LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Portretrecht op partyfoto's ID&T

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Portretrecht op partyfoto's ID&T

Ongelezen bericht door Gast »

Afgelopen weekend ben ik naar een housefeest geweest van ID&T (Trance Energy) en ben daar op de foto gezet. Deze foto staat online op de website van ID&T, id-t.com.
Aangezien het een leuke foto is geworden wilde ik hem graag hebben, maar aangezien de foto in Flashplayer gecodeerd staat kan je hem niet opslaan. Ik netjes een mail gestuurd naar zowel het bureau wat de foto heeft gemaakt alsmede de webmaster van id-t.com.
Echter, ID&T stelt dat zij mij de foto niet kunnen geven. Raar, want ik sta er zelf op en bij het binnengaan van het evenement weet je dat je gefotografeerd kan worden (daar geef je stilzwijgend toestemming voor) en het is mijn probleem ook niet dat ik op de foto sta, maar wil hem wel graag hebben. Kan iemand mij uitleggen of ik op een bepaalde manier aanspraak kan maken op de bewuste foto? Portretrecht?

Alvast bedankt!

Gast

Re: Portretrecht op partyfoto's ID&T

niets zo complex als het portretrecht.. er zijn nog al wat dingen die het lastig maken. Vooropgesteld: het lijkt mij niet meer dan fatsoenlijk dat ze je gewoon een foto sturen, kleine moeite toch? Of ze daartoe verplicht zijn is er echter o.a. van afhankelijk of jij alleen op de foto staat, of dat het om een overzichtsfoto met meerdere personen gaat. Site waar je misschien wat mee kunt is: www.auteursrecht.nl (bevat een sectie over portretrecht). Maar zoals gezegd: laten we hopen dat ID&T er niet zo'n juridisch verhaal van wil maken..

Gast

Re: Portretrecht op partyfoto's ID&T

Welke foto is het? haal ik `m voor je eruit.
staat ie in trance-energie? welke serie 1,2 of 3 en welk fotonummer?

mail maar naar: [email protected]

groet.

Gesloten