LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JWSaveur
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:47

AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Ongelezen bericht door JWSaveur »

Ik heb al een paar jaar de AEGON Woon- en Vrijetijdspakket. (Ik heb een afspraak met Aegon gemaakt, toen ik deze polis afsloot. Zij verzekeren mij, ik betaal hun premie). Nu krijg ik van de Aegon een brief dat de polis gaat veranderen. Omdat zij de afgelopen jaren, meer aan schades moesten uitkeren, dan aan premies hebben ontvangen. Daarom gaan zij nu met deze polis stoppen, vreemd verhaal toch?
Dat is toch, het risico van een verzekeringsmaatschappij??
Kunnen zij dit zo maar doen??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Ongelezen bericht door berndv »

Kort gezegd, ja.

Als u wilt opzeggen gaan ze u toch ook niet op eenzelfde manier aan uw verplichting houden? Een bedrijf heeft ook de rechten om een overeenkomst te beeindigen. Gelukkig zijn die regels daarvoor wel iets strenger dan voor een consument, en dan met name de opzegtermijn en dergelijk, maar ze mogen het wel.

ropasa
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2011 19:41

Re: AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Ongelezen bericht door ropasa »

Volgens mij stopt Aegon niet met de verzekering maar hebben ze er voor gekozen om het premie terug deel niet meer uit te keren. Dit ipv een premieverhoging.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Ongelezen bericht door Martijn T »

Ropasa's antwoord klopt. De jaarlijkse premieterug als je geen schade hebt geclaimd verdwijnt. Voorwaarden wijzigen dus u kunt overstappen als u dat wenst. Moet wel zeggen dat een dergelijke uitgebreide verzekering ergens anders niet te krijgen is.
Ze vergoeden meer schades dan andere verzekeraars met een zgn allrisk polis.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: AEGON Woon- en Vrijetijdspakket verdwijnt ?

Ongelezen bericht door Emcede »

Waarschijnlijk heb je de brief niet goed gelezen. Een onderdeel van de polis wordt eruit gehaald, nl. de 10% premie terug regeling. Zie http://www.aegon.nl/particulier/klanten ... mie-terug/ voor meer informatie.

Gesloten