LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
In Juli 2010 was ik nét te laat om 5 arena(staan) plaatsen voor het concert van Faithless op 26 November 2010 te kunnen bemachtigen. Daarom ben ik op Marktplaats op zoek gegaan naar iemand die niet naar het concert kon en derhalve zijn kaarten te koop aanbood. Omdat ik fel tegen de zwarthandel ben heb ik in de advertentie specifiek vermeld dat ik alleen gedrukte kaarten van ticketservice met antivervalsingskenmerken een particulier wilde kopen voor de kostprijs. In de veronderstelling dat het vervalsen van kaarten erg moeilijk zou zijn voor een dergelijk concert heb ik ook met zin geen e-tickets gezocht. De verkoper die zich Simon noemde benaderde mij via email en we spraken begin Juli af op utrecht centraal.
Met een echt kaartje van Ticketservice dat ik nog had in de hand heb ik terplekke de kaarten vergeleken en deze bleken niet vervalst te zijn, waarna ik de 5 kaarten van deze jongen heb overgekocht voor 225 euro. Op marktplaats had hij gebruikersnaam 'Stede' met emailadres [email protected] en het mobiele nummer waar hij mij op belde was 06-57339215 .
Maanden later was het eindelijk zover, we gingen naar het concert waar wij ons allen al lange tijd op hadden verheugd. Bij de deur bleken de kaarten echter ongeldig gemaakt te zijn en de toegang werd ons ontzegd. De kaarten bleken door Ticketservice ongeldig gemaakt te zijn! Volgens de personen aan de deur was dat een optie die Ticketservice bood wanneer kaarten per post verzonden niet aankomen. Ticketservice maakt dan de kaarten ongeldig en stuurt de koper nieuwe kaarten toe. Op deze wijze brengt Ticketservice volgens mij ZELF dus valse kaarten in omloop die niet van echt zijn te onderscheiden, en het feit dat ze ongeldig gemaakt zijn is dus pas aan de deur van het evenement merkbaar. Ticketservice geeft zelf toe dat dit niet vooraf te controleren is!
Hoewel natuurlijk de persoon die mij de kaarten heeft verkocht hiervoor verantwoordelijk is, vind ik het handelen van Ticketservice toch vreemd. Ze geven namelijk kaarten uit met kenmerken (hologrammen e.d.) om vervalsing tegen te gaan, hierdoor krijgt men dus een gevoel van schijnveiligheid omdat er dus absoluut niet te zien is of een kaart al dan niet geldig is.
Bij het doen van aangifte werd mij gevraagd om de verkoper te achterhalen. Het opgegeven telefoonnummer is echter niet meer in dienst, en de naam die de verkoper mij gaf bleek vals te zijn. De Politie nam de aangifte niet aan omdat ik dus geen correcte gegevens van de verkoper heb. Vervolgens heb ik geprobeerd deze gegevens van Ticketservice te krijgen maar zij weigeren de gegevens te verstrekken van diegene die de kaarten heeft gekocht en ongeldig heeft laten verklaren. Ticketservice verwijst mij vervolgens weer door naar de politie om aangifte te doen, wat dus onmogelijk is omdat zij de gegevens van de besteller van de kaarten achterhouden.
Ticketservice heeft ook geen telefoonnummer waar je over dit soort zaken met ze kan spreken. In plaats daarvan moet je een formuliertje op hun website invullen en 1-2weken wachten op een reactie. Dit heb ik inmiddels voor de 4e keer gedaan, en ik kan nu weer 2 weken wachten op een reactie.
Omdat Ticketservice naar mijn weten altijd heeft beweerd dat de hologrammen e.d. op de kaarten anti-vervalsingskenmerken waren, en in dit geval er dus voor hebben gezorgd dat er valse kaarten in omloop waren die niet van echt zijn te onderscheiden, en omdat zij tevens weigeren de informatie te verstrekken die nodig is om aangifte te kunnen doen wil ik de kosten verhalen op Ticketservice aangezien zij het mij onmogelijk maken om de kosten op de verkoper te verhalen. Ik vroeg mij af of dat mogelijk is en hoe ik dat aan zou moeten pakken.
mvg,
Paul
Met een echt kaartje van Ticketservice dat ik nog had in de hand heb ik terplekke de kaarten vergeleken en deze bleken niet vervalst te zijn, waarna ik de 5 kaarten van deze jongen heb overgekocht voor 225 euro. Op marktplaats had hij gebruikersnaam 'Stede' met emailadres [email protected] en het mobiele nummer waar hij mij op belde was 06-57339215 .
