LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 keer nadenken voor dat je ANWB belt om informatie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
echtpissig

100 keer nadenken voor dat je ANWB belt om informatie

Ongelezen bericht door echtpissig »

Waarom? omdat je gelijk vast zit aan een lidmaatschap voor een hele kalenderjaar. dat btekend als je in juli belt (net als mijn geval is) om te vragen over een lidmaatschap dat houdt in dat je de volle bedrag betaalt tot aan het einde van van het jaar 31 december dus.
ik zit nu met een rekening van 108 euro die ik moet betalen. toen ik hun brief ontving met een accpetgiro zag ik pas dat mijn lidmaatschap tot eind december is en niet tot juni (in mijn geval dan) ,toen had ikhet brief niet ondertekend ik dacht dat ik hiermee klaar ben, nee hoor , de ANWB blijft rekeningen sturen en drijgen met incasso.
toen heb ik ze gebeld en gevraagd hoe ziet het now ik ben nog niet lid waarom moet ik betalen.?
volgens hun ben ik al lid sinds juli en hele gesprek staat opgenomen.Toen zei ik ja is goed maar dan ben verzekerd voor 12 maanden en iet tot het eind van december 2010.

ik heb de voice record gevraagd om rustig te kunnen lezen maar ze weigeren dat sturen , dat doen ze pasvi een advocaat .
want naar mijn idee heeft de medewerker niet gezegd dat mijn lidmaatschap begint in juli en beindigt in december.of mischien heeft hij het gezegd maar op een manier dat je niets in de gatenheb (ze zijn natuurlijk opgetraind)

hebben jullie ook soort gelijk ervaring met de anwb?? en wat te doen in mijn geval?
ik voel me behoorlijk gemanipuleerd. een echt gevoel van onmacht

bedankt voor het lezen van mij gezeik
trouwen lidmaatschap gelik gestopt he
Laatst gewijzigd door echtpissig op 24 okt 2010 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: 100 keer nadenken voor dat je ANWB belt om informatie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

echtpissig

Je had dit ook kunnen lezen in de algemene voorwaarden op de site van de ANWB. Je hebt namelijk zelf ook nog een onderzoeksplicht als je een overeenkomst aangaat.

Maxiem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

MAXIEM,

Wanneer de gebruiker (ANWB) van algemene voorwaarden deze niet van toepassing heeft verklaard op de overeenkomst dan zijn ze niet van toepassing. Wanneer de gebruiker later beweerd dat zijn AV toch van toepassing is dan hoeft de tegenpartij (de consument) slechts deze bewering te betwisten. Vervolgens is aan de gebruiker (ANWB) om te bewijzen dat hij zijn AV wel van toepassing heeft verklaard.

De tegenpartij (de consument) heeft dan nog een kans om de AV toch te vernietigen indien de gebruiker (ANWB) niet aan zijn informatieplicht heeft gehouden. Het enkel melden dat algemene voorwaarden van toepassing zijn is dus onvoldoende. De gebruiker mag niet van de tegenpartij verwachten hij zelf maar opzoek gaat naar waar deze algemene voorwaarden te vinden zijn. Zie art. 6:233-2334 BW.

Verder is het waar dat partijen beiden een onderzoeksplicht hebben, maar ze hebben ook een mededelingsplicht. Een partij kan zich niet van het eigen mededelingsplicht verschonen door te wijzen op het onderzoeksplicht van de wederpartij. Zie het arrest Van der Beek/Van Dartel.

echtpissig,

Je sluit geen overeenkomst enkel door het telefonisch stellen van een vraag. Het zou kunnen dat ze je hebben gevraagd of je de overeenkomst direct wilde sluiten. In dat geval heb je een koop op afstand afgesloten. In dat geval heb je een aantal rechten, maar deze kan niet inschatten omdat ik niet alle informatie heb. In het beste geval heb je een bedenktermijn van drie maanden, dus je moet je haasten. Je zou hierover met ConsuWijzer kunnen bellen.

Als de situatie is zoals je aangeeft dan kun je een brief sturen waarin je betwist de overeenkomst met ze te hebben gesloten en betaal je de rekening niet. In dit geval kunnen ze geen buitenrechtelijke kosten in rekening brengen, omdat ze je dan maar direct hadden moeten dagvaarden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet lullig bedoeld hoor, maar wanneer TS net zo goed Nederlands verstaat als hij het schrijft vraag ik mij af of TS alles in het telefoongesprek wel heeft begrepen.

echtpissig

Ongelezen bericht door echtpissig »

bedankt alleaal voor de antwoorden ook die van maxiem.

ik heb wel een koop aangesloten maar wel voor de duur van 12 maanden een jaar dus, maar niet tot het eind van 2010. Daarom heb ik hun brief nooit getekend en ook niet teruggestuurd dan.

Voor Maxiem wil ik zeggen voor mensen die mijn niveau hebben van nederlands spreken en schrijven hebben geen recht meer om fatsoenlijk beschermd worden tegen deze soort practijken. ik moet of een jurist zijn of hele internet door te lezen om klaar te zijn voor de grote battle .

mensen net als mij sluiten ook een rechtsbijstands verzekering . toen ik hun belde van wat moet ik doen in mij geval zeiden ze: niks betalen wij kunnen niks voor je doen want het bedrag waar het omgaat is minder dan 250 euro.
waar moeten mensen net als mij heen dan volgens jow Maxiem.

Gesloten