Ik heb een ingewikkeld verhaal:
Op 18 december reed ik op een voorrangsweg en stopte ik voor rood stoplicht. De jongen achter mij lette niet op en reed vol achterop mij. Samen de schadepapieren ingevuld en ik besloot weer naar huis te rijden. Hij was al weg, ook omgekeerd dus beiden dezelfde richting op.
Ik rij op dezelfde voorrangsweg en zie opeens vanuit de parallelweg links een auto met volle vaart de weg oprijden en rijdt tegen mij aan waardoor ik in de berm beland. Toen ik uitstapte zag ik dat het dezelfde jongeman was die mij zojuist van achteren had aangereden.
Ja, raar maar waar. Maar dit hele gedoe zorgt voor grote miscommunicatie bij de autoverzekeraar.
Nadat de politie erbij is geweest, beide auto's werden afgevoerd ben ik met de jongeman naar een tussenpersoon gegaan om het tweede schadeformulier in te vullen. Op beide fotmulieren bekende hij dat hij schuldig was.
Op de terugweg naar huis heb ik beide formulieren meteen op de post gedaan en ik heb meteen gebeld naar Achmea en heel duidelijk uitgelegd dat het om twee schades binnen een kwartier door dezelfde tegenpartij ging.
Omdat het twee schades en twee formulieren betrof zijn er twee behandelaars op de zaak gezet. 1 voor de schade aan de achterkant en 1 voor de schade aan de zij en voorkant. De auto werd afgesleept naar een schadebedrijf. Ht duurde anderhalve week voor Achmea de schade had bepaald. Er zou een schade expert komen, maar achteraf hoorde ik dat de schade is bepaald aan de hand van fotos die het schadebedrijf maakte. Er is dus nooit een expert bij de auto geweest. De expert bepaalde de auto totall los.
De expert heeft mij gebeld om te overleggen, we hebben afgesproken dat de auto geveild werd. Vervolgens hoorde ik een week lang niks meer. Na zelf erachteraan te hebben gebeld bleek dat de auto op de verkeerde veiling terecht was gekomen en alles opnieuw moest. Uiteindelijk was de auto binnen een dag geveild voor echt een schijntje.
In tussentijd heeft de behandelaar van de schade aan de voorkant het betreffende schadebedrag overgemaakt.
Maar van de andere behandelaar hoorde ik niets. Na drie weken heb ik gebeld, zij beweerde dat ik nooit een schadeformulier had ingediend. Het bleek dat het schadeformulier is het dossier van de schade aan de voorkant was gestopt. Wat ik dan niet begrijp is dat deze mevrouw geen actie heeft ondernomen toen zij erachter kwam dat er geen schadeformulier in haar dossier zat.
Ze zou op die dag (6 januari) de schade claimen bij Generali. Dat is de verzekeraar van de tegenpartij. Ze zou voor 9 februari erop terugkomen.
vandaag op 10 februari heb ik nog niets gehoord.
Dus ik stuur een mail en vraag de stand van zaken.
Mevrouw beweert nu dat ze 'toevallig' vandaag Generali heeft gebeld en dat Generali nooit een aanvraag voor schadeclaim heeft ontvangen. Ze heeft hem nu opnieuw ingediend en komt uiterlijk 23 februari hierop terug.
Ik weet zeker dat dit geen normale gang van zaken is. Het gaat om een voor mij behoorlijk bedrag wat ik nog moet ontvangen. In de tussentijd heb ik van mijn gewone inkomen maar een autootje gekocht maar ik mis dat geld heel erg. Het zit me erg hoog. Ik wacht heel erg op het schadebedrag waar ik recht op heb. Ik heb nu nog niet eens de helft van de dagwaarde van de auto terug.
Deze mevrouw die dus voor Achmea rechtsbijstand werkt is niet erg actief lijkt me. Ik heb er al zoveel achteraan gebeld en gemaild. Het is nu bijna 2 maanden geleden en de aanvraag is dus nu dus pas ingediend. Ik heb recht op dat bedrag en ik heb het nodig. De behandelaar van de eerste schade keerde het bedrag binnen twee weken uit zonder op antwoord van Generali te wachten omdat hij geen problemen verwachtte omdat de tegenpartij duidelijk schuldig was. Waarom kan deze mevrouw dit niet doen?
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen om het geld zsm te ontvangen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 nov 2012 18:18
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Beste Martine,
Vervelend om te horen dat je schadeafhandeling niet loopt zoals je wilt. Eventueel kunnen wij kijken of we de melding ontvangen hebben en zo versnelling aanbrengen. Indien je dat wilt dan graag je contactgegevens mailen aan [email protected] onder vermelding van dit bericht op Radar zodat we nader contact met je kunnen opnemen. Vriendelijke groeten, Jaap Oudijk, Generali verzekeringsgroep
Vervelend om te horen dat je schadeafhandeling niet loopt zoals je wilt. Eventueel kunnen wij kijken of we de melding ontvangen hebben en zo versnelling aanbrengen. Indien je dat wilt dan graag je contactgegevens mailen aan [email protected] onder vermelding van dit bericht op Radar zodat we nader contact met je kunnen opnemen. Vriendelijke groeten, Jaap Oudijk, Generali verzekeringsgroep
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 nov 2012 18:18
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Beste meneer Oudijk,
Dank u wel, ik heb u een mail gestuurd.
Dank u wel, ik heb u een mail gestuurd.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Soms ligt het echt niet aan je eigen verzekeraar,ik heb gehad drie kwart jr.....schadeveroorzaker had papieren afgegeven bij sbn( hun verzekeraar) na veelaandringen van
Achmea waar schadeformulier bleef dat van ons hadden ze zelfde dag al...bleek dat abn het gewoon weggegooid had...want ze moest het online doen,slimme harries daar...
