LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pathé Online kaartjes kopen.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
MetaO

Pathé Online kaartjes kopen.

Ongelezen bericht door MetaO »

Als frequent Pathé bezoeker stuitte ik vandaag op de NON-service van Pathé.

Zondag 7 februari voor de eerste keer gebruik gemaakt van de online kaartenverkoop van Pathé.
Niet lang daarna een mailtje ontvangen met daarin een storingsbericht. Er was iets fout gegaan.
Ik had via mijn mail geen kaartjes ontvangen maar WEL BETAALD (à 19 euro)
Het enige wat Pathé voor mij kon betekenen was het geld 5 dagen vasthouden
(hoeveel rente zal Pathé hierover ontvangen?) en het vervolgens terug storten. Het enige wat ik kon doen was opnieuw kaartjes kopen......

Geachte heer/mevrouw Pathé met deze NON-service kan ik niet anders dan akkoord gaan (jullie laten mij geen keus).
In dit digitale tijdperk waarin wij leven, lukt het jullie wel mij een storingsbericht te sturen dat iets niet is goed gegaan maar jullie kunnen niet de moeite nemen mij nogmaals de kaartjes te sturen. Of eventueel de betreffende bioscoop te informeren over mijn komst en de kaartjes daar te laten wegleggen. Schandalig.

Ik verwacht op zijn minst een heel goed excuus voor dat excuus van een klantenservice....

Voortaan dan toch maar naar de Utopolis?

minte

Re: Pathé Online kaartjes kopen.

Ongelezen bericht door minte »

Wanneer ik het goed begrijp kunt U wel betalen en daarvan een storingsbericht ontvangen, maar U kunt geen kaartjes ontvangen ?
Hoe heeft dat storingsbericht U dan bereikt ?
Raar van Pathé zeg, erg raar.
Gewoon storneren dat bedrag en in het vervolg gewoon maar naar de bioscoop gaan en niks online huppeldepup !

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Storneren kan niet, want het is geen automatische incasso. Heb toevallig gisteren zelf voor het eerst gebruik gemaakt van dit systeem, tot mijn volle tevredenheid. Ik kreeg een streepjescode op het scherm (en in mijn email) die je kunt printen. Ter plekke haal je die streepjescode langs een scanner en vóila, daar liggen je kaartjes.

Maar zoals in ieder systeem kan er altijd iets fout gaan. Ik vind de manier van afhandelen ook niet zo raar, eerlijk gezegd. Vaak is het bij dit soort problemen niet á la seconde duidelijk wát er precies fout gaat, maar wel dát er iets fout gaat. Ligt de fout bij Pathe, of bij de bank, of bij Ideal...

Vergelijk het met een pinautomaat waar geen geld uitkomt. Ook daarbij wordt het bedrag wordt wel afgeschreven, en pas na controle teruggestort.

R.W.Slikkerveer

Ongelezen bericht door R.W.Slikkerveer »

Ook ik heb bovenstaande ervaren, enige tijd terug middels ideal betaling gedaan, welke zoals logisch accuut wordt afgeschreven, Daarna de volgende mail ontvangen:
Er is een fout opgetreden tijdens uw aankoop. U heeft geen bevestiging met een barcode ontvangen, maar mogelijk heeft u wel betaald!

Indien u heeft betaald met:
- iDEAL dan zal uw geld automatisch binnen 1-3 werkdagen worden teruggestort.
- Credit-card betalingen worden direct gecanceld waardoor er geen geld van uw credit-card wordt afgeschreven.

Indien u binnen 5 werkdagen uw geld niet heeft terug ontvangen, stuur dan een e-mail naar [email protected] onder vermelding van de volgende gegevens:
- Voornaam en achternaam
- Gekozen bioscoop, filmtitel, dag en tijdstip van de voorstelling
- Het betaalde bedrag
- Bankrekeningnummer
- Datum en tijdstip van betaling
- Betalingskenmerk

Uw e-mail wordt direct in behandeling genomen. Indien er een betaling was gemaakt dan wordt uw geld alsnog zo snel mogelijk teruggestort op uw rekening.

Helaas zult u in alle gevallen wel opnieuw kaartjes via www.pathe.nl moeten kopen.

Zie ook voor meer informatie de klantentenservice pagina.

Onze excuses voor het ongemak,

Pathé
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is een automatisch gegenereerde mail
Ondertussen meer dan een week later, geen geld terug ontvangen, geen enkel ander bericht, en ook geen antwoord op de mail die ik volgens bovenstaande mail naar hun verstuurd heb. Tevens was de voorstelling toevalligwijs later uitverkocht toen ik kaartjes wou aanschaffen.

Ik vind de communicatie vanuit pathe erg sneu, en het feit dat ze hun zaken niet voor elkaar niet hebben
qua online betalen. Een fout kan gemaakt worden, maar een klant zou toch niet zoveel moeite moeten doen (al ruim voor 10 euro weggbeld a 50ct per minuut naar hun klantenservice) om zijn eigen geld terug te moeten krijgen?

nu voor de derde keer bovenstaande gegevens verstuurd. Zal mij benieuwen.

Bedankt voor het lezen.

Rogier-Willem Slikkerveer

Gesloten