LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Special Sports,Fitness First en andere.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Wat mag er en wat mag er niet????Is het bij andere fitness aanbieders ook zo een jungle??
Contracten e.d getekend en dan vanwege wijzigingen proberen op te zeggen.Dat is pas een drama.Vreemd dat dit vooral bij de grotere sportscholen gebeurt.
Stel je4 hebt een afspraak.Die vervalt.Hiervan krijg je geen schrijven.Dus wil je opzeggen per direct omdat er een zijdig iets verander is.Vaaqk nul op rekest.Is er al een besluit genomen in de tweede kamer over wurgcontracten???Dit loopt al vanaf vorig jaar .Iemand wellicht meer info.Trap niet in de grote ketens maar blijf lekker bij de kleinere brothers.
Piet :idea:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door NAK »

Als lezer wordt ik in de wurggreep genomen door een onnavolgbaar zwetsverhaal.
Waar gaat het nu over?
Wat is je klacht?

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Laat me raden je sport bij een van bovengaande sportscholen of je werkt er????
jun·gle (de ~, ~s)
1 tropische wildernis => oerwoud
2 onoverzichtelijke chaos

Het gaat om het punt dat er regels zijn.En als iemand die niet nakomt moet dit opgelost worden.Dus als jij precies weet hoe de regels of voorwaarden zijn tell me.Dan onstaat er geen jungle.Iedereen weet hoe en wat.Nu word er vaak met 2 maten gemeten.
Greetz Piet

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door NAK »

Nu is het iets duidelijker.
Maar wat heeft het besluit van de tweede kamer hier dan mee te maken?

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Dat er een voorstel in behandeling is van dhr v Dam van de pvda .Hierin worden diverse regels in het burgelijk wetboek aangepast bij duurzame verbindingen of contracten.Als deze er door heen komen dan is het voor een ieder duidelijk en zit je niet aan lange opzeg termijnen vast.
Zoek even via de bekende zoekmachines en je weet meer.
Piet :roll:

Marcel Heiszwolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2006 10:37

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Marcel Heiszwolf »

In maart ben ik lidgeworden van de net geopende sportschool Fitness First in Rotterdam. Nu ben ik plots tegen een huis aangelopen in Vlaardingen en dus verhuisd. Nu wil ik mijn abonnement opzeggen wegens verhuizing. Maar dat mag niet van Fitness First, verhuizing is geen reden. Terwijl ik eerst telefonische toezegging heb gehad. Kan ik hier wat aan doen?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Laurent »

niet betalen en degene met wie je telfonisch de afspraak gemaakt hebt aanschieten.

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Tja niet betalen kan soms meer gevolgen hebben dan je in eerste instantie denkt>dat maakt het listig.Soms maken ze eer werk van soms niet.Maken ze er werk van dan zijn de kosten uiteindelijk groter.Rechtshulp kan je misschien voor zien van advies.Ik word er ook niet vrolijk van .
Piet :twisted:

karinjacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:34

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door karinjacobs »

kon ook mijn lidmaatschap niet op zeggen.Ondanks het feit dat ik moest worden geopereerd en dus niet kon trainen.Nu moet ik het lidmaatschap opzeggen van mijn zoon.Door een misdrijf is hij invalide en zal nooit meer naar een sportschool kunnen.Hij moet gewoon doorbetalen door hun wurgcontract.

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Erg voor jouw en je zoon.Om welke sportschool gaat het?
Piet50

angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kom op zeg !

Vervelend van dergelijke zaken....
Maar een sportschool heeft niets te maken met een verhuizing en ook niet i.v.m. een operatie.

je bent een contract aangedaan en die moet je uitdienen. Dat je zelf kiest om te vertrekken en/of een probleem hebt is heel vervelend, maar daar heeft het bedrijf niets mee te maken !!!

Van wurgcontracten is dus geen sprake !!!

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Angel heb je er wel eens over nagedacht dat zoiets jouw ook kan overkomen??
Je breekt 2 benen en kunt nooit meer sporten maar ja ,je hebt sinds kort een contract bij een sportschool voor 1 jaar genomen.Als jij bereid bent te betalen dan wens ik je veel suc6,ik geloof er weinig van.Overmacht en contractbreuk zijn gewone nederlandse woorden.Die mag je dus gebruiken.
Dat sommige mensen zichzelf in de nesten werken daar kun je niks aan doen maar er zijn situaties waar je niks aan kan doen.Waar sport je zelf trouwens?Of werk je bij een toko die zo'n geweldig beleid heeft?