Maanden later was het eindelijk zover, we gingen naar het concert waar wij ons allen al lange tijd op hadden verheugd. Bij de deur bleken de kaarten echter ongeldig gemaakt te zijn en de toegang werd ons ontzegd. De kaarten bleken door Ticketservice ongeldig gemaakt te zijn! Volgens de personen aan de deur was dat een optie die Ticketservice bood wanneer kaarten per post verzonden niet aankomen. Ticketservice maakt dan de kaarten ongeldig en stuurt de koper nieuwe kaarten toe. Op deze wijze brengt Ticketservice volgens mij ZELF dus valse kaarten in omloop die niet van echt zijn te onderscheiden, en het feit dat ze ongeldig gemaakt zijn is dus pas aan de deur van het evenement merkbaar. Ticketservice geeft zelf toe dat dit niet vooraf te controleren is!
Hoewel natuurlijk de persoon die mij de kaarten heeft verkocht hiervoor verantwoordelijk is, vind ik het handelen van Ticketservice toch vreemd. Ze geven namelijk kaarten uit met kenmerken (hologrammen e.d.) om vervalsing tegen te gaan, hierdoor krijgt men dus een gevoel van schijnveiligheid omdat er dus absoluut niet te zien is of een kaart al dan niet geldig is.
Bij het doen van aangifte werd mij gevraagd om de verkoper te achterhalen. Het opgegeven telefoonnummer is echter niet meer in dienst, en de naam die de verkoper mij gaf bleek vals te zijn. De Politie nam de aangifte niet aan omdat ik dus geen correcte gegevens van de verkoper heb. Vervolgens heb ik geprobeerd deze gegevens van Ticketservice te krijgen maar zij weigeren de gegevens te verstrekken van diegene die de kaarten heeft gekocht en ongeldig heeft laten verklaren. Ticketservice verwijst mij vervolgens weer door naar de politie om aangifte te doen, wat dus onmogelijk is omdat zij de gegevens van de besteller van de kaarten achterhouden.
Ticketservice heeft ook geen telefoonnummer waar je over dit soort zaken met ze kan spreken. In plaats daarvan moet je een formuliertje op hun website invullen en 1-2weken wachten op een reactie. Dit heb ik inmiddels voor de 4e keer gedaan, en ik kan nu weer 2 weken wachten op een reactie.
Omdat Ticketservice naar mijn weten altijd heeft beweerd dat de hologrammen e.d. op de kaarten anti-vervalsingskenmerken waren, en in dit geval er dus voor hebben gezorgd dat er valse kaarten in omloop waren die niet van echt zijn te onderscheiden, en omdat zij tevens weigeren de informatie te verstrekken die nodig is om aangifte te kunnen doen wil ik de kosten verhalen op Ticketservice aangezien zij het mij onmogelijk maken om de kosten op de verkoper te verhalen. Ik vroeg mij af of dat mogelijk is en hoe ik dat aan zou moeten pakken.
mvg,
Paul
Laatst gewijzigd door Plux_D op 13 jan 2011 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Dit verhaal lezende, denk ik dat niet Ticketservice, maar degene van wie je de tickets hebt gekocht de boel belazerd.
Jij hebt de tickets gekocht, en vervolgens zal de verkoper richting Ticketservice hebben aangegeven dat hij de tickets is kwijtgeraakt of niet aangekomen. Ticketservice blokkeert dan de originele tickets en zend nieuwe tickets.
M.i. kan je Ticketservice niet verantwoordelijk houden voor het feit dat iemand jou heeft belazerd.
Jij hebt de tickets gekocht, en vervolgens zal de verkoper richting Ticketservice hebben aangegeven dat hij de tickets is kwijtgeraakt of niet aangekomen. Ticketservice blokkeert dan de originele tickets en zend nieuwe tickets.
