LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
b-art_
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2006 18:07

1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door b-art_ »

Hallo,

Ik wilde per 1 maart overstappen van Univé naar Anderzorg met mijn zorgverzekering. Nu zie ik net op mijn rekeningafschrift dat Anderzorg de premie voor Januari+februari van mij rekening afgeschreven heeft!! Terwijl ik Jan+Feb verzekerd was/ben bij Univé! Is dit een normale gang van zaken?? Kan het met niet voorstellen eigelijk!!

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik begrijp u vraag wel maar u verteld er niet bij hoe u dit heeft gedaan de overstap van UNIVE naar Anderzorg.

Als u op uw aanvraag van Anderzorg de datum van 01-01-2006 heeft (deze kon online worden ingevuld of worden veranderd) gezet dan zit u vanaf 1 januari 2006 bij Anderzorg. En daar heeft u waarschijnlijk voor getekend.

Ook is het belangrijk om oude verzekering bij UNIVE voor 28 febr. 2006 schriftelijk op te zeggen.
(Dus niet per e-mail)

U kunt dan alleen Unive verzoeken om het betaalde terug te storten

Als u verteld heeft hoe u het een en ander heeft gedaan kan ik misschien wat meer antwoorden

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Mk »

Zo werken alle verzekeraars volgens mij. Overstappen is met terugwerkende kracht per 1 januari. De oude verzekeraar moet de premie terugstorten.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Om moeilijk rekenwerk te voorkomen is gekozen voor een startdatum van 1 januari 2006.
Voor veel mensen dus met terugwerkende kracht.

Je vorige verzekeraar moet de betalingen van januari en februari dus terug storten.

Alles komt goed.

Lieske

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Stanley »

Ik zou de premie van UNIVE laten storno-reren via de bank. Dat heb ik ook gedaan zonder problemen. Wel moet je een brief schrijven naar UNIVE dat je per 31-12-2005 je oude verzekering wil beeindigen en dat je de premie zelf terug hebt laten halen (storno) via de bank...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt ook gewoon wachten zoals het beschaafde mensen betaamd, dan komt het geld vanzelf terug op je rekening. Storneringen en dergelijke zijn in mijn ogen een te zwaar machtsmiddel voor iets wat zichzelf oplost.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door SJZ »

Als je het laat storneren is dat fijn voor jezelf (je hebt meteen je geld terug) en het is fijn voor de verzekeringsmaatschappij (die hoeft niet terug te betalen, scheelt een handeling, en de stornering wordt vast wel automatisch op de juiste debiteur geboekt).

Jij noemt het een "te zwaar machtsmiddel", ik bekijk het vanuit de administratie van de verzekeraars. Toen ik zelf nog in soortgelijk werk zat was ik juist blij als mensen zelf de zaak lieten storneren.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Je kunt ook gewoon wachten zoals het beschaafde mensen betaamd, dan komt het geld vanzelf terug op je rekening. Storneringen en dergelijke zijn in mijn ogen een te zwaar machtsmiddel voor iets wat zichzelf oplost.
Dan moet je wel spaargeld op de bank hebben ....

Ik heb ook mijn oude verzekeraar opgezegd en de nieuwe heeft inmiddels beide maanden ook al geïncasseerd.
Dus € 440 bij de oude verzekeraar en € 380 bij de nieuwe .......
KASSA !!!!
En als je dan weken moet wachten ....

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Hamster »

En als je dan weken moet wachten ....
Dan is het vanzelf 1 maart :wink:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geplaatst op 08 Feb 2006 19:14 door b-art_
------------------------------------------------------------------------Hallo,
Ik wilde per 1 maart overstappen van Univé naar Anderzorg met mijn zorgverzekering. Nu zie ik net op mijn rekeningafschrift dat Anderzorg de premie voor Januari+februari van mij rekening afgeschreven heeft!! Terwijl ik Jan+Feb verzekerd was/ben bij Univé! Is dit een normale gang van zaken?? Kan het met niet voorstellen eigelijk!!
Hallo Bart, je kan niet overstappen per 1 maart. Dat is wettelijk niet toegestaan. Je kan namelijk maar 1x per jaar wisselen. Een ingangsdatum anders dan op 1 januari is alleen mogelijk als er een nieuwe verzekeringsgrond ontstaat (bijv een buitenlander die in Nederland komt werken) of als je tgv een tussentijdse verhoging van verzekeraar wisselt. Zoals de anderen schrijven krijg je het geld vanzelf terug van Unive. Dit is dus een normale gang van zaken (in dit jaar, bij aanvang van de nieuwe Zorgverzekeringswet).
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 02 mar 2006 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

marrammar
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2006 14:37

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door marrammar »

