LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.dinnersite.nl plaatst geen negatieve recencies

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
layla

www.dinnersite.nl plaatst geen negatieve recencies

Ongelezen bericht door layla »

Een aantal weken geleden zijn wij met een paar vrienden uit eten geweest in een restaurant. Omdat het eten heel slecht was en ons avondje uit verpest was, kwamen we na wat surfen via Google op www.dinnersite.nl, waar het bewuste restaurant ook op stond vermeld. Omdat er wat bezoekersreacties stonden (alleen maar positief) besloten we (ik en mijn vriendin) er ook verslag van ons avondje uit te doen. De recensie zou door de redactie bekeken worden en na een aantal dagen geplaatst worden. Tot op heden is onze recensie niet geplaatst! De laatste recensie die er staat is van 3 dagen geleden en je raadt het al, ook een positieve!
Ik vind het puur nep! Je gaat kijken op zo'n site voordat je uit eten gaat om te kijken hoe de recensies zijn en deze zijn dus alleen maar positief, dus je krijgt nooit een goed beeld van zo'n restaurant!
Waarschijnlijk is dinnersite voor zijn inkomsten afhankelijk van de restaurants die erop staan, maar dat klopt dus voor geen meter!
Dus 1 raad: kijk voor een objectief advies niet op www.dinnersite.nl!

dinnersite.nl

Re: www.dinnersite.nl plaatst geen negatieve recencies

Ongelezen bericht door dinnersite.nl »

Gebuikers van dinnersite.nl wordt de mogelijkheid geboden om bij bezochte restaurants een reactie te schrijven (en cijfers te geven). Hieraan zijn spelregels verbonden die te zien zijn op de website. Hierin staat o.a. dat het niet is toegestaan om bij de reactie namen van andere restaurants op te nemen. Dit was voor dinnersite.nl de reden om geen begruik te maken van de teksten van bovenstaande mevrouw. Het klopt dat dinnersite.nl inkomsten verkrijgt uit restaurantvermeldingen, dit heeft echter geen invloed op de vermelde publieksreacties. Restaurateurs die het met een reactie niet eens zijn hebben niet de mogelijkheid om selectief te verwijderen. Op verzoek verwijderd dinnersite.nl alle reacties inlcusief de mogelijkheid om nieuwe reactie te kunnen schrijven.

layla

Hmm ik denk niet dat uw bewering helemaal klopt, onderstaand stukje was ingezonden door mijn vriendin:

ZOOOOOOOOOOOOOOOO'N slecht restaurant heb ik nog nooit meegemaakt. We gaan
regelmatig uit eten en we zijn dus absoluut wel wat gewend. Het voorgerecht bestond
uit 3 kleine schaaltjes met kruidenboter en een soort tapennade en 1 stuk oud
brood!
Het hoofdgerecht leek wel een schotel uit een shoarmazaak. Slecht en weinig vlees,
vette aardappelschijfjes en geen verse groenten maar gewoon zuur uit een pot. Voor
het voorgerecht moetsen we €24 betalen, duur stukje brood dus. Jammer maar nooit
meer.

Het lijkt me niet dat er een andere naam van een restaurant in vermeld stond.
Ik ben benieuwd of mijn reactie van afgelopen weekend ook door u geplaatst wordt??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind heel die dinersites belachelijk, blijft altijd een persoonlijke mening van iemand. Er zijn restaurants die eigen stukjes schrijven en bijvoorbeeld de concurent met een negatief stukje opzadelen.
Nee hoor die sites deugen allemaal van geen kanten, positieve of negatieve stukjes , ik ben altijd benieuwd wie t geschreven heeft.

martijn23

Ongelezen bericht door martijn23 »

ik weet niet waar deze mevrouw het over heeft, als ze bij andere restaurants gaat kijken, zal ze zien dat er ook minder goede recensies staan..

layla

We hebben het NETJES gezegd, maar vervolgens werd er dus door de ober (eigenaar) op gereageerd alsof we het niet moesten wagen hierover te klagen. Wij zijn echt geen mensen die gelijk gaan klagen over van alles en nog wat, maar het was gewoon niet lekker.
Bovendien heb ik niet gezegd dat het druk was, dus waarschijnlijk werkt u er zelf.
En nee, ik ben echt niet van plan om onterecht kritiek te leveren op een restaurateur, ik ben ervan overtuigd dat de meeste restauranthouders hardwerkende, eerlijke mensen zijn, die hun gasten een gezellige avond uit gunnen met lekker eten, maar in dit geval hebben we een vervelend etentje gehad en dus gaan we er nooit meer naartoe en we zeggen het dus gewoon tegen iedereen in onze vrienden en kennissenkring (waarvan de meeste regelmatige restaurantbezoekers zijn), dus het kost ze gewoon omzet. Ik vind 18 euro voor een mixedgrill een normale prijs, zeker niet goedkoop (omgerekend 40 gulden!) dus dan mag je daar best iets voor verwachten.
Waarschijnlijk bent u geen turks eten gewend, want dan had u ook anders gepiept.

