LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratieve puinhoop zorgverzekeraars

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
miekes

Administratieve puinhoop zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door miekes »

Wij zijn verzekert bij het IAK en waren daar tot 1 januari heel tevreden over. Nu begint ons langzamerhand de moed in de schoenen te zakken. Declaraties worden al sinds december niet meer uitbetaald ivm met de grote drukte. Wij hebben nu al diverse keren ons spaargeld moeten aanspreken om rekeningen te betalen. (wat dacht je van een slotjesbeugel a 800 euro en oude rekeningen van 2005-bijelkaar een heel maandsalaris). Het ergste is nog dat ze niet durven toe te geven dat ze de drukte gewoon niet aankunnen. Wie gaat hier iets aan doen????

Corien

Re: Administratieve puinhoop zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Corien »

Ik heb ook problemen gehad met het IAK. Ik heb me voor het eerst aangemeld, ik zat eerst bij een andere verzekeraar. Het duurt lang voordat je je polis ontvangt en als je naar het callcenter belt, wordt je compleet afgeblaft. Vandaag ben ik naar de ombudsman gaan bellen. Daar ben ik goed verder geholpen. Misschien een tip?

mvdput

Ongelezen bericht door mvdput »

Nou bij het IZZ is het net zo. Begin januari declaraties ingediend en nog steeds geen geld terug. Al meerdere keren gebeld. Iedere keer zeggen ze dat het binnen 2 weken overgemaakt wordt.

croata

Ongelezen bericht door croata »

Ook ik heb prioblemen met de IAK. Vandaag is een klacht naar de IAK de deur uitgedaan omdat zij al 3 maanden er niet in slagen een polis aan te maken en op te sturen. Een ding weet ik al heel zeker. Per 1 januari 2007 zit ik weer bij mijn oude verzekeraar. Maakt mij niet uit dat zij iets duurder zijn. Bij OZ was ik tot nu too altijd als een mens behandeld. Bij IAK kennen zij basis fatsoen normen niet.

jampie6666

Ongelezen bericht door jampie6666 »

Ik heb ook erg veel problemen met IAK.
Krijg dit jaar al geen uitkerings specificaties meer en uitbetalen declaraties duurt soms 3 maanden.
Daarbij is er een declaratie afgewezen waar ik van te voren drie keer over heb gebeld of het wel vergoed werd omdat de algemene voorwaarden niet echt duidelijk waren.
Acheraf betalen ze dus niet uit.
Ik ben extra aanvullend verzekert maar achteraf had de basis precies het zelfde vergoed.
Ze maken soms eigen regeltjes.

Ook zijn ze telefonich erg slecht bereikbaar en als je ze aan de lijn heb zijn ze erg klantonvriendelijk en kunnen ze je toch niets vertellen.

Ik ben er helemaal klaar mee en volgend jaar zeker naar een andere verzekeraar

Jampie

Gesloten