Mocht je net als ons tickets met korting gekocht hebben via de Telegraaf, houd er dan rekening mee dat de tickets wellicht niet goed gescand kunnen worden. In dat geval moet je bij de kassa nieuwe tickets kopen en de met de Telegraaf contact opnemen om je geld terug te krijgen.
je bestelt deze tickets online en via een bevestigingsemail met link kan je deze uitprinten. Wij hebben op deze wijze 4 tickets gekocht,waarvan er één niet gescand kon worden. In de tijd toen wij op degene wachtten die een nieuw ticket moest kopen, kwamen er al twee gezinnen met hetzelfde probleem.'Bij één gezin konden zelfs alle kaarten niet gescand worden en zij moesten 6 tickets bij de kassa halen. Dus een uitgave van 240 Euro, toch lastig als je met weinig geld naar een pretpark gaat.
In de voorwaarden staat wel gemeld dat als de print niet van goede kwaliteit is, het pretpark je kan weigeren, maar naar mijn idee had ik goede prints bij me. Kennelijk is dat dus heel gevoelig, dus bij deze de tip om te zorgen dat je ofwel extra contant meeneemt of je pinpas
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
De informatie die u geeft is echter niet geheel juist.
Wij zijn gisteren ook met de geprinte tickets bij Phantasialand geweest. Inderdaad veel mensen met onleesbare scancode. De afstand tussen de zwarte vlakken zou niet goed zijn.
Bij ons deed 1 kaart het niet van de 8 in totaal.
De oplossing is dat je dan naar de hoofdkassa hoofdingang word gestuurd en daar online wordt gekeken naar je bestelling van de tickets en vervolgens opnieuw door hen word geprint cq gratis dagkaart geprint.
Dit gaat zonder extra kosten, je hoeft GEEN extra betaling te doen ter plekke !!
Ze deden er alles aan om de scancode te lezen, door verschillende scan-apparaten aan de ingang, de kassa en mobiele apparatuur
Om dus zeker te zijn van snelle binnenkomst meteen naar de hoofdkassa gaan, dan hoef je niet om te lopen
Ik vind dat Telegraaf dit wel moet vermelden bij de bestelling, dat zorgt voor minder ergernis bij de ingang
Wij zijn gisteren ook met de geprinte tickets bij Phantasialand geweest. Inderdaad veel mensen met onleesbare scancode. De afstand tussen de zwarte vlakken zou niet goed zijn.
Bij ons deed 1 kaart het niet van de 8 in totaal.
De oplossing is dat je dan naar de hoofdkassa hoofdingang word gestuurd en daar online wordt gekeken naar je bestelling van de tickets en vervolgens opnieuw door hen word geprint cq gratis dagkaart geprint.
Dit gaat zonder extra kosten, je hoeft GEEN extra betaling te doen ter plekke !!
Ze deden er alles aan om de scancode te lezen, door verschillende scan-apparaten aan de ingang, de kassa en mobiele apparatuur
Om dus zeker te zijn van snelle binnenkomst meteen naar de hoofdkassa gaan, dan hoef je niet om te lopen
Ik vind dat Telegraaf dit wel moet vermelden bij de bestelling, dat zorgt voor minder ergernis bij de ingang
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
In ons geval moesten wij dus een nieuw ticket kopen, en de twee gezinnen achter ons ook. Ik heb de dag erna wel contact gehad met de ticket-lijn en mijn verhaal uitegelegd. Zij vonden het heel vreemd dat Phantasialand de kaarten niet accepteerde daar Phantasialand kan inloggen op hun systeem en de kaarten aan de hand van de codes alsnog kan uitlezen.
Het zou natuurlijk kunnen dat er veel klachten geweest zijn en dat er contact geweest is met Phantasialand. Overigens staat op de tickets wel vermeld dat je geweigerd kan worden als de scans niet duidelijk zijn.
Als Phantasialand inmiddels die procedure gewijzigd heeft, is dat natuurlijk helemaal prima.
Overigens wordt mijn geld terug geboekt door het ticket-bureau, dus dat is allemaal goed geregeld.
Het zou natuurlijk kunnen dat er veel klachten geweest zijn en dat er contact geweest is met Phantasialand. Overigens staat op de tickets wel vermeld dat je geweigerd kan worden als de scans niet duidelijk zijn.
Als Phantasialand inmiddels die procedure gewijzigd heeft, is dat natuurlijk helemaal prima.
Overigens wordt mijn geld terug geboekt door het ticket-bureau, dus dat is allemaal goed geregeld.