Marcel Heiszwolf
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2006 10:37

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Marcel Heiszwolf »

Ik snap ook wel dat een jaar contract voor een jaar geldt, maar het gaat mij met name om de klantvriendelijkheid. Er kunnen best legitieme redenen zijn om toch onder een jaarcontract uit te komen. Zoals ik op de forums begrijp hebben sportscholen nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord en dat moet ze eens duidelijk gemaakt worden. In een andere winkel wil je toch ook klantvriendelijk geholpen worden.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Henri42 »

De fitniss centra.s kosten maar een habbekrats in vergelijk tot de werkelijke kosten, bij ziekte wordt bij de meeste centra,s het lidmaatschap opgeschoven tot na beterschap, terug betalen kan uiteraard niet.

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Klopt,het is eigenlijk een vreemde regeling maar blijkbaar vind iedereen het normaal gezien de weinige klachten op dit gebied.Vraag me af als iedereen hierover na gaat denken wat er dan gebeurt.
Piet

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door BLS »

Neem eens contact op met Piet K van http://www.platformaandelenlease.nl/

die weet er wel raad mee !!

styleloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2006 20:58

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door styleloos »

Ik heb zelf in december 2005 mijn abonnement schriftelijk opgezegd bij een sportschool! In juli kwam er ineens een rekening van 180 euro!!!
Gelijk een brief terug geschreven met een kopie van mijn opzegging!!
2 maanden later krijg ik eens een brief van ze terug ze zijn het er niet mee eens ik had maar aangetekend moeten opzeggen. Ja dat staat in de voorwaarden die je naar ondertekening weer aan hun zelf terug geef!!! Maar ze doen net of ze mijn opzegging niet gehad hebben een normaal iemand zal dan toch ff een briefje terug sturen en dan kunnen zeggen sorry we kunnen dit niet accepteren u moet aangetekend opzeggen!!!! Maar nee ze laten 7 maanden op zich wachten!!
Deze eigenaresse wil alleen geld zien!!!
Dat er in de sporstschool niet eens begeleiding was dat vergeten ze maar even!!!!! Maar waar blijft hun plicht!!! Ik word nooit meer lid van een sportschool !!!! En dit was een kleine sportschool die zogenaamd laag drempelig over wil komen nou sporten op wehkamp apparaten vind ik niet erg proffesioneel!!! Waarschijnlijk moet er nog afbetaald worden en willen ze dat op mij verhalen.
Mensen 1 advies als je wil sporten neem gewoon een strippen kaart misschien iets duurder maar je zit er niet aan vast voor een jaar of opzegtermijnen. De sportscholen willen alleen klantjes binden maar service ho maar!! Als ik dan ook bij andere lees dat ze bij verhuizing niet op kunnen zeggen dan zeg je voortaan gewoon dat je ontslagen bent en geen uitkering krijg haha van een kale kip kunnen ze niet plukken!! Ze moeten al die sportscholen maar eens sluiten!!!

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Of ze kijken alleen naar de leuke dames en heren.Zie je erg veel bij de voorgaand genoemde sportscholen.Instructeurs die zich heel wat voelen.Het is echt overal hetzelfde.
Piet50 :lol:

styleloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2006 20:58

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door styleloos »

De sportschool waar ik kwam was geen begeleiding er kwamen dan ook niet echt mooie dames en heren!!!!! Dus hoef je ook geen begeleiding :wink: . Als ik ging sporten en dat was op verschillende tijden soms in de ochtend soms smiddags maar ook 's avonds en dan liep ik daar vaak helemaal alleen in een half jaar tijd heb ik bij elkaar 4 andere mensen gezien!!!!!!! DIe waren idd niet mooi dus bleef de begeleiding weg hahah :lol:

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Special Sports,Fitness First en andere.

Ongelezen bericht door Piet50 »

Vraag me ook wel eens af waarom sommige sportscholen een keurmerk hebben of krijgen.Mooi oke en netjes is ook belangrijk maar wie keurt de instructeurs op hun kunde?
Ooit een enquete gezien over het personeel in een sportschool.
Piet50

Gesloten