LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pathé winterweken actie misleiding

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door MLF »

Dit staat er op pathé.nl:

25% korting op je kaartje
Met Pathé zit je er warmpjes bij deze winter. Want tegen inlevering van de Winter Weken coupon krijg je maar liefst 25% korting op je kaartje bij je volgende bioscoopbezoek!

Kom dus naar de Pathé Winter Weken van 7 januari t/m 10 februari 2010 en geniet van extra voordelig filmplezier!


Actievoorwaarden
- Korting bij aankoop van één Pathé bioscoopkaartje, tegen inlevering van deze coupon in periode 07-01-2010 t/m 10-02-2010.
- Koop je een kaartje via de ticketmachine (winterweken 25%), dan deze coupon overhandigen aan de ticketcontroleur.
- Korting is geldig voor 1 persoon.
- Korting geldt niet in combinatie met andere kortingen, acties en/of speciale tarieven.
- Niet geldig bij online aankopen en 3D films.

---------

Ik was dus vandaag: 10 januari 2010 in Pathé en deze actie bestaat dus gewoonweg niet.
De kassadame vertelde mij dat ze voor 7 januari bonnen hebben uitgedeeld en daarmee krijg je korting.
Dat staat niet in de actie vermeld.
Ik was een paar weken terug ook in Pathé en ik kreeg geen bon, ook was dat niet eens bekend. Dus kon je er ook niet om vragen en bij de automaten waar je je kaartje haalt was toen ook al niks bekend.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Had ik even een mailtje gestuurd naar Pathé met de vraag wie er nu gelijk heeft, de cassiere of de site.
Het kan ook zijn dat het meisje aan de kassa er naast zit.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door MLF »

Inmiddels antwoord waar ik ongelooflijk om kan lachen:

Gedurende de periode van 19 december t/m 6 januari zijn aan het buffet vouchers uitgedeeld.

Deze vouchers zijn in te leveren van 7 januari t/m 10 februari.

Wanneer u een voucher inlevert aan het buffet krijgt u 25% korting per ticket en per voucher.

Als u niet in het bezit bent van vouchers is de korting helaas niet van toepassing, omdat de uitdeel periode verstreken is.


------

Bij deze, in de bioscoop zijn ze in die periode dus NIET uitgedeeld tenzij op 1 dag.
Overigens staat het niet op de site.....dus misleiding.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door MLF »

Geweldig, ze hebben de tekst aangepast:

25% korting op je ticket
Met Pathé zit je er warmpjes bij deze winter. Want tegen inlevering van de Winter Weken coupon krijg je maar liefst 25% korting op je ticket bij je volgende bioscoopbezoek!

Kom dus naar de Pathé Winter Weken van 7 januari t/m 10 februari 2010 en geniet van extra voordelig filmplezier!


Actievoorwaarden
- Korting bij aankoop van één Pathé bioscoopkaartje, tegen inlevering van de Winter Weken coupon in periode 07-01-2010 t/m 10-02-2010. Deze coupon is tijdens de kerstvakantie uitgedeeld.
- Koop je een kaartje via de ticketmachine (winterweken 25%), dan deze coupon overhandigen aan de ticketcontroleur.
- Korting is geldig voor 1 persoon.
- Korting geldt niet in combinatie met andere kortingen, acties en/of speciale tarieven.
- Niet geldig bij online aankopen en 3D films.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door gerland »

De kassadame vertelde mij dat ze voor 7 januari bonnen hebben uitgedeeld en daarmee krijg je korting.
Dat staat niet in de actie vermeld.
Netjes dat het nu wel vermeld staat in de actie. Van misleiding is natuurlijk geen sprake. Er wordt immers duidelijk gesteld dat u een "Winter Weken coupon" moet inleveren om in aanmerking te komen voor de korting. Geen coupon = geen korting

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door MLF »

Er wordt immers duidelijk gesteld dat u een "Winter Weken coupon" moet inleveren om in aanmerking te komen voor de korting. Geen coupon = geen korting
In 1e instantie was het misleiding want bij het publiceren van het bericht was niet bekend waar die bonnen vandaan kwamen, pas bij navraag wordt er gezegd dat het in december was. Zo kun je iedereen iets wijs maken.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door gerland »

Misleiding?

Geen sprake van natuurlijk. Hoogstens een slorigheidje in de communicatie.

Volgens "Van Dale": misleiding = bedrog = het opzettelijk wekken van onjuiste voorstellingen.

Dat is hier niet gebeurd. Van een onjuiste voorstelling is geen sprake, van opzet is niets gebleken.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door MLF »

Het was wel misleiding want op 7 januari startte de actie en door navragen wist je dat de kortingskaarten in december waren uitgegeven. Dat wist je vóór 7 januari niet.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Pathé winterweken actie misleiding

Ongelezen bericht door gerland »

@MLF

Nogmaals van misleiding is geen sprake.

De conclusie dat de actie op 7 januari startte is natuurlijk onjuist. De actie is gestart met het uitgeven van de coupons.
De voorwaarden zijn duidelijk: vanaf 7 januari korting tegen inlevering van een coupon.
U had geen coupon, dus geen recht op korting.

De enige juiste vraag aan Pathé zou geweest zijn: hoe kom ik aan zo'n coupon, of kan ik die nu nog krijgen?
U hebt echter gewoonweg aangenomen dat u vanaf 7 januari een coupon zou kunnen krijgen. Deze aanname bleek onjuist, maar is wel volledig voor uw rekening.

Gesloten