Nowitzki

Ongelezen bericht door Nowitzki »

tja, erg vreemd die gast die denkt het restaurant te kennen waar Layla het over heeft. Ook vreemd is het dat hij denkt te weten wat voor beroep Layla uitoefend.
Of het gaat hier om iemand die aandacht zoekt, of om iemand die in het desbetreffende restaurant werkt en zich hier dus op aangesproken voelt en maar begint met schelden.

Maar goed bij die recensiesites die betaalt krijgen door de restaurants kun je eigenlijk wel verwachten dat ze de negatieve reacties filteren, dit doen wordt ook bij andere sites zo gedaan.

Conclusie: Gewoon niet meer naar dit restaurant gaan en vrienden en kennissen ervoor waarschuwen.

layla

Deze site heeft mijn reactie inderdaad geplaatst!

Gast

iens is nog erger ook daar worden door restauranteigenaren de meeste verhalen zelf verzonnen. Zag ik laats op een verjaardag een restauranteigenaar dus met de computer van zijn vriend even een leuk verhaaltje bij zijn restaurant gaan zetten. En bij concurent maar meteen een negatieve... Objektief?, ammehoela!

mystery

Ongelezen bericht door mystery »

Ik ken het restaurant, en het eten is acceptabel voor de prijs, niet hoogstaand, maar dat is ook aan de prijs te zien. Zoals altijd: Als het niet goed is en je haalt de ober er bij en je zegt dat NETJES, dan krijg je meestal gelijk, de ober heeft er niets aan om in debat te gaan met een klant, zeker niet als het druk is.
nou sorry hoor maar als jij 24 euro voor een voorgerecht acceptabel vin dan spoor jij niet echt.
voor die prijs verwacht ik wel vers spul en voldoende

ik ken genoeg restaurants en vind het af en toe gewoon dieptreurig dat dat soort een restaurant mag en kan drijven.

het beste en goedkoopste eten kun jij schijnbaar alleen nog bij truckrestaurants.

veel wagens voor de deur betekend goed en veel voor een goede prijs.

daar mogen sommige restaurants eens een vb aannemen

Gast

Ik wil niet lullig doen, maar eerst heeft layla het over een voorgerecht van 24 euro en vervolgens over een mixedgrill voor 18 euro.
Misschien dat jij het geloofd, maar ik geloof echt niet dat het voorgerecht duurder was dan het hoofdgerecht en zeker niet dat het duurder was dan een mixedgrill.
Overigens is 18 euro voor een mixedgrill zeker wel een redelijke prijs.

Gast

Als je heel goed leest dan zie je dat NIET layla spreekt over die €24 maar haar vriendin. En die Vriendin ben ik.
We moesten €24 afrekenen voor het voorgerecht voor 4 personen, dit voorgerecht bestond uit 1 stuk oud brood en 3 schaaltjes met tappenade wat nog niet eens voor 2 personen genoeg was.

Ik ben echt niet te beroerd om voor mijn eten te betalen, anders ga ik tenslotte ook niet uit eten ,maar maak ik thuis zelf wel een bal gehakt. Ik vind wel dat ik waar voor mijn geld mag verwachten of niet soms???
Jammer dat het bij L'anatra niet het geval is!!

layla

Mijn vriendin had dus dit geschreven:
Het voorgerecht bestond
uit 3 kleine schaaltjes met kruidenboter en een soort tapennade en 1 stuk oud
brood!
Dit was dus voor 4 personen samen 24 euro!!
Het was letterlijk een schaaltje van 5 cm doorsnee met kruidenkaas (van de supermarkt) 1 schaaltje van 5 cm doorsnee met Ayvar (soort tapenade , te koop in turkse winkel voor ongeveer 1,75 voor een pot van 250 gram , dus voor wel 15 van die schaaltjes) en 1 schaaltje van 10cm doorsnee met een paar plakjes gegrilde aubergine met tomatenketchup en yoghurt, met daarbij 1 mandje met een kwart turks brood!
Dit zou dan samen 24 euro moeten kosten? Kom op zeg!!
Als je in een normaal restaurant gaat eten, hoef je voor een portie stokbrood met kruidenboter gemiddeld 4 euro te betalen en dat is dan vaak heel wat meer brood dan dit!

Gast

Wat een jankerds zijn jullie zeg.
Gelukkig dat jullie je mond niet bij jullie hadden om er iets van te zeggen.
Jammer hoor dat het op z0'n manier moet, volgens jullie.

layla

Blijkbaar zijn wij toch niet de enigen die het restaurant slecht vinden, gezien de volgende recensie op www.iens.nl
Ik begrijp niet echt hoe dit restaurant aan zo'n hoge score komt. Het eten is redelijk, maar als je iets met garnalen zou moeten krijgen en het blijken blikgarnalen te zijn.... De mensen zijn alleraardigst maar dat hoge cijfer voor het eten, dat kan alleen zelf bedacht zijn.
28-05-2005 E.d.u. S.