M.i. kan je Ticketservice niet verantwoordelijk houden voor het feit dat iemand jou heeft belazerd.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Nou, Ticketservice brengt wel kaarten in omloop met nietszeggende vervalsingskenmerken, en weigeren de gegevens te verstrekken die nodig zijn om aangifte te kunnen doen of om de kosten op de oorspronkelijke koper te kunnen verhalen. Dus ik denk dat ze daarmee zeker een aandeel in het geheel hebben.
Daarnaast blijf ik het dubieus vinden dat Ticketservice en consorten grof verdienen aan de zwarthandel door verkochte, en betaalde kaarten ongeldig te maken en opnieuw te verkopen, en het dus onwaarschijnlijk is dat een bedrijf met winstoogmerk zo'n inkomstenbron zou dichtgooien. Het is mijns inziens te grof voor woorden dat een bedrijf zich op deze manier met behulp van een groep oplichters legaal kan verrijken. Het lijkt mij dat dit soort gevallen daarvan een logisch gevolg is.
Daarnaast blijf ik het dubieus vinden dat Ticketservice en consorten grof verdienen aan de zwarthandel door verkochte, en betaalde kaarten ongeldig te maken en opnieuw te verkopen, en het dus onwaarschijnlijk is dat een bedrijf met winstoogmerk zo'n inkomstenbron zou dichtgooien. Het is mijns inziens te grof voor woorden dat een bedrijf zich op deze manier met behulp van een groep oplichters legaal kan verrijken. Het lijkt mij dat dit soort gevallen daarvan een logisch gevolg is.
Laatst gewijzigd door Plux_D op 13 jan 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ik zou als ik jou was de tekst maar eens aanpassen.Help! Ticketservice brengt ZELF valse kaarten in omloop!!!
Je beschuldigd een bedrijf ten onrechte van vervalsing.
De kaartjes zijn niet vals maar door de orginele koper als verloren/gestolen opgegegeven. En daardoor ongeldig verklaard.
Ticketservice kan jou aanklagen voor het beschadigen van hun goede naam.
Het is de verkoper die je opgelicht heeft. Die heeft een handig trucje gevonden om gratis naar het concert te kunnen.
gr Henk
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ja maar de vervalsings kenmerken geven aan dat het echte kaarten zijn, maar ten onrechte. Dus ze geven de consument weldegelijk een vals gevoel van zekerheid over de echtheid van de kaarten, waardoor ze dus faciliteren dat er kaarten op de markt belanden die vals zijn. Kaarten die er echt uit zien maar niet geldig zijn, dat zijn volgens mij gewoon valse kaarten. Het verschil met een leuk printje of dit voormalig-echte kaartje zie ik niet zo. Dus dan kunnen ze het niet leuk vinden dat ik roep dat ze valse kaarten in omloop brengen, maar dat is nu eenmaal zo.
Ticketservice gaat zelf ook niet achter meldingen over deze vorm van misbruik aan, terwijl zij toch weten welke klant de kaarten met de desbetreffende kaartnummers heeft gekocht. Ik heb de kaartnummers opgegeven aan ticketservice, zij verstrekken mij (begrijpelijkerwijs) de gegevens niet van de verkoper maar ze doen er zelf ook niets mee. Aangifte doen is dan ook niet mogelijk aangezien er niemand is om aangifte tegen te doen, en Ticketservice zelf is niet bereikbaar maar ik betwijfel of zij uberhaupt actie ondernemen tegen malafide kaart-kopers. Dus het aandeel van Ticketservice in dit probleem is volgens mij te groot om ze te vrijwaren van alle verantwoordelijkheid voor het circuleren van dit soort valse kaarten.
Als Ticketservice aan zou geven iets aan deze vorm van oplichting te doen (zoals bijvoorbeeld zelf de kosten te verhalen op de oorspronkelijke koper die de kaarten in circulatie heeft gebracht, of aangifte tegen die persoon te doen bij de Politie) zouden zij iedere schijn van bijdrage aan het zwarthandel circuit kunnen wegnemen.
