Beste mensen,
Allereerst voor de duidelijkheid. Ik weet allang dat de FCA dezelfde regels houden als de openbare weg. Alleen weet ik niet of er uitzonderingen zijn voor heftrucks toen ik de voorwaarden van heftrucks achteraf las. Daarom heb ik in het begin de niet relevante informatie niet vermeld.
Maar ik heb hierbij voor de duidelijkheid nog nagevraagd en kreeg ook het vastelling reglement op het foodcenter mee.
Art 5.1 Verkeer op terrein
1 Het terrein van het FCA is alleen toegankelijk voor bestemmingsverkeer.
2. Ieder op het terrein is verplicht de aanwijzingen op te volgen die worden aangegeven door de Burgermeester en Wethouders betreffende het verkeer op het terrein van het FCA. met inbegrip van pakeren en stationeren.
3. Het is in het tweede lid bepaalde is ook van toepassing op de aanwijzingen die door opschriften of door tekenen op borden of anderzins kenbaar zijn gemaakt.
4.
De wettelijke verkeerregels zijn van overeenkomstige toepassing op het verkeer op het terrein van Food Center Amsterdam.
Ik heb ook nagevraagd aan de marktmeester van dit terrein, of er uitzonderingen zijn voor heftrucks. Het antwoord is nee, heftrucks moeten ook de wettelijke regels volgen. FCA is gewoon een openbare weg!
stofzuigertje schreef:
Een Heftruck moet je vergelijken met fietsers die ook vaak via onderborden tegen de richting in mogen...
Het is een langzaam maximaal 25 Km voertuig dus geen spookrijder...
Hij kan zowel voor als achteruit rijden met dezelfde snelheid dus lichten en zo hoeven niet.
Meestal wel een zwaailamp maar zelf die is niet verplicht.
Een heftruck kan veel sneller rijden. Hij mag alleen niet harder rijden! Een heftruck heeft een maximum snelheid tussen de 45 -50 km per uur.
kokka schreef:
een heftruck heeft vrij grote stukken waar hij slecht zicht heeft, zeker als hij met lading rijdt, daar dien je als 'bezoeker' dan ook wel rekening mee te houden.
Hij reed zonder lading.
Jullie trekken wel snel conclusie zonder eerst na te vragen