LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijkheid kruidvat

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
liana32

aansprakelijkheid kruidvat

Ongelezen bericht door liana32 »

Hallo,

2 jaar geleden hebben wij een DSRL kado gedaan aan mijn vader, bon staat op onze naam. Gisteren paste mijn ouders even op mijn kindjes en gooide de jongste per ongeluk een beker sap over de camera. Heeft iemand enig idee of ik dit op kan geven en wat de eventuele vergoeding is? Ben al bij een fotozaak geweest en die man vertelde mij dat ik de camera als verloren kon beschouwen. Ben verzekerd bij het Kruidvat. En mocht er een vergoeding komen, hoe lang zal dit ongeveer duren aangezien mijn vader binnenkort met vakantie gaat en graag de camera had meegenomen.
Groetjes

tennis

Re: aansprakelijkheid kruidvat

Ongelezen bericht door tennis »

Hier kan je lezen en de schade melden, dan krijg je ook informatie over al jou vragen:
http://verzekeringen.kruidvat.nl/aanspr ... 8&token=-1

liana32

Hoi
Bedankt voor je reactie! Krijg een schadeformulier toegezonden, maar ik ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen. Dus heeft er iemand ervaring met de aansprakelijkheidsverzekering van het kruidvat?

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Ik denk dat het moeilijk gaat worden. je vader had kunnen weten dat kinderen dit doen en dus de camera in veiligheid moeten stellen.

Volgens de huidige jurispudentie zijn de ouders van et kind dan niet aansprakelijk.

Bekend in dit kader is ook de bril die door een kind van het hoofd getrokken worden en kapot gaat. Lees hierover meer:

http://www.nostraverus.com/article/577/ ... taalt.html

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

Tja, om nu een Trust gelijk te noemen met een Olympus getuigt van "enige" verkoopargumenten.
Overigens, de avp van Kruidvat kent een dekking voor schade tijdens oppasdiensten. Dus het zal wel meevallen.

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

Dat de vergoeding beperkt zal zijn is vrij logisch. Camera's zijn aanzienlijk goedkoper geworden en ook de afschrijving telt.
wellicht heeft vader een buitenshuisdekking op zijn inboedel en is daar een betere(?) mogelijkheid.

liana32

Heb de schadeformulieren opgestuurd, dus het is nu afwachten. Hij heeft de camera op de tafel gelegd omdat andere dochter een tand door haar lip had gevallen en tja dan denk je niet na om de camera goed weg te leggen. Begrijp ook dat er minder vergoedt wordt dan de nieuwwaarde. Helaas, maar het is niet anders. Ben alleen benieuwd hoe snel ze e.e.a. afhandelen. We willen nl zsm een nieuwe voor hem kopen.

Gesloten