LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sonja 222

Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door Sonja 222 »

Beste lezer,
Ik heb 15 jaar geleden bij Aegon een levensverzekering afgesloten.
Een maandelijkse inleg van 16 gulden gedaan 15 jaar lang, in totaal dus toch een bedrag van 1300 euro.
Nu wil ik stoppen met deze verzekering.
Ik had verwacht dat ik mijn inleg terug zou krijgen, maar Aegon geeft mij maar 743 terug, bijna de helft minder!
kan/mag dit zomaar?
Ik had een polis met winstdeling, die verlies ik wel, dat kan ik me nog voorstellen, maar ook nog de helft van de inleg kwijt?!?!
wie weet hoe dit zit?


groetjes Simone

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door DJH »

Je moet even iets specifieker zijn. Wat voor een soort levensverzekering is het en wat was de oorspronkelijke looptijd?

Sonja 222

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door Sonja 222 »

het is een verzekering die bij 65 jaar en in leven zijnd een bedrag uitkeert, en mocht ik eerder te komen overlijden dan gaat het naar een familielid of partner.

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door DJH »

Is er een uitkering bij overlijden meeverzekerd (behalve teruggave van de ingelegde premies)? of misschien premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid? Dit kost je namelijk een deel van de premie.
Verder heeft het wellicht met de kosten van de verzekering te maken. Je moet maar eens zoeken binnen dit forum, er zal wel al genoeg over gescheven zijn. Wat zegt trouwens je tussenpersoon hiervan?

[email protected]

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

ik wil na 12 jaar stoppen met het levensverzekering omdat ik zie dat ik op gevraagd heeft wat nu de waarde is van de spaargeld wat ik gespaard heeft het is namelijk zo we zijn door de tussenpersoon in de maling genomen hij zei tegen ons als je tot 15 jaar lang spaart en het niet op neemt dat de redement wel zal opstijgen to 14 procent wat blijkt dat je naast je spaargeld dat je spaart dat je ook winst draait . Maar dat was alleen oplichterij want nu ik zelfs 12 jaar sparen ook al willen stoppen alleen de waarde van dit moment zal krijgen en dat is verlies draaien omdat ik niet wist dat mijn geld werd belegd equimentfonds en allerlei andere fondsen mijn vraag is het verantwoord om nu de afkoopwaarde op te vragen en te laten uitkeringen a.u.b. wilt u mij helpen want mijn tussenpersoon kan er ook niets meer aan doen want ik heb gevraagd waarom krijg ik na 12 jaar geen rente + mijn spaargeld krijg zou u dit willen onderzoeken ik moet deze week de afkoopwaarde opsturen na mijn tussenpersoon.

Ik hoop dat u mijn kan helpen en zijn er andere mensen ook met dit probleem. (heel mijn familie zit in dit zelfde probleem)

Met Vriendelijk Groet
Juillette :oops:

Gast

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Niemand kan specific vertellen welke levensverzekeringen dit zijn? Zijn dit unit linked/universal life polissen?

Met unit linked wordt bedoeld dat er belegd wordt in bijvoorbeeld een beleggingsfonds. Valt de opbrengst tegen, dan kun je 2 dingen doen, 1. afkopen, of 2. premievrij maken. Is de poliswaarde zodanig laag dat de het rendement niet opweegt tegen de kosten dan is afkopen interessant. Is de poliswaarde hoog genoeg zodat op de lange termijn het rendement kan concureren met de kosten dan is premievrij maken interessant. Je betaalt dan geen inleg meer zodat daar geen kosten meer op worden ingehouden. De polis loopt door tot de einddatum. De waarde van een beleggingsfonds kan nogal grillig zijn. Door de polis dus op deze manier kan deze nog renderen. Met het nadruk op kàn. Want garanties zijn er niet met beleggen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door particulier »

Het is misschien beter om de polis premievrij te maken. Je betaalt dan geen premies meer voor overlijden, alleen nog beheerskosten. De participaties in het beleggingsfonds kunnen dan nog wat renderen, het beursklimaat is aan het verbeteren.

Gesloten