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
Wie is de schuldige?
a) een barcode is erg ontvankelijk voor het printen. Altijd al. Heb je een namaak inktpatroon in je printer dan is een duidelijk scanbare barcode al vaak moeilijk te maken. Ook een (inktjet) printer die niet dagelijks gebruikt wordt kan de streepjes al zo dik maken dat de scanner ze niet ziet. Een laserjet printer is altijd leesbaar. In dit geval KUN je de schuld bij de gebruiker leggen en zeggen 'koop dan fatsoenlijk materiaal'. Maar....
b) De Telegraaf dient dit te weten en dient ook te weten dat printers in gezinnen met kinderen (anders ga je niet naar Phantasialand) vaak veel intensiever gebruikt worden als bij gezinnen zonder kinderen. Door het hoge verbruik zal er ook veel eerder naar namaak vullingen gegrepen worden. Die voldoen in 99% van de gevallen, enkel niet zozeer voor barcodes. De Telegraaf had de problemen dus kunnen inschatten.
Het ligt dus een beetje aan de één en een beetje aan de ander. Kortingen met barcodes worden steeds meer gegeven. Er zijn barcodescanners die ook die slechtere barcodes makkelijk aankunnen. Bij Phantasialand scannen ze normaal enkel geprinte entreekaarten. Hun scanners zijn dus te gevoelig voor geprinte formaten.
Mijn conclusie is dat je als pretpark je administratie zo moet inrichten dat deze voldoet aan alle acties die je uitgeeft. De schuld zou ik dus in eerste instantie bij Phantasialand leggen. ZIJ geven toestemming voor de actie en ZIJ moeten de administratie ervan doen. Dan moeten ze ook zorgen dat hun scanners het aankunnen.
a) een barcode is erg ontvankelijk voor het printen. Altijd al. Heb je een namaak inktpatroon in je printer dan is een duidelijk scanbare barcode al vaak moeilijk te maken. Ook een (inktjet) printer die niet dagelijks gebruikt wordt kan de streepjes al zo dik maken dat de scanner ze niet ziet. Een laserjet printer is altijd leesbaar. In dit geval KUN je de schuld bij de gebruiker leggen en zeggen 'koop dan fatsoenlijk materiaal'. Maar....
b) De Telegraaf dient dit te weten en dient ook te weten dat printers in gezinnen met kinderen (anders ga je niet naar Phantasialand) vaak veel intensiever gebruikt worden als bij gezinnen zonder kinderen. Door het hoge verbruik zal er ook veel eerder naar namaak vullingen gegrepen worden. Die voldoen in 99% van de gevallen, enkel niet zozeer voor barcodes. De Telegraaf had de problemen dus kunnen inschatten.
Het ligt dus een beetje aan de één en een beetje aan de ander. Kortingen met barcodes worden steeds meer gegeven. Er zijn barcodescanners die ook die slechtere barcodes makkelijk aankunnen. Bij Phantasialand scannen ze normaal enkel geprinte entreekaarten. Hun scanners zijn dus te gevoelig voor geprinte formaten.
Mijn conclusie is dat je als pretpark je administratie zo moet inrichten dat deze voldoet aan alle acties die je uitgeeft. De schuld zou ik dus in eerste instantie bij Phantasialand leggen. ZIJ geven toestemming voor de actie en ZIJ moeten de administratie ervan doen. Dan moeten ze ook zorgen dat hun scanners het aankunnen.
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
Beste A.M.A,
als aanvulling op mijn eerdere reactie.
Zou inderdaad goed kunnen dat de procedure veranderd is door Uw toedoen, dan dank daarvoor!
Eerst werd nog eens in de vaste kassa gescand ter controle, maar bleek niet leesbaar. Overigens waren al mijn tickets met laser-printer afgedrukt, dus zou goed moeten zijn, maar 1 helaas niet.
Door de drukte bij de ingang moet je goed opletten of degene aan de ingang je de juiste "foute" print teruggeeft (als je begrijpt wat ik bedoel), anders sta je straks bij de hoofdingang en blijkt dat ticket al ingelezen te zijn, kun je weer terug; dus beter alle geprinte tickets meenemen naar de hoofdkassa !!
Oh ja, en je niet meteen een stempel laten geven om in en uit te lopen, want dan mag jij dus niet meer naar de hoofdkassa en zou vrouwlief dus moeten lopen ?!
Daarna werden wij (lees 1 kaart dus van de 8 in totaal) dus naar de hoofdkassa / Sonder-kasse gestuurd, omdat ze daar inderdaad meteen wel in het ticket-systeem kunnen kijken en opnieuw kunnen printen op dag-kaarten zonder kosten of betaling.