Ook ik dacht per 16 februari m 'n zorgverzekering op te zeggen en stuurde begin januari jl. een brief.
Ik kreeg pas 22 februari bericht dat ik per 1 januari was uitgeschreven.
Ik denk dus dat dit normaal is en dat ik de premie van januari en februari van de oude verzekering terugkrijg en deze maanden bij de nieuwe moet betalen.

Jammer alleen dat de politiek niet vermeld heeft dat de opzegging tot 1 maart met terugwerkende kracht tot 1 januari is; dat scheelt weer verwarring. Toch?

Groetjes,
Marianne

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Jonjo »

Marianne, dit was met de ingang van het nieuwe zorgsysteem een gegeven, door de POLITIEK bepaald. Dus of niet goed gelezen of niet goed geluisterd.

marrammar
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2006 14:37

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door marrammar »

Toen de politiek de opzegtermijn verlegde naar 1 maart heb ik niet behoord dat het opzeggen van de zorgverzekering met terugwerkende kracht was tot 1 januari.

Ben ik de enige die dit niet begrepen heeft?
Volgens mij niet. Toch?

Groetjes,
Marianne

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Blijkbaar wel want zo heel moeilijk was het niet. Als je voor 1 januari je nieuwe verzekering aanmeld en je oude opzegt loopt alles vlekkeloos over. Zeg je na 1 januari maar voor 1 maart op, dan betaal je dus je oude verzekering tot aan het moment van uitschrijven en je nieuwe verzekering met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006. De reeds betaalde premie van de oude verzekeraar krijg je dan terug gestort en dan klopt alles weer.

Zo moeilijk is dat toch niet?

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik zou me eerder zorgen maken om de verzekeraar die je hebt gekozen.

Van Unive naar Anderzorg, dat is echt van de regen in de drup.
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 03 mar 2006 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mvdput
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:26

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door mvdput »

Ben ook over naar een andere verzekeraar. Nou daar heb ik behoorlijk spijt van. Eerst voor 2 man de premie aan de oude verzekeraar afgedragen, zit nog steeds te wachten op declaraties van januari. En als klap op de vuurpijl, schrijft mijn nieuwe verzekeraar de premie van 3 maanden voor 2 personen van mijn rekening.
Ik was n.l. ook in de veronderstelling, dat mijn nieuwe verzekering per 1 maart inging. Mijn oude vezekering loopt 6 weken achter, dus naar die premie terugstorting kunnen we voorlopig ook wel fluiten.
De ingediende declaraties moeten dan weer naar de nieuwe verzekeraar gestuurd worden, dus dat wordt wachten................

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zou me eerder zorgen maken om de verzekeraar die je hebt gekozen.

Van Anderzorg naar Univé, dat is echt van de regen in de drup.
Maar er staat toch ook dat-ie VAN Unive NAAR Anderzorg ging?

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ahhhh, ja!

Maar ik bedoelde het andersom. Van Unive naar Anderzorg is van de regen in de drup. Ik heb mijn bericht al aangepast.

Bij Anderzorg vergoeden ze bijvoorbeeld kronen niet in de tandartsverzekering. Daar ben je lekker klaar mee.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Overstappen van Unive naar Anderzorg????
Einde service en einde fatsoenlijke behandeling.
Waarom zien mensen toch alleen maar die lage premie van Anderzorg maar niet alle klachten die er over deze organisatie zijn???
Anderzorg is niet alleen goedkoop vanwege het feit dat het een "internetverzekeraar" is, maar ook omdat men duidelijk heeft bespaard op de kwaliteit van het personeel....

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: 1maart naar Anderzorg maar Jan+Feb betalen?????

Ongelezen bericht door Stanley »

Dat jij slechte ervaringen had wil niet zeggen dat iedereen slechte ervaringen mee heeft. Ik was toevallig wel tevreden met Anderzorg.

Wat wil jij eigenlijk? Beste kwaliteit voor de laagste prijs? Ja, misschien in een ander leven. Get a life!

Gesloten