Hier in Nederland loopt het wel los, want de KLM heeft staatssteun, en die zullen vast wel bedingen dat als zij gedwongen worden tot wat groene gestes, de overheid ook mede garant staat voor de 3 miljard aan ticketfees op de balans. En de pakketreizen zijn gedekt door de ANVR hier in Nederland, dus dat valt ook wel mee. Waar dit misgaat, zijn met de losse tickets, niet zelden geboekt via clubs als cheap-tickets etc, bij andere maatschappijen dan KLM.witte angora schreef: ↑14 mei 2020 12:12Net op het nieuws: KLM past haar beleid aan. Mensen kunnen bij annuleren nu ook hun geld terug krijgen, al duurt het wel wat langer als gewoonlijk.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eredivisie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De consument mag van Europa geld terug vragen
Re: De consument mag van Europa geld terug vragen
-
De meeste op het oog Nederlandse reisbureaus als schipholtickets.nl vliegwinkel.nl en dergelijke zitten allemaal in Spanje.
Dit is absoluut niet waar. Dat geldt enkel voor hotels die onder garantie geboekt worden. Dus als je afspreekt dat je het hele jaar 20 kamers afneemt. Ook als je geen klanten hebt, betaal je die. Dan kan achteraf worden betaald.
De meeste hotels verlangen een voorschot van 50% en dat hakt er aardig in!
-
Nou waar komen de verhalen met filmopnames erbij dan vandaan van de Neckermann klanten in het Middellandse-Zeegebied en de rest van de wereld ook die uit de hotels werden gegooid, onder druk nogmaals moesten betalen, zelfs met druk van de plaatselijke politie. Er hebben zelfs klanten van Neckermann in parken geslapen, koffers zijn in beslag genomen etc.
-
Omdat die hoteliers de bui zagen hangen dat er niet betaald zou gaan worden door de reismaatschappij. Dat soort contracten voor langere periode zitten vast vol met voorwaarden in het voordeel van de grote reisorganisatie.Theotrucker schreef: ↑14 mei 2020 16:15Nou waar komen de verhalen met filmopnames erbij dan vandaan van de Neckermann klanten in het Middellandse-Zeegebied en de rest van de wereld ook die uit de hotels werden gegooid, onder druk nogmaals moesten betalen, zelfs met druk van de plaatselijke politie. Er hebben zelfs klanten van Neckermann in parken geslapen, koffers zijn in beslag genomen etc.
Vergeet niet dat wat je in de media ziet/leest niet de werkelijkheid hoeft te zijn in algemene zin. Mogelijk waren het maar een handje vol hotels die zich verlaagde tot het chanteren van hun gasten, maar ja dat vertellen op TV maakt het bijna een onzinnig item.
Ik weet niet waar jouw informatie vandaan komt. Toeristenhotels ontvangt zowel voorschotten als een afrekening. Chartermaatschappijen kan verschillen, of op dezelfde manier als de hotels of kort voor de vlucht compleet bedrag.Theotrucker schreef: ↑14 mei 2020 14:07Reisbureau betalen alleen luchtvaartmaatschappijen vooruit indien er een lijnvlucht geboekt is voor die betreffende reis. Chartervluchten worden altijd pas achteraf betaald. Hotels worden pas na 2 tot 3 maanden achteraf betaald.
Bobo Monteiro
vindt dit leuk
-
Ik werd gedwongen door vakanties.nl op 28 maart een reis gepland 10 mei te betalen. Op 1 april belden ze heel verrassend dat de reis niet doorging en zou binnen 2/3 weken een voucher krijgen.
Daar ik zelf ondernemer ben en 50% van mijn omzet kwijt ben heb ik dat geld hard nodig dus heb hun gevraagd dit terug te storten. Ik moest wachten op de voucher werd eerst gezegd, deze kwam niet na 3/4 weken maar uiteindelijk 10 mei.
Ik heb al diverse malen geklaagd dat ik mijn geld terug wil en toen kwamen ze gisteren met het verhaal als ik kon aantonen dat ik ik FAILLIET ben of TOGS heb aangevraagd dan krijg ik mijn geld terug. Gelukkig ben ik (nog) niet failliet maar ik heb geen recht op TOGS (daar heeft niet iedereen recht op).
Is het nu dan zo dat ik failliet mag gaan om het reisbureau wat wel van de regering allerlei soorten van subsidie krijgt ???
Dit dan ook nog een keer extra kan gaan betalen in de toekomst omdat de regering echt wel alle uitgekeerde subsidie gaat terug vorderen via belasting of intrekken van regelingen????
