LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren van vakantie door coronavirus: wat krijg ik?

frank100

Annuleren van vakantie door coronavirus: wat krijg ik?

Ongelezen bericht door frank100 »

Hallo, ik heb deze stelling al eens gepost maar kan m nergens terug vinden.
Ik heb van TUI voor de door mij geboekte reis in afgelopen maart een voucher gekregen waarin ook de kosten van de bij TUI afgesloten annuleringsverzekering vergoed worden.
nu staat mijn vakantie van aanstaande september eraan te komen en de corona problemen zijn nog niet opgelost,
voor die reis heb ik de annulerings- verzekering apart bij OHRA afgesloten, krijg ik dan naast het voucher van de tour operator een los voucher van OHRA of krijg ik mn geld retour of krijg ik niets van dat alles?

zou graag weten waar ik naar uit kan kijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 apr 2020 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

tttlocke

Re: Annuleren van vakantie door coronavirus: wat krijg ik?

Ongelezen bericht door tttlocke »

September is nog ver weg. Als puntje bij paaltje komt is dit een vraag die u aan OHRA moet stellen. Het zou mij echter niet verbazen dat u in dat geval erop moeten rekenen uw verzekeringspremie gewoon kwijt te zijn. U bent op dit moment, en nog een hele tijd hierna, immers gewoon al verzekerd.
Als er iets gebeurt in uw leven naar aanleiding waarvan u wilt annuleren en u kunt de kosten daarvan vergoed krijgen van de zekering, claimt u dan of claimt u niet?

Het is al vaker gezegd: waarom geen doorlopende reisverzekering?

apekool56

Ongelezen bericht door apekool56 »

:oops: Volgens mij krijg je niets vergoed met een annuleringsverzekering, omdat Corona een pandemie is. Mijn reisverzekering betaald niet hierdoor mijn annulering. Is echt triest.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Neem contact met OHRA op en vraag naar
- de mogelijkheden om de verzekering met de reis mee te nemen naar een nieuwe datum en
- de premie van een doorlopende verzekering.

Reken erop, dat de grenzen tot en met augustus, waarschijnlijk september gesloten blijven of 14-dagen quarantaine geldt bij aankomst in een ander land.

Gesloten