Sportscholen.
Maar voor de duidelijkheid maar een apart topic er aan gewijd.
-----------------------------------------------------------------
Nou dan maar eens reageren op sportscholen.
Immers, ik heb ze gekend die body-builders die vaak als portier van ongure kroegen,illigale goktenten en sekshuizen hun diensten verleenden.
Dezelfde die ook later zo hier en daar eens begonnen met een sportschool.
Daarom vind ik het ook niet vreemd dat die boys er rare bedrijfsvoeringen op na zijn gaan houden omdat ze dichter bij de penoze zaten dan bij het gewone volk.
En geloof mij, die penoze weten veel meer van wetten en recht dan de argeloze burger die zich wat te dik voelt.
De verhalen die ik dan ook hier lees komt mij niet vreemd voor.
Deze boys van de sportschool maken handig gebruik van uw naIviteit.
Vertellen doelbewust te weinig en draaien iets verkeerd.
Geven onduidelijke contracten en vaak dan later dan het moment dat er mondelinge afspraken zijn.
Maar als het op betalen aankomt dan komen de adders onder het gras vandaan en blijken hun "algemene voorwaarden"die u maar even vluchtig bekeken hebt keihard en goeddoortimmerd!!
Maar ja, als je van school naar dansles en op een duf kantoor bent gekomen dan denk je dat alle mensen zijn zoals u.
Een taxichauffeur met ervaring en daardoor wat meer mensenkennis weet wat makkelijker hoe dat wereldje in elkaar steekt.
Immers, hij heeft ook de ervaring met die ex-portiers + aanhang.
't Waren tenslotte ook zijn klanten!
Ik hoop dat dit verhaal een les zal zijn voor een ieder die voor het eerst naar een sportschool wil gaan.
Eerst de algemene voorwaarden meenemen naar huis.
Deze heel goed doornemen en eventueel iemand raadplegen die ingewikkelde taal beter ontleden kan.
Bovendien alle afspraken op papier laten zetten voordat u met uw betaling en handtekening die overeenkomst aan gaat.
Dus ook de mogelijkheden van opzeggen! Ook tussentijdse opzeggingsmogelijkheden!!
Bedenk dat u best een overeenkomst mag aangaan op uw voorwaarden!!
Indien die sportschool daarmee instemt is er ook sprake ven een geldige overeenkomst!!
En raak zo'n overeenkomst dus ook niet kwijt!!
Gooi4e hem dus ook niet aangeschoten op bed en daarna lekker vrijen want zoals hier op dit topic gebleken kan het u vele honderden euro's kosten.
Overeenkomsten bewaar ik altijd in de giromap op de juiste datum!
Grootvader
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sportscholen
-
Re: Sportscholen
Ja, het is weer zo ver. Nog een klacht over Fitness First. Moraal van het verhaal, zeg je abonnement meteen op. Dan heb je na een jaar tenimiste geen problemen. Ben je net lid? Je bent tien dagen om van gedachten te veranderen en van het contract af te zien! Krijg je een incasso, betaal niet meer dan 15% van de hoofdsom aan incassokosten. Maak het over en drink een wijntje, het is over. Incasso bureau's willen je graag anders vertellen, maar geen rechter die meer van je vraagt. Zo weten ook de oplichters, oeps, juristen bij Swier van der Weijden. Het loont dan niet meer voor hen. De wet is niet zwart of wit, maar iets organisch. En hier werkt het ik ons voordeel.
In Den Haag is het een ware olympische overwinning als je de Custumer Care Manager van het Zuiderpark te spreken krijgt. Want volgens de receptie is ze er gewoon niet. En volgens het hoofdkantoor moet de receptie mij doorverbinden. Ehmm, je voelt hem al. Ik krijg haar nooit te spreken. Dus dan maar schrijven. Ook geen respons. Dan word ik vervolgens door de receptie uitgenodigd om langs te komen, om alles maar te regelen. Net alsof ik geen baan heb ofzo.
Rekeningen die niet kloppen eindigen bij Swier van der Weijden, GGN.
