LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] stankvrije bioscoop
-
stankvrije bioscoop
De bioscopen zijn er de laatste jaren steeds mooier op geworden. Hoge kwaliteit beeld en geluid, steeds mooiere zalen, luxe stoelen en een keur aan allerlei versnaperingen die je mee mag nemen naar de voorstelling.
Dat laatste is voor mij ergernis nummer 1 in de bioscoop. Wil je een filmpje pikken, komt er weer een naast je zitten met een bak popcorn van een kilo. Of een bakje met een soort chips en allerlei sausjes erbij die dat heerlijk gedurende de voorstelling naar binnen smikkelt.
Ging altijd graag naar de bioscoop, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Vroeger had je geen geld om eten te kopen en was je blij dat je naar de bioscoop mocht. Heb er geen bezwaar tegen dat ze van alles mogen kopen, moet iedereen zelf weten, maar eet het in de foyer op zou ik zeggen. Kent iemand nog bioscopen waar je dit verschijnsel niet hebt? Een bios met een eetverbod in de zaal dus (PS, ik val niet over een dropje of zo hoor).
Dat laatste is voor mij ergernis nummer 1 in de bioscoop. Wil je een filmpje pikken, komt er weer een naast je zitten met een bak popcorn van een kilo. Of een bakje met een soort chips en allerlei sausjes erbij die dat heerlijk gedurende de voorstelling naar binnen smikkelt.
Ging altijd graag naar de bioscoop, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Vroeger had je geen geld om eten te kopen en was je blij dat je naar de bioscoop mocht. Heb er geen bezwaar tegen dat ze van alles mogen kopen, moet iedereen zelf weten, maar eet het in de foyer op zou ik zeggen. Kent iemand nog bioscopen waar je dit verschijnsel niet hebt? Een bios met een eetverbod in de zaal dus (PS, ik val niet over een dropje of zo hoor).
Re: stankvrije bioscoop
Bioscopen halen een groot deel van hun omzet uit de verkoop van snacks. Ze gaan daar niet mee stoppen, zeker niet omdat "iemand" zich ergert aan de lucht van popcorn...
Zoeken naar een snackvrije bioscoop zal vruchteloos zijn.
U kunt natuurlijk ook een filmpje huren en met een glas water op de driezits plaatsnemen..
Kultopic trouwens, iedereen ergert zich weleens ergens aan, misschien vind ik de lucht van versgebakken croissants niet lekker?
Zoeken naar een snackvrije bioscoop zal vruchteloos zijn.
U kunt natuurlijk ook een filmpje huren en met een glas water op de driezits plaatsnemen..
Kultopic trouwens, iedereen ergert zich weleens ergens aan, misschien vind ik de lucht van versgebakken croissants niet lekker?
Ja bij je thuis,ruik je alleen je eigen zweet ,rooklucht, en etensluchtjes,die een ander misschien ook niet zo lekker vindt ruiken.Kent iemand nog bioscopen waar je dit verschijnsel niet hebt?
Beetje met je tijd meegaan het hoort er nu eenmaal bij in een bioscoop,dus gewoon thuis blijven als het je niet aanstaat.Ik persoonlijk vindt sigaretten rook 10 maal erger,dus kom ik zo weinig mogelijk op plaatsen(worden er gelukkig steeds meer) waar niet gerookt wordt.
gr Henk
-
Ik ben al heel lang niet meer in de bioscoop geweest. De laatste keer zal een jaar of 10 geleden zijn. En daar was inderdaad een foyer waar in de pauze flinke rijen bij de kassa stonden, waarna het een en ander mee naar binnen werd genomen.
Eigenlijk denk ik dus dat dit al heel lang zo gaat.
Als je er last van hebt, waarom probeer je in de pauze niet een ander plekje te zoeken waar minder om je heen gesnaaid wordt? In mijn ervaring waren de zalen nog niet eens voor de helft gevuld, dus plek, en keuze zat.
En anders is de thuisbioscoop inderdaad ook een optie.
Als je er last van hebt, waarom probeer je in de pauze niet een ander plekje te zoeken waar minder om je heen gesnaaid wordt? In mijn ervaring waren de zalen nog niet eens voor de helft gevuld, dus plek, en keuze zat.
-
Pauzes in bioscopen komen niet meer voor. In sommige bioscopen wordt je zelfs in de zaal bediend.witte angora schreef:Ik ben al heel lang niet meer in de bioscoop geweest. De laatste keer zal een jaar of 10 geleden zijn. En daar was inderdaad een foyer waar in de pauze flinke rijen bij de kassa stonden, waarna het een en ander mee naar binnen werd genomen.