Ik vindt dat de reisorganisaties die waar ik ook hun op heb gewezen in april al geen enkel recht hebben van de europese commissie om het geld van een door hun geannuleerde vakantie een voucher uit te reiken maar terug moeten betalen zeer onbehoorlijk om alleen aan hun eigen belang te denken.
Tevens is het zo dat ik dan een voucher krijg van vakanties.nl die ik alleen mag gebruiken voor een door hun aan te geven selectie van reizen want het blijkt een vakantie te zijn van TUI???
Met andere woorden ik mag failliet gaan en als het niet zo is dan moet ik een reis uit een verplicht pakket kiezen.
Hier moet iets aan gedaan worden!!!!!!!
Daar ik zelf ondernemer ben en 50% van mijn omzet kwijt ben heb ik dat geld hard nodig dus heb hun gevraagd dit terug te storten. Ik moest wachten op de voucher werd eerst gezegd, deze kwam niet na 3/4 weken maar uiteindelijk 10 mei.
Ik heb al diverse malen geklaagd dat ik mijn geld terug wil en toen kwamen ze gisteren met het verhaal als ik kon aantonen dat ik ik FAILLIET ben of TOGS heb aangevraagd dan krijg ik mijn geld terug. Gelukkig ben ik (nog) niet failliet maar ik heb geen recht op TOGS (daar heeft niet iedereen recht op).
Is het nu dan zo dat ik failliet mag gaan om het reisbureau wat wel van de regering allerlei soorten van subsidie krijgt ???
Dit dan ook nog een keer extra kan gaan betalen in de toekomst omdat de regering echt wel alle uitgekeerde subsidie gaat terug vorderen via belasting of intrekken van regelingen????
Ik vindt dat de reisorganisaties die waar ik ook hun op heb gewezen in april al geen enkel recht hebben van de europese commissie om het geld van een door hun geannuleerde vakantie een voucher uit te reiken maar terug moeten betalen zeer onbehoorlijk om alleen aan hun eigen belang te denken.
Tevens is het zo dat ik dan een voucher krijg van vakanties.nl die ik alleen mag gebruiken voor een door hun aan te geven selectie van reizen want het blijkt een vakantie te zijn van TUI???
Met andere woorden ik mag failliet gaan en als het niet zo is dan moet ik een reis uit een verplicht pakket kiezen.
Hier moet iets aan gedaan worden!!!!!!!
-
Of de klant nu het geld terug vraagt, of een jaar wachten en de bedrijven betalen terug. (want dat is steevast de belofte)
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Gaan ze niet dit jaar, dan wel volgend jaar.
Daarom dus juist je geld terug vragen,...want failliet krijg je geen euro meer.
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Gaan ze niet dit jaar, dan wel volgend jaar.
Daarom dus juist je geld terug vragen,...want failliet krijg je geen euro meer.
-
Wij zijn al een week of twee met Online Ticketshop bezig om ons geld van het geannuleerde optreden van Paul McCartney op 29 mei a.s. terug te krijgen. Zij willen er niet aan en schermen met hun algemene voorwaarden waar iets over een pandemie in zou hebben gestaan. De tickets zijn verstrekt door Ticketmaster. Het optreden van Hessel op 14 maart was door Ticketmaster geannuleerd en daarvan hebben we ons geld wel terug gekregen. Kan iemand hier nog eens aandacht aan besteden.
Ik heb zelf een reis geboekt bij d-reizen. Wij zouden 27 april naar Turkije gaan voor 10 dagen. Maar heb naar meerdere keren bellen met d-reizen nog steeds geen enige oplossing aangeboden gekregen. Ik vind dat de reisorganisaties zich wel heel makkelijk achter de Corona crisis verschuilen.
-
Neem aan dat je gewoon een voucher hebt aangeboden gekregen of dat je deze gaat krijgen?Syra27 schreef: ↑17 mei 2020 17:56Ik heb zelf een reis geboekt bij d-reizen. Wij zouden 27 april naar Turkije gaan voor 10 dagen. Maar heb naar meerdere keren bellen met d-reizen nog steeds geen enige oplossing aangeboden gekregen. Ik vind dat de reisorganisaties zich wel heel makkelijk achter de Corona crisis verschuilen.
Je reactie over het verschuilen snap ik niet helemaal? Heb je het nieuws gemist? Volgens mij wilt de reisorganisatie niets liever dan dat deze crisis voorbij is, zij zijn al branche heel erg de dupe. Dus snap echt niet wat je met verschuilen bedoeld.
Ik vind het heel aso als mensen meerdere keren gaan bellen, terwijl overal staat aangegeven om dit niet te doen zodat mensen die echte problemen hebben wel geholpen kunnen worden.