Zij sturen als een kip zonder kop aanmaningen. Grrrr, wie wil nou zo'n baan? Dit verhaal is nog niet afgelopen.
Radar, help hier!
In Den Haag is het een ware olympische overwinning als je de Custumer Care Manager van het Zuiderpark te spreken krijgt. Want volgens de receptie is ze er gewoon niet. En volgens het hoofdkantoor moet de receptie mij doorverbinden. Ehmm, je voelt hem al. Ik krijg haar nooit te spreken. Dus dan maar schrijven. Ook geen respons. Dan word ik vervolgens door de receptie uitgenodigd om langs te komen, om alles maar te regelen. Net alsof ik geen baan heb ofzo.
Rekeningen die niet kloppen eindigen bij Swier van der Weijden, GGN.
Zij sturen als een kip zonder kop aanmaningen. Grrrr, wie wil nou zo'n baan? Dit verhaal is nog niet afgelopen.
Radar, help hier!
-
Re: Sportscholen
Inderdaad altijd alles op papier laten zetten en nooit iemand op z'n woord geloven!
Afgelopen februari ben ik lid geworden wij sportschool Fit for Life in Amsterdam. Ik zat destijds in een tijdelijke huurwoning, waarbij de opzegtermijn van de kant van de woningbouw 3 maanden betrof. Aangezien ik een jaarcontract aanging bij de sportschool heb ik, aan de medewerkster die mij inschreef, deze situatie uitgelegd. Vervolgens heb ik gevraagd of ik het contract kan ontbinden indien ik moet verhuizen, omdat ik anders uiteraard geen jaarcontract aanga. Volgens de persoon die mij inschreef was dit geen enkel probleem en hoefde ik dan enkel een bewijs van inschrijving van m'n nieuwe woning te laten zien. Met die wetenschap ben ik het abonnement aangegaan. Toen ik eind juni helaas mijn huis moest verlaten ben ik langsgegaan bij de sportschool om op te zeggen en stuitte op weerstand. De persoon die mij dit had beloofd werkte er inmiddels niet meer, maar ik zou nog op de hoogte gesteld worden... Dit is nooit gebeurd en na twee maanden ben ik weer langsgegaan, omdat er nog steeds abonnementsgeld wordt ingehouden. Mij werd verteld dat zij lak hebben aan de mondelinge overeenkomst die destijds is gemaakt, omdat er geen aantekening van is gemaakt en dat ik gewoon door moet betalen tot maart 2009. Het enige advies dat ze mij gaven luidt: 8 tot 6 weken voor einde contractdatum opzeggen, anders zit je er weer een jaar aan vast...
Afgelopen februari ben ik lid geworden wij sportschool Fit for Life in Amsterdam. Ik zat destijds in een tijdelijke huurwoning, waarbij de opzegtermijn van de kant van de woningbouw 3 maanden betrof. Aangezien ik een jaarcontract aanging bij de sportschool heb ik, aan de medewerkster die mij inschreef, deze situatie uitgelegd. Vervolgens heb ik gevraagd of ik het contract kan ontbinden indien ik moet verhuizen, omdat ik anders uiteraard geen jaarcontract aanga. Volgens de persoon die mij inschreef was dit geen enkel probleem en hoefde ik dan enkel een bewijs van inschrijving van m'n nieuwe woning te laten zien. Met die wetenschap ben ik het abonnement aangegaan. Toen ik eind juni helaas mijn huis moest verlaten ben ik langsgegaan bij de sportschool om op te zeggen en stuitte op weerstand. De persoon die mij dit had beloofd werkte er inmiddels niet meer, maar ik zou nog op de hoogte gesteld worden... Dit is nooit gebeurd en na twee maanden ben ik weer langsgegaan, omdat er nog steeds abonnementsgeld wordt ingehouden. Mij werd verteld dat zij lak hebben aan de mondelinge overeenkomst die destijds is gemaakt, omdat er geen aantekening van is gemaakt en dat ik gewoon door moet betalen tot maart 2009. Het enige advies dat ze mij gaven luidt: 8 tot 6 weken voor einde contractdatum opzeggen, anders zit je er weer een jaar aan vast...