LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
FTEST
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 17:13

Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Ongelezen bericht door FTEST »

Wij zijn met kerst wezen eten in restaurant de twee gezellen in Rumpt. Het eten was goed. De bediening wat formeel.

De rekening viel erg tegen. Tov de prijzen op de website bleek de rekening voor een 5 en 6 gangen diner respectievelijk 20 en 25 euro DUURDER uit te vallen.

Niets gezegd omdat we de prijzen niet meer precies wisten. Thuis gekeken en gemaild met de klacht. Na 2 mailtjes nog geen reactie. Gebeld. Moest overlegt worden en zou later teruggebeld worden (nooit gebeurt). Weer gebeld en we konden bij een volgend bezoekje een drankje krijgen. Aangegeven dat dit geen goed alternatief is. Later weer teruggebeld door de kok zelf die een heel verhaal over marges e.d. en dure inkoop tijdens de kerst tegen me aanhield. Maar geen gebaar naast het beloofde drankje.

Naar mijn protest werd niet geluisterd. Aan het einde was de kok zo kwaad dat hij met een " sodemieter een eind op" de hoorn neergooide. Dit terwijl ik hem er alleen op wees dan niets erop wees dat de prijs anders zou zijn dan op de website vermeld staat. Volgens de kok was het de plicht van de klant te informeren of de gecommuniceerde prijs wel juist was. Hier ben ik het niet mee eens. Volgens de wet moet men de goederen leveren volgens een gecommuniceerde prijs of deze moet wel erg afwijken van gangbare prijzen voor hetzelde product.

Wat vinden jullie ervan en hoe kunnen wij toch een schadevergoeding krijgen?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
onze prijzen;

driegangenmenu 36,75
viergangenmenu 43,-
vijfgangenmenu 49,-
zesgangen 55,-
zevengangen 59,75
Dit zijn de prijzen van de website.
Nu moet ik zeggen dat er voor kerst altijd speciale prijzen worden gehanteerd, normaal gesproken zijn de diners ook iets meer feestelijker.

Enfin, ik vind ook wel dat je even van te voren had kunnen vragen of de normale prijzen ook voor het kerstdiner gelden

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Ongelezen bericht door WilWil »

Ik vind niet dat als je met Kerst komt eten, je ervan uit mag gaan dat de prijzen op internet vermeld ook dan gelden. Met Kerst is het meestal duurder. Dus ja, je had zeker zelf moeten informeren. Daarnaast vind ik dat je altijd moet vragen of de prijzen op de website nog actueel zijn.

Neem je verlies en zie dit als wijze les voor de volgende keer.

Ansders even vragen aan het juridisch loket?

knorretje08
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 17:46

Re: Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Ongelezen bericht door knorretje08 »

Heb gisteren in restaurant de Twee gezellen gegeten en dit was perfect! Prijs/kwaliteit verhouding was goed. Er was zeker geen sprake van een woekerprijs.
Iedereen weet dat tijdens feestdagen de prijzen hoger zijn dan normaal.
Ook bij je eigen kruidenier op de hoek! De ingredienten zijn duurder en bijzonder. Wanneer je voor een kerstdiner reserveer dan vraag je naar het menu en de prijs daarvan. Ieder verstandig mens zou dit doen zodat je weet wat je kunt verwachten.
R. Broek

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

Jeetje, dat je zo durft te klagen tegen dat restaurant. Ik vind de tegemoetkoming van een drankje nog erg aardig. Ik had je al eerder laten opsodemieteren.

Gesloten