Vaccinatiepaspoort verplicht voor reizen, maar wat als ik bewust niet gevaccineerd wil worden?
Re: Vaccinatiepaspoort verplicht voor reizen, maar wat als ik bewust niet gevaccineerd wil worden?
In zoverre wel dat daar je bewijzen van vaccinatie daarin verzameld zijn. Indien nodig inclusief de officiële stempels.
Dit is een handige site voor info over wat je nodig hebt om naar andere landen te reizen:
https://www.allianztravelinsurance.com/ ... ts-map.htm
Re: Vaccinatiepaspoort verplicht voor reizen, maar wat als ik bewust niet gevaccineerd wil worden?
Volgens mij is de WHO wereldwijd juist de autoriteit op het gebied van vaccinaties?Het gele vaccinatieboekje is de bijnaam van het Internationaal Bewijs van Inenting (of Profylaxe). Internationaal staat het gele boekje bekend als carte jaune, yellow card, gelbe Impfpass. Dit is een officieel vaccinatiebewijs van de World Health Organization (WHO) en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
De status is afhankelijk van wat er ingevuld is door de instanties met de officiële stempels. Blanco kun je ze gewoon kopen.
-
witte angora
Als je in een bepaald land niet wordt toegelaten als je niet gevaccineerd bent, dan is daar niets aan te veranderen. Ook een alternatief document gaat je niet helpen. Jammer maar helaas, zoek maar een andere vakantiebestemming. Of laat je alsnog inenten.
Maakt verder niet uit. Als het land van bestemming een vaccinatie eist (of dat nu een covid vaccinaties is of 1 van de anderen) dan moet je daar als gast gewoon aan voldoen.
bupaul
, appel300
en juliomariner
vinden dit leuk
-
juliomariner
Maar ik heb toch het recht om overal heen te reizen waar ik wil zonder gevaccineerd te zijn.
Nee dat heb je niet als de plaatselijke autoriteiten dat eisen heb je daar gewoon aan te voldoen.
Ja maar ik erken de autoriteit niet want niemand heeft het recht een bepaalde autoriteit op te leggen.
Tja dan ga je toch naar Fantasialand.
Nee dat heb je niet als de plaatselijke autoriteiten dat eisen heb je daar gewoon aan te voldoen.
Ja maar ik erken de autoriteit niet want niemand heeft het recht een bepaalde autoriteit op te leggen.
Tja dan ga je toch naar Fantasialand.
bupaul
, Speedy123
, J. Deltoer
en appel300
vinden dit leuk
-
witte angora
Ah, de Soevereinen komen weer in beeld.
Laat ze maar lekker gaan dan. Noord-Korea toevallig?

Laat ze maar lekker gaan dan. Noord-Korea toevallig?
In Europa heb je geen corona vaccin nodig om te mogen reizen. Dat staat toch bij de link die ik hierboven ergens neer gezet hebt.
-
Methusalah
Waarom begin je over Europa? Want er staat 'als het land van bestemming een vaccinatie eist...'Onkruid71 schreef: ↑04 mar 2024 11:57In Europa heb je geen corona vaccin nodig om te mogen reizen. Dat staat toch bij de link die ik hierboven ergens neer gezet hebt.
En dan nog, je mag hoog en laag springen, Europa of niet, als ze de eis stellen heb je er aan te voldoen en anders kom je er niet in. Lijkt mij duidelijk, toch?
Ja dat is duidelijk, daarom afwachten om welk land het gaat.
bupaul
vindt dit leuk
-
witte angora
Joh, boeit jou dat nou om welk land het gaat. TS heeft al lang een land uitgezocht waar een of andere vaccinatie verplicht is. En dáár gaat zijn vraag over. Wedervragen die geen enkel nut hebben, daar komt hij niet verder mee. Tenzij het iemand is die al een paar jaar onder een steen heeft geleefd, dat kan natuurlijk ook.
Jammer dat TS niet antwoordt. Hij is zeker in gepeins verzonken, of heeft wat anders te doen. Misschien is hij op reis
of slaapt hij en moet hij nog wakker worden.
-
J. Deltoer
Nou, dan erken je het niet. En dan?juliomariner schreef: ↑04 mar 2024 11:07Ja maar ik erken de autoriteit niet want niemand heeft het recht een bepaalde autoriteit op te leggen.
.
Dan kom je het land niet in of draai je de bak in. Wie heeft er vervolgens een probleem?
-
juliomariner
Als u een beetje tussen de regels door had gelezen zag u dat dit sarcastisch bedoelt was. Toch?J. Deltoer schreef: ↑04 mar 2024 13:40Nou, dan erken je het niet. En dan?juliomariner schreef: ↑04 mar 2024 11:07Ja maar ik erken de autoriteit niet want niemand heeft het recht een bepaalde autoriteit op te leggen.
.
Dan kom je het land niet in of draai je de bak in. Wie heeft er vervolgens een probleem?
-
J. Deltoer
Zeker. Wij zijn het eens.