LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketservice: betaling 1x mislukt, 2x afgeschreven!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
EljaS

Ticketservice: betaling 1x mislukt, 2x afgeschreven!

Ongelezen bericht door EljaS »

Ik heb online via Ticketservice (de officiële weg) 3 kaarten besteld voor een concert. Omdat ik ze wilde kopen op de dag dat de voorverkoop startte, was het erg druk op de site.
Eerst kwam ik er niet doorheen. Toen dat vervolgens wel lukte en ik 3 kaarten bestelde en de betaling met IDeal regelde, kreeg ik de melding dat er iets fout was gegaan bij de betaling en dat de bestelling geannuleerd zou worden.

Omdat ik van deze annulering uitging, heb ik dus nogmaals 3 kaarten besteld. Weer met IDeal betaald en dit keer lukte het wél. Ik blij, want ik had de kaarten!

Nu blijkt toch dat het bedrag 2x van mijn rekening is afgeschreven en ik heb ook 6 kaarten ontvangen, terwijl ik maar 1 bevestiging van mijn bestelling heb gekregen per email en ook op de site van Ticketservice staat onder 'mijn account' maar 1 bestelling van deze 3 kaarten.

Ik heb een email gestuurd naar Ticketservice, en ik hoop dat ze daarop reageren.
Bovendien heb ik met mijn bank gebeld (ABN AMRO), maar daar zeggen ze dat ze het geld niet kunnen terugstorten en dat ik bij Ticketservice moet zijn.

Heeft iemand hier recente ervaring mee en hoe is dit afgelopen?

Alvast bedankt!

Elja

bozeman

Re: Ticketservice: betaling 1x mislukt, 2x afgeschreven!

Ongelezen bericht door bozeman »

EN? Hebben ze al gereageerd?

Ik heb net, bij de opening van de markt, tickets besteld voor Tennis in Ahoy. Wat er fout gegaan is weet ik niet maar ik heb kaarten besteld voor de ochtendsessie kwartfinale, en ik wilde ze voor de avondsessie. Ik heb ze GELIJK gebeld maar kunnen ze niet aanpassen, ik moet ze zelf maar zien te verkopen werd me meedegedeeld. Kan dit zomaar? En dan te bedenken dat ik al zo'n 25 jaar naar dat evenement ga.

Ik heb ze nu ook (direct na dat telefoontje) een mail gestuurd (via hun site) kijken wat daar de reactie is.

Ik heb wel even de voorwaarden gelezen (achteraf). Nou daar zakt je broek van af. Zij hebben ALLE rechten en jij GEEN EEN. Kan dat juridisch wel. Kan ik er niet binnen 7 dagen vanaf ofzo. HELP HELP.

Ik ben zeer teleurgesteld dat in de moderne tijd je op deze manier wordt genaaid. Of zij of ik nu de fout hebben gemaakt, als je iets koopt online kan je dat toch 2 minuten later via de telefoon nog wel ff aanpassen.

EljaS

Ik heb nog geen reactie gehad.

Ik heb ook nog gebeld, maar daar werd me gezegd dat als ik via internet besteld heb, ik het ook maar via internet (dus email) moet zien op te lossen. Dus ik gevraagd of er dan wel een reactie komt... antwoord: als het een evenement is dat niet op korte termijn plaatsvindt, kan het 2 weken duren voor je een reactie krijgt!!

Dus...wat dat betreft nog even afwachten.

Maar, inmiddels heb ik gelukkig via Marktplaats genoeg gegadigden die mij graag van mijn teveel aan kaartjes afhelpen, dus mijn geld krijg ik hoe dan ook terug, al is het via een andere weg (terwijl het de fout van Ticketservice/IDeal is!).

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Echt belachelijk dat ze zeggen het niet te kunnen veranderen.... Wat is de moeite? Vooral als je gelijk belt...

