LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actua verzekering en onderzoekskosten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
romio

Actua verzekering en onderzoekskosten

Ongelezen bericht door romio »

Hi all,

Ik heb in 2007 voor 950 een mooie plasma tv aangeschaft. Deze is tv is na 4 jaar trouwe dienst kapot gegaan. Dus Actua bellen om de schade procedure in gang te zetten. Tv gaat naar de technische dienst en vrij snel krijg ik een offerte van de reparatie opgestuurd á€700, dus deze naar Actua gefaxt. Na enkele dagen netjes een brief van Actua dat ze niet akkoord gaan met de offerte en dat ik de offerte moet onderteken voor niet akkoord en dat dan terug te sturen naar de reparateur.

Enkele dagen later krijg ik een rekening van de reparateur voor de voorrij- en onderzoekskosten dus meteen Actua gebeld en gevraagd waar ik deze rekening naar moet sturen. De medewerker die ik aan de telefoon krijg vraagt mij de factuur te faxen want deze had ik niet moeten krijgen.

Bijna twee maanden later wordt ik opeens gebeld door de technische dienst over een openstaande rekening en als ik die zo snel mogelijk wil betalen (man was niet zo vriendelijk aan de telefoon) Dus ik antwoord die heb ik door gestuurd naar Actua en dat hij daar moet zijn. Even later belt hij terug met de mededeling dat Actua geen voorrij- en onderzoekskosten vergoed.
Dus ik bel zelf maar even naar Actua maar daar krijg ik hetzelfde te horen.

Mijn vraag aan jullie is, vallen voorrij- en onderzoekskosten onder de verlengde garantie of zijn deze kosten normaliter voor de verzekeringsnemer?
Er wordt namelijk nergens in de voorwaarden vermeld dat de verzekeringsnemer zelf die kosten moet betalen.

Gesloten