LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jol_nda

Aegon verzekeringen

Ongelezen bericht door jol_nda »

Afgelopen November(2009) hebben wij besloten om onze inboedel, aansprakelijkheid en gezinsongevallen verzekering samen te voegen bij de Aegon. Hier is mijn vriend als sinds 2001 verzekerd. Zelf ben ik bij de Meeus, maar onze tussenpersoon geeft aan dit op te willen zeggen voor ons. Wij geven hem het vertrouwen en hij zou dit alles regelen.

Aangezien mijn polis bij de meeus 01-02-2010 afloopt, spreken wij af dat wij het dan samenvoegen. 18-01-2010 contact gezocht bij de tussenpersoon met de vraag of hij alles geregeld heeft. Na veelvuldig contact gezocht te hebben, krijgen wij totaal geen contact met de contactpersoon.

De hypotheek adviseur van de Aegon reageert wel en verteld dat meneer druk is met een project. Als hij niet binnen 2 dagen reageert zou zij dit oppakken. Zij neemt dit uiteindelijk over en verteld ons dat de Aegon gaat reorganiseren(inmiddels is het 28 Januari). Onze tussenpersoon heeft ontslag gekregen en zij zou de polissen over kunnen nemen.

Echter komt hier een papier winkel aan te pas, want ik moet aangeven dat zij de nieuwe adviseur word. Hier zijn wij nu mee bezig.

Aangezien wij erg flauw zijn, want het is inmiddels 04-02-2010 en wij hebben nog niks geregeld, omdat wij officieel niet samen zijn mag ik dit niet regelen. Terwijl ik eigenlijk wel alles regel, omdat mijn vriend het allemaal te ingewikkeld vind.

Wij zijn door de Aegon nog niet eens op de hoogte gesteld dat onze tussenpersoon ontslagen is. Als wij niet gebeld hadden wisten wij dus niet eens dat meneer ontslagen is.

Het blijkt nu ook dat onze tussenpersoon niks geregeld heeft, wij zitten dus in de problemen door hem(tussenpersoon en Aegon). Je denkt alles goed geregeld te hebben, maar dit blijkt achteraf niet zo.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ben reuze benieud naar de reactie's.

DanMan1

Re: Aegon verzekeringen

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Beste Jolanda,

Het zou Aegon inderdaad gesierd hebben als ze jullie op de hoogte zouden hebben gebracht van het ontslag. Voor de verzekeringsovereenkomst zelf heeft dit echter geen gevolgen.

Je vriend heeft een contract bij Aegon. Dit blijft natuurlijk zo. Het enige wat Aegon hoeft te doen, is de opzegging van jouw polis bij Meeus te regelen. Je zou dit ook zelf kunnen doen. Zo'n ingewikkeld klusje is het niet.

Tegenwoordig hebben partners bij samenwonen de keuze welke verzekeringscontracten in stand worden gehouden. Stuur een briefje of e-mail naar Meeus, doe je polissen van Aegon erbij et voila!

Succes verder!

AEGON
Contacteer:

Re: Aegon verzekeringen

Ongelezen bericht door AEGON »

Beste Jolanda,

Wat ontzettend vervelend dat jullie niet goed geholpen zijn. Het klopt dat we bij AEGON Nederland aan het reorganiseren zijn, dat hebben we op 3 november vorig jaar publiekelijk gemaakt, en daardoor vertrekken er helaas noodgedwongen financieel adviseurs. Hoewel we het proces zo goed mogelijk proberen te laten verlopen en onze klanten proberen zo goed mogelijk te blijven helpen, vallen er soms ´gaten´ in de overdracht. Zoals helaas bij jou het geval is. Wanneer je je polisnummer en andere persoonlijke gegevens (zoals je volledige naam, adres en telefoonnummer) naar mij mailt op [email protected] dan zorg ik ervoor dat er iemand maandag contact met je opneemt en het snel wordt geregeld.

Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Debora de Laaf
Woordvoerder AEGON Nederland

Gesloten