LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketmaster

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
XmiranX

Ticketmaster

Ongelezen bericht door XmiranX »

Ik heb een aantal dingen die ik kwijt wil over ticketmaster.nl, want nu wordt het me toch echt te gek! Ik bestel regelmatig tickets voor concerten en de (extra) kosten beginnen erg op te lopen.

Allereerst natuurlijk de servicekosten, deze zijn belachelijk hoog en worden per besteld kaartje gerekend. Ongeacht het aantal tickets dat je bestelt. Ok, nou kan ik me hier nog wel in vinden, want ja, zij moeten ook ergens geld aan verdienen.

Daarnaast, als je meerdere tickets voor verschillende concerten op 'hetzelfde moment' bestelt en je geeft aan dat je het via de post wilt laten bezorgen (wat €0,75 kost) stoppen ze het mooi in 1 envelop (wat opzich logisch is), maar ik moet wel 3x die (€0,75) bezorgkosten betalen!! (ik had voor drie verschillende concerten kaartjes gekocht). Dat is wel erg makkelijk verdienen!

...en nu hebben ze weer een nieuwe manier om nog meer geld binnen te krijgen! €1,02 vragen voor 'betalingsverkeer'. Normaal worden extra kosten gerekend als je met creditcard betaalt, maar het stond al op de factuur voordat ik had aangegeven hoe ik wilde betalen. Ik betaal altijd via Ideal (via internet, niet alleen op ticketmaster.nl) en ik heb daar nog nooit extra kosten voor moeten betalen. Dit is ook onlogisch, want het bedrijf heeft er totaal geen omkijken naar.

In 1 woord BE-LACH-E-LIJK!!

meneerDio

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door meneerDio »

Ik deel de frustratie. Heb recent kaarten gekocht en mij geërgerd over de hoge administratiekosten + kosten betalingsverkeer. Bij elkaar bijna 14% bovenop de tickets.
Recent bericht gehad dat concert is afgelast. Geld wordt alleen teruggestort indien verzoek via internetsite wordt ingediend (maar dan moet je wel 3 (!) verschillende e-mail adressen opgegeven en dat terwijl men je e-mail adres al kent).
Men doet er alles aan om een terugvraagactie te ontmoedigen. En dat noemt zich het officiële handelskanaal voor tickets.

En naar teruggave van alle onkosten kan je fluiten!

SPN

Ongelezen bericht door SPN »

Vandaag heb ik tickets gekocht voor een concert in Paradiso. Online verplicht via Ticketmaster. Tot mijn verbazing bovenop de 3 euro servicekosten per kaartje ineens, na betaling zichtbaar, 2,86 euro 'betalingskosten' terwijl ik via iDEAL betaald heb. Dit is nieuw voor mij, ik koop regelmatig concertkaartjes online, en ik vind het werkelijk onbestaanbaar.

Via diverse fora lees ik erover en Rabobank (mijn bank), maar ook andere banken verwijzen naar Ticketmaster als het gaat om het in rekening brengen van deze kosten. Ticketmaster is vooral heel goed in het moedeloos maken van mensen met klachten en onbereikbaar zijn.

Voor mij zijn de problemen niet in eerste instantie de hogere kosten maar vooral de ontransparantie en de mate van koppelverkoop waarmee concertzalen en ticketmaster zich inlaten. Mijn voorstel is concertzalen dwingen kaartjes via diverse online kanalen te laten verkopen (marktwerking) of zichtbaar maken wat de eindprijs van een ticket wordt, inclusief service, administratie, lidmaatschap, betalingskosten en alle andere postjes die er bedacht zijn/gaan worden.

De marktwerking zou bijvoorbeeld kunnen brengen dat service/administratie/betalingskosten lager worden bij de aanschaf van meer dan 1 kaartje en/of bestellen via internet. De transparantie kan brengen dat je niet voor voldongen feiten geplaatst wordt en een meer realistischer kaartprijs op tafel komt.

m.vr.gr. Stephan

ps: er loopt ook een ander topic over Ticketmaster op deze site en op facebook is er een groep genaamd 'Bestrijd het leed dat Ticketservice heet!' Wellicht kan een en ander gecombineerd worden.

