Toen mijn vakantie met vertrek op 5 mei door de reisorganisator (Sunweb) op 30 maart werd geannuleerd is mij een Coronavoucher beloofd, dat werd gegarandeerd door de SGR.
Omdat ik begrip heb voor de situatie en niet persé geld terug wilde, heb ik aansluitend een nieuwe reis geboekt met vertrek op 11 september, hopende dat reizen dan weer mogelijk zal zijn. Voor de aanbetaling van deze reis, die meer kost dan de waarde van het voucher, heb ik de waarde van dit voucher gebruikt. Later moet ik dan nog, zoals gebruikelijk, het restant te betalen.
Maar wat gebeurt er nu als Sunweb onverhoopt failliet gaat, of wanneer de reis ook in September geen doorgang kan vinden vanwege de Corona situatie? Krijg ik in het eerste geval nog geld terug? En kan ik in het tweede geval opnieuw een voucher tegemoet zien? Of krijg ik dan wel mijn geld terug?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geboekt met voucher. Opnieuw recht op geld terug of een nieuwe voucher?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 apr 2020 11:54
Re: Geboekt met voucher. Opnieuw recht op geld terug of een nieuwe voucher?
dan gelden de regels van de SGR
dan gelden de regels van de sgrclemstroeken schreef: ↑07 apr 2020 12:00f wanneer de reis ook in September geen doorgang kan vinden vanwege de Corona situatie
Zie de voorwaarden van de sgr
wederom, zie SGRclemstroeken schreef: ↑07 apr 2020 12:00En kan ik in het tweede geval opnieuw een voucher tegemoet zien? Of krijg ik dan wel mijn geld terug?
Heel flauw misschien, maar de SGR heeft de info die op dit moment relevant is. Sunweb is aangesloten bij de SGR, dus dat deel is voor u gedekt. Of er in september nog vouchers gelden weet niemand, die gelden nu wel, maar niemand weet hoe de zaken er voor staan in september, wat in ieder geval bekend is, is dat er een garantiefonds is die uw reis dekt. En als er dan nog vouchers zijn die dezelfde voorwaarden als nu hebben, zijn de vouchers een jaar geldig en na een jaar in te wisselen tegen geld.