trollendag