Ticketservice gaat zelf ook niet achter meldingen over deze vorm van misbruik aan, terwijl zij toch weten welke klant de kaarten met de desbetreffende kaartnummers heeft gekocht. Ik heb de kaartnummers opgegeven aan ticketservice, zij verstrekken mij (begrijpelijkerwijs) de gegevens niet van de verkoper maar ze doen er zelf ook niets mee. Aangifte doen is dan ook niet mogelijk aangezien er niemand is om aangifte tegen te doen, en Ticketservice zelf is niet bereikbaar maar ik betwijfel of zij uberhaupt actie ondernemen tegen malafide kaart-kopers. Dus het aandeel van Ticketservice in dit probleem is volgens mij te groot om ze te vrijwaren van alle verantwoordelijkheid voor het circuleren van dit soort valse kaarten.
Als Ticketservice aan zou geven iets aan deze vorm van oplichting te doen (zoals bijvoorbeeld zelf de kosten te verhalen op de oorspronkelijke koper die de kaarten in circulatie heeft gebracht, of aangifte tegen die persoon te doen bij de Politie) zouden zij iedere schijn van bijdrage aan het zwarthandel circuit kunnen wegnemen.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
De kaarten zijn niet vals daar zit jouw gedachten kronkel . Dus de beschuldiging richting Ticketservice is onterecht en kan strafbaar gesteld worden.Dus dan kunnen ze het niet leuk vinden dat ik roep dat ze valse kaarten in omloop brengen, maar dat is nu eenmaal zo.
De verkoper heeft de boel opgelicht en zich niet aan de regels gehouden
a.De door TSN gedistribueerde Tickets blijven eigendom van de Evenementhouder. Het is Klant verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Evenementhouder het toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.
gr Henk
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Als ik het goed lees is dit een onterechte beschuldiging. Je koopt (volgens de voorwaarden van Ticketservice op een illegale wijze) kaarten, vervolgens laat de verkoper deze als niet ontvangen markeren (en dus zijn ze ongeldig) en krijgt hij nieuwe kaarten. U bent U geld kwijt, de verkoper gaat (zo goed als) gratis naar dit evenement. Het is mij dus volslagen onduidelijk hoe TicketService hier grof aan verdiend.Daarnaast blijf ik het dubieus vinden dat Ticketservice en consorten grof verdienen aan de zwarthandel op deze manier
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ik begrijp wat je zegt, hoewel ik het er misschien niet helemaal mee eens ben.
Om mijzelf toch enigszins in te dekken heb ik er bij gezet dat het om mijn mening gaat (mijns inziens), iets dat volgens mij gezien de toon wel duidelijk is.
Om mijzelf toch enigszins in te dekken heb ik er bij gezet dat het om mijn mening gaat (mijns inziens), iets dat volgens mij gezien de toon wel duidelijk is.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Je hebt gelijk dat ze aan dit specifieke geval niet verdienen, maar waar ik op doel is het ongeldig maken van kaarten, iets dat ze veel doen bij kaarten die in de zwarthandel belanden. Er is een concert geweest waarbij ze 2000 kaarten die verkocht waren ongeldig gemaakt hebben en opnieuw hebben verkocht. Het systeem van kaarten invalideren levert in die gevallen grote bedragen op waarvan ze beweren dat te besteden aan de aanpak van de zwarthandel. Daarnaast mag ik volgens mij vinden wat ik wil.Dirkie schreef:Als ik het goed lees is dit een onterechte beschuldiging. Je koopt (volgens de voorwaarden van Ticketservice op een illegale wijze) kaarten, vervolgens laat de verkoper deze als niet ontvangen markeren (en dus zijn ze ongeldig) en krijgt hij nieuwe kaarten. U bent U geld kwijt, de verkoper gaat (zo goed als) gratis naar dit evenement. Het is mij dus volslagen onduidelijk hoe TicketService hier grof aan verdiend.Daarnaast blijf ik het dubieus vinden dat Ticketservice en consorten grof verdienen aan de zwarthandel op deze manier
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ik vind jou een draaiende zeurkous. Mag ik vinden.Plux_D schreef:Je hebt gelijk dat ze aan dit specifieke geval niet verdienen, maar waar ik op doel is het ongeldig maken van kaarten, iets dat ze veel doen bij kaarten die in de zwarthandel belanden. Er is een concert geweest waarbij ze 2000 kaarten die verkocht waren ongeldig gemaakt hebben en opnieuw hebben verkocht. Het systeem van kaarten invalideren levert in die gevallen grote bedragen op waarvan ze beweren dat te besteden aan de aanpak van de zwarthandel. Daarnaast mag ik volgens mij vinden wat ik wil.Dirkie schreef:Als ik het goed lees is dit een onterechte beschuldiging. Je koopt (volgens de voorwaarden van Ticketservice op een illegale wijze) kaarten, vervolgens laat de verkoper deze als niet ontvangen markeren (en dus zijn ze ongeldig) en krijgt hij nieuwe kaarten. U bent U geld kwijt, de verkoper gaat (zo goed als) gratis naar dit evenement. Het is mij dus volslagen onduidelijk hoe TicketService hier grof aan verdiend.Daarnaast blijf ik het dubieus vinden dat Ticketservice en consorten grof verdienen aan de zwarthandel op deze manier
Maar hoe zou jij dit probleem aanpakken? Iedereen die zijn tickets niet heeft ontvangen of kwijt is geraakt maar laten barsten? Want dat is de andere kant van de medaille. Of die mensen zomaar duplicaten geven zodat er teveel mensen op een evenement afkomen met alle veiligsheidsissues van dien?