EljaS

Gisteren heb ik de volgende mail gekregen:

--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Ofschoon het voor ons niet mogelijk is om eenmaal verkochte tickets terug te nemen en wij dus ook geen tickets kunnen omruilen, heb ik gemeend in uw geval bij wijze van uitzondering met een oplossing te moeten komen. De drie (teveel ontvangen) tickets waarover u nu beschikt kunt u vervolgens retourneren naar:

Ticket Service Nederland
Afdeling: Klantenreacties
Eisenhowerlaan 118
2517 KM DEN HAAG

Sluit u a.u.b. een briefje met uw naam- en adresgegevens, alsmede uw bank- of girorekeningnummer en woonplaats van uw bank bij. De tickets moeten uiterlijk 25-10-2007 bij ons binnen zijn. We zullen de kaartprijzen inclusief servicekosten na ontvangst van uw tickets terugbetalen. Houdt u er wel rekening mee dat deze procedure enige tijd in beslag kan nemen. Wij doen er alles aan om het totaalbedrag binnen 3 weken na ontvangst van de tickets op uw rekening bij te schrijven.

Met vriendelijke groet,

Sophia Aberson
Ticket Service Nederland BV

---------------------------------------------------------------------------------

Heel netjes van ze, dus op zich ben ik hier blij mee dat ze het zo af willen handelen.

Alleen in mijn 'wantrouwen' heb ik de 3 kaarten die ik overhad op Marktplaats gezet en inmiddels verkocht, dus ik ga even terugmailen dat de kaarten niet terugkomen.

bozeman

Fijn dat het opgelost is voor je. Voor mij nog niet ;-(

Ze hebben gereageerd, via de mail, dat ze er niets aan kunnen doen. Ik heb hierop weer DIRECT (binnen 15 minuten) gereageerd dat ik hier niet mee akkoord kon gaan. En heb ze alsnog verzocht de kaarten om te zetten. En als ze dat niet willen/kunnen mij een contactadres/persoon te geven van de organisatie. BlaBla.

Daarop nog geen antwoord. Alweer 5 dagen terug.

To be continued. Zou fijn zijn als ze dit voor mij ook netjes afhandelen.

EljaS

Ik hoop voor je dat ze jouw probleem ook zo correct afhandelen!

Succes!

bozeman

....
Ofschoon het voor ons niet mogelijk is om eenmaal verkochte tickets terug te nemen en wij dus ook geen tickets kunnen omruilen, heb ik gemeend in uw geval bij wijze van uitzondering met een oplossing te moeten komen. Omdat betalingen direct aan transacties zijn gekoppeld is het voor ons niet mogelijk een vervangende reservering te maken. U kunt dat echter zelf doen, vanzelfsprekend zolang de voorraad strekt. De tickets waarover u nu beschikt kunt u vervolgens retourneren naar:
....
M.a.w. het is naar tevredenheid opgelost. Ik ben dus blij.

Het lijkt er een beetje op dat je gewoon even moet doordrukken (je best doen) vvoordat ze meewerken. Wel een klein beetje begrijpelijk gezien de hoeveelheid transacties. Maar in mijn geval (direct gebeld na 'verkeerde' bestelling) erg storend en bloeddruk verhogend.

Ik ga nu de goede kaarten bestellen en de andere retour zenden. Ik hou jullie op de hoogte wanneer de betaling plaatsvind.

EljaS

Mooi dat ze bij jou ook met een oplossing zijn gekomen!

Ik hoop dat het lukt en dat je op het juiste tijdstip van het tennis kunt gaan genieten!

bozeman

Mail d.d. 23/10

Geachte Bozeman,
Wij hebben vandaag uw tickets geannuleerd de terug betaling zal binnen 3 weken plaats vinden.
Met vriendelijke groet,

TSN

:D

Ondertussen heb ik ook de 'goede' tickets besteld. Helaas is de 1e ring (beste plaatsen) nu niet meer beschikbaar.

soen

Ongelezen bericht door soen »

Hi,

Ben een echte online shopper en heb dit probleem nu al 3x meegemaakt,

Je mag ervan uit gaan dat wanneer je een error pagina terugkrijgt bij het betalen met iDEAL, het bedrag altijd wordt afgeschreven helaas.

Het bestellen met een ander betaalmogelijkheid, zoals Paypal is dan ook beter.

Helaas doet de Bank hier niets aan, en moet je inderdaad zelf bij de leverancier je geld terugvragen? het is een beetje idioot, maar waar.

De consument is altijd de dupe.

Gr. Soen

Gesloten