Verder geen problemen, alleen ergernis aan de ingang kassa (ingang China Town) en moet je vervolgens flink omlopen.
Om dat meteen te vermijden zou ik zeggen ga meteen naar de kassa aan de hoofdingang, dan kan het meteen opgelost worden ter plekke.
Overigens is het park erg de moeite en geld waard nu na alle verbouwingen !!
Dat krijg je onmogelijk in 1 dag gered
We komen er namelijk al jaren.
als aanvulling op mijn eerdere reactie.
Zou inderdaad goed kunnen dat de procedure veranderd is door Uw toedoen, dan dank daarvoor!
Eerst werd nog eens in de vaste kassa gescand ter controle, maar bleek niet leesbaar. Overigens waren al mijn tickets met laser-printer afgedrukt, dus zou goed moeten zijn, maar 1 helaas niet.
Door de drukte bij de ingang moet je goed opletten of degene aan de ingang je de juiste "foute" print teruggeeft (als je begrijpt wat ik bedoel), anders sta je straks bij de hoofdingang en blijkt dat ticket al ingelezen te zijn, kun je weer terug; dus beter alle geprinte tickets meenemen naar de hoofdkassa !!
Oh ja, en je niet meteen een stempel laten geven om in en uit te lopen, want dan mag jij dus niet meer naar de hoofdkassa en zou vrouwlief dus moeten lopen ?!
Daarna werden wij (lees 1 kaart dus van de 8 in totaal) dus naar de hoofdkassa / Sonder-kasse gestuurd, omdat ze daar inderdaad meteen wel in het ticket-systeem kunnen kijken en opnieuw kunnen printen op dag-kaarten zonder kosten of betaling.
Verder geen problemen, alleen ergernis aan de ingang kassa (ingang China Town) en moet je vervolgens flink omlopen.
Om dat meteen te vermijden zou ik zeggen ga meteen naar de kassa aan de hoofdingang, dan kan het meteen opgelost worden ter plekke.
Overigens is het park erg de moeite en geld waard nu na alle verbouwingen !!
Dat krijg je onmogelijk in 1 dag gered
We komen er namelijk al jaren.
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
Wij stonden ook bij de ingang China Town. Bij de kassa stond geen bijzonder grote rij en wij hebben slechts één kinderkaartje opnieuw moeten kopen. Overigens stond het geld vandaag al weer op mijn rekening. Echter de korting zijn we nu mis gelopen. Maar goed dat was voor een kinderkaartje slechts euro.
Ik denk dat er waarschijnlijk wel meer mensen geweest zijn, die gebeld hebben. Ik neem aan zeker dat gezin die alle kaartjes opnieuw moest kopen.
Ook ik heb een laserprinter, en mijn scans zagen er goed uit. Ik vraag me trouwens af of het mogelijk geweest was als ik de barcodes naar mijn telefoon had gestuurd, misschien hadden ze dan wel gescand kunnen worden.
Het park is zeker de moeite waard. Ik ben heel vroeger vaker geweest, maar het is helemaal anders. Ook vind ik het leuk dat er aan alle leeftijden gedacht wordt.
Hoewel ik één uur wachten voor 39 seconden in de Black mamba dus echt nooit meer ga doen
Ik denk dat er waarschijnlijk wel meer mensen geweest zijn, die gebeld hebben. Ik neem aan zeker dat gezin die alle kaartjes opnieuw moest kopen.
Ook ik heb een laserprinter, en mijn scans zagen er goed uit. Ik vraag me trouwens af of het mogelijk geweest was als ik de barcodes naar mijn telefoon had gestuurd, misschien hadden ze dan wel gescand kunnen worden.
Het park is zeker de moeite waard. Ik ben heel vroeger vaker geweest, maar het is helemaal anders. Ook vind ik het leuk dat er aan alle leeftijden gedacht wordt.
Hoewel ik één uur wachten voor 39 seconden in de Black mamba dus echt nooit meer ga doen
Re: Tickets Phantasialand kortingsactie telegraaf.
Een jaar later, nog steeds dezelfde problemen met de barcodes; nu werkte geen enkele
Mensen, ga direct naar de hoofdkassa en dan de Sonder-Kasse, dan wordt het wel meteen goed opgelost.
Groeten en veel plezier
Mensen, ga direct naar de hoofdkassa en dan de Sonder-Kasse, dan wordt het wel meteen goed opgelost.
Groeten en veel plezier