Misschien eerst een goed nadenken voordat je een bedrijf beschuldigd.
Als je tickets overneemt van iemand die je niet kent loop je als koper een risico, net als met alle andere producten die je overneemt van iemand. Dat doe je bewust en soms pakt het negatief uit.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Spraakverwarring alom. Het gaat niet om vervalsingskenmerken, maar om echtheidskenmerken, maar dit terzijde. En deze kaarten zijn ook echt voor degene die ze zelf bij TicketService gekocht heeft. Maar door ze op een andere wijze te kopen loop je dus een groot risico.Ja maar de vervalsings kenmerken geven aan dat het echte kaarten zijn, maar ten onrechte. Dus ze geven de consument weldegelijk een vals gevoel van zekerheid over de echtheid van de kaarten, waardoor ze dus faciliteren dat er kaarten op de markt belanden die vals zijn.
Je geeft het zelf al aan, ze pakken de zwarthandel aan. En dat lijkt me een goed iets. Volgens hun eigen voorwaarden is het doorverkopen verboden. En dat geldt dus ook voor U, die op deze wijze illegaal kaartjes koopt. U werkt dus zelf mee aan het ongeldig maken van deze kaartjes door ze op deze wijze te kopen. Dat U in dit geval bent opgelicht door iemand op Marktplaats doet even niet ter zake. Het had net zo goed kunnen gebeuren, als U deze tickets gekocht via een buro, wat gespecialiseerd is in het verkopen van moeilijk verkrijgbare tickets tegen woekerprijzen. Als men hier achter komt, worden deze ongeldig gemaakt zoals in het geval van de door U genoemde 2000 kaarten.Je hebt gelijk dat ze aan dit specifieke geval niet verdienen, maar waar ik op doel is het ongeldig maken van kaarten, iets dat ze veel doen bij kaarten die in de zwarthandel belanden.
Gelukkig geldt dit niet alleen voor U, maar voor iedereenDaarnaast mag ik volgens mij vinden wat ik wil.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
@ GJvdZ: Ik heb er goed over nagedacht, dank je wel voor het advies. Het probleem dat ik heb met Ticketservice is dat zij weten wie de persoon is die deze kaarten de wereld in heeft geholpen en dat zij hier dus ook tegen op zouden kunnen treden door hier zelf bijvoorbeeld aangifte tegen te doen of in ieder geval te registreren welke klant kaarten ongeldig laat maken en wanneer deze toch opduiken deze klant daarvoor aansprakelijk te stellen. Ik was me ook zeker bewust van het risico, maar omdat ik ben opgegroeid met de berichten van Ticketservice dat we op de -echtheids-kenmerken moeten letten meende ik mij daarvoor te hebben ingedekt. Ook vind ik het behoorlijk gechargeerd om het gezeur te noemen, uiteindelijk is het natuurlijk erg zuur om een paar honderd euro kwijt te zijn, maar erger nog om met 5 man voor niets voor de deur van de Ahoy te komen te staan. En dat er geen plek is waar dit soort problemen kunnen worden aangekaart danwel opgelost.