Rivella

Ongelezen bericht door Rivella »

Ook ik heb vandaag een concertkaartje gekocht waar ik ineens €1,24 "betaalkosten" moest voldoen.
Hier mag wat mij betreft wel een item op tv aan besteed worden want dit is echt weer te gek voor woorden :evil:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het ergste vind ik nog dat de concertorganisatoren moord en brand schreeuwen over de BTW verhoging, maar zelf ondertussen 10% "servicekosten" voor een ticket dat je zelf moet printen in rekening brengen. Verwerk dat dan op z'n minst gewoon in de prijs, dan hoeft de klant zich minder te ergeren.

Samster

Ongelezen bericht door Samster »

Ook ik wil even kwijt hoe belachelijk de servicekosten bij Ticketmaster zijn. Ze rekenen 10% servicekosten tot een maximum van 10 euro.
Nu heb ik net 4 kaarten gekocht, voor 1 dag. 2 keer Northsea jazz en 2 keer extra kosten voor het Prince concert. Ik heb gekozen voor een e-ticket, want daar zijn geen kosten aan verbonden. Ik heb dus voor 2 mensen kaarten gekocht. Nu zijn er voor alle 4 kaarten 10% servicekosten berekent: 8,90+ 8,90 + 4 +4 = 25,80 euro.
En dit alleen aan servicekosten. Volgens mij is dit meer dan 10 euro, maar ze bedoelden natuurlijk 10 euro per kaartje, erg onduidelijk!
Moeten ze voor een duurder kaartje ook meer service verlenen?? Volgens mij moet ik die kaarten nog altijd ZELF selecteren, ZELF downloaden en ZELF uitprinten.
Ik vind dat er hier regels voor moeten komen, want dit is ronduit belachelijk.
En ik krijg niet eens een factuur naar mijn email!!

makiaguide

Ongelezen bericht door makiaguide »

Schandalige verkoop door NSJ en Ticketmaster, werkelijk ongehoord! Eerst was de verkoop vrijdag de 13e (!), na de hele dag tevergeefs proberen om tickets te verkrijgen via internet en telefoon, kregen we de melding dat er een technische storing was en dinsdag 17 mei begon de verkoop opnieuw vanaf 10 uur. Weg vrije dag, alle kostbare tijd verloren!
Dinsdag weer in de start om 10 uur en eindelijk na 1 uur konden we eindelijk reserveren, maar alle Prince staankaarten waren uitverkocht. Terwijl 5 minuten later iemand anders wel staanplaatsen kon krijgen!!!
Voel mij zo opgelicht door Ticketmaster!! Bellen, schrijven het maakt allemaal niks uit, je wordt met een kluitje in het riet gestuurd en dan toch servicekosten rekenen!
Waarom geen kaartverkoop bij de bestaande verkooppunten?
Het regent klachten op de North Sea Jazz site op Facebook over Ticketmaster en de kaartverkoop.

Kan Radar dit niet uitzoeken? Zou mooi zijn dit aan de kaak te stellen voordat het North Sea Jazz festival begint.

haesen

Ongelezen bericht door haesen »

Inderdaad, er is wel al eens aandacht besteed aan de malafide tickethandelaren op internet, maar Ticketmaster misbruikt hun monopoly positie.

Ik heb net kaarten bestel voor Marco Borsato à € 49 per stuk.
Dan komen er servicekosten bovenop: € 6,75 per stuk.
Transactiekosten (wat ze er ook mee bedoelen??): € 1,20
Kosten betalingsverkeer: € 4,50

Wat zijn de transactiekosten? Zit dat niet al in de "service"kosten? En welke service krijg ik? Ik moet zelf alles boeken, zelf uitprinten en zelf naar het concert toe gaan. Service is nul komma nul.

Daarnaast moeten ze toch een betalingsmanier kunnen bieden die gratis is? Nu ben je verplicht om altijd die kosten te betalen, anders kun je geen kaartjes bestellen. Belachelijk gewoon.

Kan hier niks aan gedaan worden? Zo loopt het uit de hand en wie weet wat voor een kosten ze hierna nog gaan invoeren...

Gesloten