Afijn schadeveroorzaker gedaan week was het geregeld..
Maar ik heb veel schades gehad en nooooit onze schuld,nog nooit iets binnen week geregeld heeft tijd nodig zoiets!mlangste was 4 jr..maar achmea rechtsbijstand wel vastgebeten en gewonnen...van rijkswaterstaat..
Simpelste krassen met schadeformulier duren soms al drie mnd....
Achmea waar schadeformulier bleef dat van ons hadden ze zelfde dag al...bleek dat abn het gewoon weggegooid had...want ze moest het online doen,slimme harries daar...
Afijn schadeveroorzaker gedaan week was het geregeld..
Maar ik heb veel schades gehad en nooooit onze schuld,nog nooit iets binnen week geregeld heeft tijd nodig zoiets!mlangste was 4 jr..maar achmea rechtsbijstand wel vastgebeten en gewonnen...van rijkswaterstaat..
Simpelste krassen met schadeformulier duren soms al drie mnd....
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 nov 2012 18:18
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Dank voor je reactie.
Helaas ligt het dit keer wel bij de behandelaar van Achmea. Eerst was ze het aanrijdingsformulier kwijt, ze had best even kunnen bellen of ik hem daadwerkelijk had opgestuurd. Toen, had ik nog niet eens benoemd, zou ik 300 euro mislopen omdat ze had begrepen dat ik de auto behield. Terwijl de auto al geveild en verkocht was en dit ook in het andere dossier vermeld stond. Dus hoe ze erbij kwam?
Vervolgens gaan er 5 weken overheen, reageert ze niet voor de afgesproken datum en heeft ze toevallig op de dag dat ik mailde contact met generali gehad. Hoe toevallig;)
Ik heb deze mevrouw al tig keer aan de telefoon gehad omdat gegevens in de papieren niet klopten. O.a. Dus dat ik de auto niet had laten veilen maar zelf hield. Dit wilde ze niet veranderen terwijl de andere behandelaar wel de juiste gegevens had.
Het lijkt mij sterk dat het aan Generali ligt als de behandelaar van mijn zaak haar papieren kwijt is, geen melding opstuurt en vervolgens er pas weer achteraan gaat als ik zelf contact opneem.
Daarbij maakt het mij niet uit of het drie maanden of vier jaar duurt. Maar als mij is belooft dat de procedure binnen 4-6 weken afgehandeld is en duurt ruim 2 maanden en nu dus nog langer vind ik dat heel vervelend. En deze mevrouw beloofd mij constant weer een nieuwe uitserste datum. En tot nu toe heeft ze voor de uiterste data nog niet eens uit zichzelf contact met mij opgenomen. Dat het bedrag storten lang duurt, prima. Maar hou mij op de hoogte en wees gewoon eerlijk.
Helaas ligt het dit keer wel bij de behandelaar van Achmea. Eerst was ze het aanrijdingsformulier kwijt, ze had best even kunnen bellen of ik hem daadwerkelijk had opgestuurd. Toen, had ik nog niet eens benoemd, zou ik 300 euro mislopen omdat ze had begrepen dat ik de auto behield. Terwijl de auto al geveild en verkocht was en dit ook in het andere dossier vermeld stond. Dus hoe ze erbij kwam?
Vervolgens gaan er 5 weken overheen, reageert ze niet voor de afgesproken datum en heeft ze toevallig op de dag dat ik mailde contact met generali gehad. Hoe toevallig;)
Ik heb deze mevrouw al tig keer aan de telefoon gehad omdat gegevens in de papieren niet klopten. O.a. Dus dat ik de auto niet had laten veilen maar zelf hield. Dit wilde ze niet veranderen terwijl de andere behandelaar wel de juiste gegevens had.
Het lijkt mij sterk dat het aan Generali ligt als de behandelaar van mijn zaak haar papieren kwijt is, geen melding opstuurt en vervolgens er pas weer achteraan gaat als ik zelf contact opneem.
Daarbij maakt het mij niet uit of het drie maanden of vier jaar duurt. Maar als mij is belooft dat de procedure binnen 4-6 weken afgehandeld is en duurt ruim 2 maanden en nu dus nog langer vind ik dat heel vervelend. En deze mevrouw beloofd mij constant weer een nieuwe uitserste datum. En tot nu toe heeft ze voor de uiterste data nog niet eens uit zichzelf contact met mij opgenomen. Dat het bedrag storten lang duurt, prima. Maar hou mij op de hoogte en wees gewoon eerlijk.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 nov 2012 18:18
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Mijn dank aan Generali. Zij hebben gisteren contact gezocht met Achmea en vandaag is het geld al gestort. Het kan dus wel;) super!!
Re: Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Er zijn mensen die door door te rijden er proberen onderuit te komen...
En als ze je nogmaals zien alsnog proberen de boel te verdraaien.
Zijn verzekeraar gaat uit van zijn gegevens en prima dat het nu is opgelost.
Ik vermoed dat hij alleen bij de duurste van Nederland nog een kale WA polis kan sluiten die duurder is dan welke AR verzekeraar dan ook...
Dus het zal hem jarenlang veel geld kosten en dat gun ik dit soort mensen wel.
En als ze je nogmaals zien alsnog proberen de boel te verdraaien.
Zijn verzekeraar gaat uit van zijn gegevens en prima dat het nu is opgelost.
Ik vermoed dat hij alleen bij de duurste van Nederland nog een kale WA polis kan sluiten die duurder is dan welke AR verzekeraar dan ook...
Dus het zal hem jarenlang veel geld kosten en dat gun ik dit soort mensen wel.