@ Dirkie: Volgens mij heb ik ook nooit beweerd dat ik het alleenrecht heb op een eigen mening, ik reageerde enkel op een eerder bericht over het beschuldigen van Ticketservice.
En Ticketservice mag stellen zich in te zetten tegen de zwarthandel, in dit geval weigeren ze dus actie te ondernemen tegen de persoon die de kaarten heeft doorverkocht, iets dat ik zelf niet kan aangezien ik de benodigde gegevens niet heb. Ik snap dus dat Ticketservice mij niet direct of misschien zelfs moedwillig heeft opgelicht maar dat ze het faciliteren lijkt mij duidelijk.
Daarnaast vind ik het ook twijfelachtig om het doorverkopen op deze manier te verbieden, als ik op mijn website aan iemand een auto verkoop, en die persoon verkoopt de auto door dan kan ik mij moeilijk van alle verantwoordelijkheid onttrekken door te verwijzen naar voorwaarden waarin staat dat het product niet doorverkocht mag worden, je verkoopt immers een product waarmee je als eigenaar volgens mij nog zelf mag doen wat je wil.
@ Dirkie: Volgens mij heb ik ook nooit beweerd dat ik het alleenrecht heb op een eigen mening, ik reageerde enkel op een eerder bericht over het beschuldigen van Ticketservice.
En Ticketservice mag stellen zich in te zetten tegen de zwarthandel, in dit geval weigeren ze dus actie te ondernemen tegen de persoon die de kaarten heeft doorverkocht, iets dat ik zelf niet kan aangezien ik de benodigde gegevens niet heb. Ik snap dus dat Ticketservice mij niet direct of misschien zelfs moedwillig heeft opgelicht maar dat ze het faciliteren lijkt mij duidelijk.
Daarnaast vind ik het ook twijfelachtig om het doorverkopen op deze manier te verbieden, als ik op mijn website aan iemand een auto verkoop, en die persoon verkoopt de auto door dan kan ik mij moeilijk van alle verantwoordelijkheid onttrekken door te verwijzen naar voorwaarden waarin staat dat het product niet doorverkocht mag worden, je verkoopt immers een product waarmee je als eigenaar volgens mij nog zelf mag doen wat je wil.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Ik vind het twijfelachtig om een poll met drie antwoorden te maken, waarvan twee opties met de mening van TS overeenkomt en een niet.
En da's ook een mening.
En da's ook een mening.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
ik vind het begrijpelijk dat ticket service de gegevens van degene die de kaarten heeft gekocht niet vrijgeeft. De klant heeft namelijk ook recht op een vorm van privacy. En in dit soort gevallen blijft het Uw verhaal tegen dat van de (originele) klant.
Het kan namelijk net zo goed zijn dat de kaarten echt niet zijn aangekomen, en per ongeluk bij U zijn bezorgd of U deze onderschept heeft. U kunt niet bewijzen dat de kaarten aan U zijn doorverkocht, dus waarom zou ticketservice klantgegevens aan U vrij moeten geven.
Het blijft Uw woord tegen dat van de klant, en deze is toch echt degene die de kaarten bij ticketservice heeft gekocht.
U neemt zelf de gok door de kaarten via een onbetrouwbaar kanaal te kopen, schuif dan niet de verantwoordelijkheid af op het moment dat er iets niet goed gaat.
En zorg gewoon dat U op tijd klaar zit als de kaartverkoop begint, er waren namelijk heel makkelijk kaarten te krijgen voor het concert toen deze in de verkoop gingen (een concert wat overigens erg goed was!).
Het kan namelijk net zo goed zijn dat de kaarten echt niet zijn aangekomen, en per ongeluk bij U zijn bezorgd of U deze onderschept heeft. U kunt niet bewijzen dat de kaarten aan U zijn doorverkocht, dus waarom zou ticketservice klantgegevens aan U vrij moeten geven.
Het blijft Uw woord tegen dat van de klant, en deze is toch echt degene die de kaarten bij ticketservice heeft gekocht.
U neemt zelf de gok door de kaarten via een onbetrouwbaar kanaal te kopen, schuif dan niet de verantwoordelijkheid af op het moment dat er iets niet goed gaat.
