LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet 'Overeenkomst Kopen Op Afstand'?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
SjorsLuyckx

Wet 'Overeenkomst Kopen Op Afstand'?

Ongelezen bericht door SjorsLuyckx »

Geacht RADAR Forumlid,

Mijn vader heeft woensdag 6 november 7 kaarten gekocht voor een concert van 'Van Dik Hout' in Paradiso gekocht. Hij heeft de naam van de band gegoogled en kwam op de site TicketTribune.nl. Hij heeft hier zonder na te denken 7 tickets besteld à €45,- per stuk (excl. servicekosten). Hij vroeg of ik deze wilde uitprinten. Tijdens het uitprinten wekte de naam van het bedrijf argwaan en heb de site gecontroleerd op de site weetwaarjekoopt.nl. Hier bleek TicketTribune.nl op de 'Zwarte lijst' te staan.

Ik heb TicketTribune.nl een aangetekende brief gestuurd (heb deze ook per e-mail verstuurd, in geval van dat, je weet maar nooit) waarin ik me beroep op de wet 'overeenkomst op afstand'. (https://www.dropbox.com/s/98kknfhl66beg ... ermerk.pdf<-- klik hier voor de brief voor de brief)

Op de site van TicketTribune.nl staat dat zij echter onder de uitzonderingen vallen. Namelijk bederfelijk waar. Volgens de wet staan kranten en tijdschriften onder bederfelijk waar, maar concerttickets niet.

Veder ben ik naar de site van Paradiso.nl en naar vandikhout.nl gegaan om te kijken waar je officiële tickets kan bestellen. Dit is bij TicketMaster.nl. Hierheen word je ook doorverwezen wanneer je wil kopen via die sites.

Ik heb de voorwaarde van TicketMaster.nl doorgelezen en hierin staat dat tickets niet mogen worden doorverkocht. Nu lijkt het erop dat TicketTribune.nl de tickets alleen doorverkoopt, aangezien ik ook een ticket van TicketMaster heb gekregen.

Sta ik dus in m'n recht door de wet 'overeenkomst op afstand' en kan ik anders aangifte doen of iets dergelijks?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,

Sjors Luyckx

16again

Re: Wet 'Overeenkomst Kopen Op Afstand'?

Ongelezen bericht door 16again »

Is er al betaald? Dat bepaalt wie er achter zijn geld aan moeet en wie dus aan zet is.

Voor wanneer is het concert? Als dit over bijvoorbeeld 3 maanden is, dan kan er geen sprake zijn van bederfelijke waar. Anders is als het concert dit weekend is.

Je hebt wel al kaarten geprint. Indien wet koop op afstand geldt, kunnen kaarten opnieuw verkocht en geprint worden. Wie mag dan naar binnen met streepjescode op ticket? Jij, of nieuwe bezitter van de kaarten...?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat ze op de zwarte lijst staan betekent nog niet dat ze valse kaartjes verkopen. Je kunt eerst op deze site kijken, hier staan verschillende klachten over dit bedrijf die opgelost worden. Maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat, als je de kaartjes uit hebt geprint, ze ook geldig zijn.

http://www.klacht.nl/ticket-tribune/

Een ander verhaal is het natuurlijk als de kaartjes bij deze toko duurder zijn dan bij het officiële verkoopkanaal. Dan snap ik wel dat je hier heel graag vanaf wilt om vervolgens kaartjes bij de officiële tickethandelaar te kopen. Maar dat zal je niet gaan lukken.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Concertkaartjes voor een specifiek concert op een vastgestelde datum vallen onder de uitzonderingen bij de wet koop op afstand.

U kunt dus geen beroep doen op deze wet

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:Concertkaartjes ...... vallen onder de uitzonderingen bij de wet koop op afstand.
Dat lees ik ook terug op diverse sites. Welke bepaling in de wet koop op afstand ligt hieraan ten grondslag?
De aanbieder neemt in de AV op dat kaartjes bederfelijke waar zijn, en sluit daarom de wet koop op afstand uit. Zolang datum concert ver in toekomst lig, lijkt van "bederf" geen sprake.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ook gedacht aan de extra voorwaarde bij dit concert? Anders kom je er alsnog niet in
Lidmaatschap verplicht
Naast een toegangsticket heeft u voor dit evenement een geldig lidmaatschapticket nodig. Een maandlidmaatschap kost Eur 3,50, dit kunt u direct aanschaffen bij het bestellen van uw tickets. Aan het eind van het bestelproces kunt u het gewenste aantal lidmaatschaptickets selecteren.

gr Henk

Gesloten