Gast

Nou nou, dat iemand onbeschoft is of een tippelaarster als iemand zijn ongenoegen uit over een etentje wat tegengevallen is is misschien al te veel van het goede.
Ik kan me voorstellen dat je je goed bekocht voelt als je uit eten gaat en alles komt uit een potje of een blikje. En als ik het verhaal van Layla lees hebben ze er wel direct wat van gezegd en heeft de ober het op dat moment niet goed opgelost. Als hij zijn excuses had aangeboden i.p.v. in de verdediging te schieten was het misschien heel anders afgelopen. En als ik het zo lees is die 25 euro (omgerekend is dit toch ruim 50 gulden!) wel wat veel voor een mandje brood met een paar smeerseltjes.
Maar goed, misschien zijn bovenstaande reacties wel van personeel van het betreffende restaurant?

levensgenieter

Ongelezen bericht door levensgenieter »

één houdt het hier gezellig iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Ik ben het er wel mee eens dat het niet objectief is.
Laatst zat ik recencies door te lezen van een restaurant in Kaatsheuvel.
Deze had positieve reacties. Wat schetst mijn verbazing de namen die er bij stonden bleken voornamelijk namen van personeelsleden te zijn. Een beetje vreemd errug toevallig

Ik wil even duidelijk maken dat dit niet altijd het geval zal zijn

Kronenberg

Ongelezen bericht door Kronenberg »

Bij Dinnersite en Iens moet een restaurant betalen om geen slechte recensies te krijgen. Met andere woorden: alleen positieve reacties voor betalende klanten! Sterker nog: Dinnersite en Iens medewerkers zijn zelf actief met het geven en corrigeren van recensies. Dit om alle aandacht te vestigen op de betalende klanten. Ongeacht of dit een goed of slecht restaurant is.
Ik ben zelf restaurant eigenaar. Op Iens had ik regelmatig slecht reacties terwijl ik maar zelden klachten krijg van mij gasten. Mijn directe concurrent kreeg op Iens alleen maar lofuitingen. Verder wat het onmogelijk de negatieve reacties bij Iens te laten verwijderen.
En gezien de schrijfstijl en woordkeuze lijkt het erop, dat steeds dezelfde persoon reacties geeft op mijn restaurant. Het is zelfs niet mogelijk de hele restaurantvermelding te laten verwijderen. Dit op de site van Iens en Dinnersite. Laster dus, en als bezoeker van deze websites word je dus bedonderd.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Je betaalt om op die sites te MOGEN staan, slechte reacties blijven er, helaas, wel op staan. Als jij ze ongegrond vindt, als restaurant, zo heb ik gehoord, kan je bijv via IENS een mail sturen naar de persoon die de reactie heeft geschreven en om verder bewijs vragen, soms als de persoon in kwestie geen goed weerwoord heeft moet hij zijn dan valse bechuldiging intrekken en dan wordt de slecht recensie verwijderd.
Ik hecht echter weinig waarde aan de recensies op iens en dinnersite, zijn persoonlijke meningen van soms ook mensen die absoluut geen verstand van voedsel hebben. Eigenlijk zijn het waardeloze sites in het leven geroepen door mensen die er voor zichzelf brood in zien want doe je niet mee, kan je ook niet gevonden worden via deze sites, en dat is soms best handig. Daarom staan de restaurants er op verder heeft het geen nut...

tcdmac

Ongelezen bericht door tcdmac »

Op zich is Iens.nl best een degelijke site.
Echter de berichten zijn soms minder. Het zijn altijd nog de ervaringen die men beleeft bij een dergelijk restaurant.
Ik vind dat, wanneer je niet tevreden bent, het personeel of de manager moet aanspreken. Dan hebben zij de kans om de klacht recht te trekken. Soms lukt het en soms niet. Hoe je ook je best doet, er zijn altijd wel ontevreden klanten. Maar om dan een restaurant zwart te maken op het internet vind ik een beetje zielig.
De berichten op Iens.nl bekijk ik regelmatig. Wij krijgen soms ook slechte berichten. Maar dat geeft niet. Kritiek is altijd welkom!
Je moet wel objectief blijven wanneer je een recensie schrijft over een restaurant, wat veel mensen niet kunnen.
Dus wanneer je ergens gaat eten kijk dan om je heen. Is de zaak vol, dan is dat niet voor niets! Ben jijzelf niet tevreden ga dan de volgende keer ergens anders eten.
Ik bedoel maar, ons restaurant bestaat al 35 jaar en nog steeds krijgen we af en toe klachten. Perfectie bestaat niet, maar we doen ons uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Sommige mensen zijn helaas nooit tevreden.
Ik ben altijd benieuwd naar wat voor werk die mensen doen die altijd maar klagen. Maken zij op hun werk nooit fouten?

Gesloten