Mijn ervaring is dat deze overlast in filmhuizen meestal niet voorkomt. Dus probeer die eens.
Filmhuizen draaien een heel ander soort films, ik neem niet aan dat TS daar van houdt....
Jij kent TS? Ik haal dat niet 1-2-3 uit zijn bericht.dhc schreef:Filmhuizen draaien een heel ander soort films, ik neem niet aan dat TS daar van houdt....
Daarnaast heb je denk ik een sterk verouderd beeld van filmhuizen. Als ik kijk wat er bij ons in de stad draait dan is het echt niet meer zo "exclusief":
- Smoorverliefd
- Blue jasmine
- De Smurfen
- Crood
- Verschrikkelijke Ikke
Om het geknisper en allerlei andere geluiden te ontlopen is de thuisbioscoop echt een optie. Je moet natuurlijk wel een abo nemen om e.e.a. te zien maar het zijn tegenwoordig wel erg mooie dingen die je aan de wand kunt hangen. Daar hangt wel een prijskaart aan, dat wel, maar tegelijkertijd ook geen ergernis meer. Bioscoop waar ik het laatst was waren comfortabele fauteuils, tafeltje, met bel en dan sloop er iemand binnen om je order op te nemen, koffie, thee, fris en als je wilde, wat lekkers erbij. Word geen alcohol geschonken, pauze was er ook niet.
Kan best zijn met dvd'tje enz. Mijn zoon heeft gewoon de connectie met Pathé bioscoop en veel andere mogelijkheden. Maar daar hangt wel degelijk een prijskaart aan. Trouwens, hij is ook boven de 50 en eet inderdaad geen popcorn meervogels schreef:Nergens voor nodig; als je een smart t.v. hebt: http://www.pathe-thuis.nl/?utm_source=p ... tchfunctietenormin schreef:Om het geknisper en allerlei andere geluiden te ontlopen is de thuisbioscoop echt een optie. Je moet natuurlijk wel een abo nemen om e.e.a. te zien
Dvd'tje enz. enz.
-
Abbo uh uh..neeeee w doen het tegenwoordig anders en de nieuwste films ....op mdia player...of pathe als niet doet wat meneer rozemarijn doet..tenormin schreef:Om het geknisper en allerlei andere geluiden te ontlopen is de thuisbioscoop echt een optie. Je moet natuurlijk wel een abo nemen om e.e.a. te zien maar het zijn tegenwoordig wel erg mooie dingen die je aan de wand kunt hangen. Daar hangt wel een prijskaart aan, dat wel, maar tegelijkertijd ook geen ergernis meer. Bioscoop waar ik het laatst was waren comfortabele fauteuils, tafeltje, met bel en dan sloop er iemand binnen om je order op te nemen, koffie, thee, fris en als je wilde, wat lekkers erbij. Word geen alcohol geschonken, pauze was er ook niet.
Dan lekker geluid 7.1 ,chippie...drinken,liggen en kijkn...lichten uit...eigen bios heeeeeerlijk geen grote hoofden voor me...
Wat ik altijd heb met me 158 en..uh een half
Bios al ruim 10 jr niet meer geweest..
Maar al zou ik, wel gaan,ga ik ook aan de popcorn...
-
Nou ja...biefstuk,eet zo moeilijk liggendtenormin schreef:Jammer soms dat je elkaar niet persoonlijk kent, maar had nooit gedacht dat jij popcorn zou eten. Zo gewoontjes .Maar al zou ik, wel gaan,ga ik ook aan de popcorn...
Ik,eet alles....met mate....kan ook konijnevoer nemen droog blaadje sla...kan ook.
Als ze dat nou i bios doen,ts tevreden stinkt en kraakt niet,snoep tomaatjes,komkomeertjes..ja zal de jeugd ook leuk vinden
-
Gewoon grote onzin..3 dagen geleden nog pauze gehad tijdens film in de bioscoop.Josephien12 schreef:Pauzes in bioscopen komen niet meer voor. In sommige bioscopen wordt je zelfs in de zaal bediend.witte angora schreef:Ik ben al heel lang niet meer in de bioscoop geweest. De laatste keer zal een jaar of 10 geleden zijn. En daar was inderdaad een foyer waar in de pauze flinke rijen bij de kassa stonden, waarna het een en ander mee naar binnen werd genomen.