En zorg gewoon dat U op tijd klaar zit als de kaartverkoop begint, er waren namelijk heel makkelijk kaarten te krijgen voor het concert toen deze in de verkoop gingen (een concert wat overigens erg goed was!).
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Onlangs hebben wij zelf een paar kaarten verkocht, met bewijs van aankoop, mail bevestiging van de aankoop, geld is overgemaakt naar onze rekening, wij hebben de kaarten op de post gedaan, alles is goed gegaan.
Een blijde koper, die naar een concert kon, en wij gewoon ons geld terug, geen woekerprijs maar gewoon aankoopsprijs.
In November nog een paar kaarten voor gewone prijs verkocht omdat wij ook niet konden, voor normale prijs,op vertoon van aankoop mail, overmaking van geld, gewoon bij de mensen persoonlijk afgeven, voor de normale aanschaf prijs.
Nooit geen klachten gehad.
Desnoods hadden wij kopie van legitiematie mee gestuurd als hij om extra aankoopbewijzen had gevraagd etc.
Jij hebt de kaarten gewoon op het station ontvangen, dat is alles wat je aan bewijzen heb.
Voor de rest heb je geen enkel bewijs van wie nu die nepkaarten heeft verkocht.
Jij voelt je oor aangenaait, dat is duidelijk, maar om meteen richting ticketservice te wijzen als schuldigen, dat is naar mijn idee onterecht.
En als je het over woekerprijzen wilt hebben, ga het dan hebben over pepe tickets etc, die zorgen voor avondje uit voor dubbele prijzen, en naaien de consuementen nog harder een oor aan.
Een blijde koper, die naar een concert kon, en wij gewoon ons geld terug, geen woekerprijs maar gewoon aankoopsprijs.
In November nog een paar kaarten voor gewone prijs verkocht omdat wij ook niet konden, voor normale prijs,op vertoon van aankoop mail, overmaking van geld, gewoon bij de mensen persoonlijk afgeven, voor de normale aanschaf prijs.
Nooit geen klachten gehad.
Desnoods hadden wij kopie van legitiematie mee gestuurd als hij om extra aankoopbewijzen had gevraagd etc.
Jij hebt de kaarten gewoon op het station ontvangen, dat is alles wat je aan bewijzen heb.
Voor de rest heb je geen enkel bewijs van wie nu die nepkaarten heeft verkocht.
Jij voelt je oor aangenaait, dat is duidelijk, maar om meteen richting ticketservice te wijzen als schuldigen, dat is naar mijn idee onterecht.
En als je het over woekerprijzen wilt hebben, ga het dan hebben over pepe tickets etc, die zorgen voor avondje uit voor dubbele prijzen, en naaien de consuementen nog harder een oor aan.
Re: Ticketservice brengt m.i. ZELF valse kaarten in omloop!!!
Als jij een tweedehands auto koopt van een particulier en je wil vervolgens garantie claimen bij de orginele leverancier, dan kan deze garantie je zomaar geweigerd worden immers jij bent daar nooit klant geweest.Plux_D schreef: Daarnaast vind ik het ook twijfelachtig om het doorverkopen op deze manier te verbieden, als ik op mijn website aan iemand een auto verkoop, en die persoon verkoopt de auto door dan kan ik mij moeilijk van alle verantwoordelijkheid onttrekken door te verwijzen naar voorwaarden waarin staat dat het product niet doorverkocht mag worden, je verkoopt immers een product waarmee je als eigenaar volgens mij nog zelf mag doen wat je wil.
Jij bent nimmer klant geweest van ticketservice, jij hebt kaarten van een onbekend persoon gekocht. Vervolgens spreek je ticketservice erop aan dat deze onbekende persoon (hun klant) de tickets ongeldig laat verklaren.
Het lijkt me dat je de onbekende persoon erop moet aanspreken dat hij jou ongeldige tickets heeft verkocht en niet ticketservice.
Overigens staat in de algemene voorwaarden van ticketservice onder 7a duidelijk dat indien een ticket wordt doorverkocht aan derden, deze per definitie ongeldig is.
Tot slot, als doorverkoop niet is toegestaan en je plaatst zelf een advertentie om iemand te verleiden toch aan je door te verkopen, moet je dan niet gewoon bij jezelf te raden gaan ?