LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sandra-1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012 14:14

Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Sandra-1985 »

Goedemiddag,

Ik heb in 2004 een uitvaartverzekering afgesloten bij Aegon, welke in 2010 is overgenomen door Axent. Daar de premie behoorlijk hoog was heb ik in oktober 2011 een verzoek ingedient om de polis af te kopen en elders een nieuwe verzekering afgesloten.
Van Axent kreeg ik bericht dat de afkoopwaarde overgemaakt zou worden. Deze waarde was zo laag (ongeveer 10% van de betaalde premie), dat ik Axent heb gevraagd hoe de afkoopwaarde was berekend. Vanaf oktober krijg ik elke keer een mailtje dat ik binnen 2 á 3 weken een brief krijg, alleen deze heb ik tot op heden niet mogen ontvangen! Zojuist wederom gebeld naar Axent, ze hopen nu in februari / maart hierop terug te kunnen komen.
Ik vind het erg vreemd dat ze wel een bedrag kunnen vaststellen, maar dat niemand uitleg kan geven hoe dit bedrag is opgebouwd! In de voorwaarden van Axent staat dat er bij afkoop 50% van de premie uitgekeerd zal worden, wat er vanaf het derde jaar betaald is. Erg vreemd dat de afkoopwaarde voor oud- Aegon polissen zoveel lager ligt!!

Heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt? Ik kom er bij Axent niet doorheen!!

Groeten, Sandra

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Martijn T »

U heeft het geld al ontvangen?
Zo ja, dat is jammer.
Uitvaartverzekeringen NOOIT afkopen, hooguit premievrij maken. Afkoop levert weinig op.
Zo nee, wijzig afkoopverzoek in premievrij making.

Maar als u dus bij voorheen aegon al de verzekering had lopen, waarom vraagt u uw tussenpersoon dan niet om druk te zetten?

Sandra-1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012 14:14

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Sandra-1985 »

Ja ik heb de afkoopwaarde al wel ontvangen. Ik vind het alleen vreemd dat Axent niet uit kan leggen hoe deze waarde berekend is, daar vraag ik nu al 3 maanden om en nog steeds kunnen zij dit niet uitleggen.
In de voorwaarden van Axent staat het % wat uitbetaald wordt, maar in de voorwaarden van Aegon staat daar niks over. Daarom wil ik graag weten hoe ze die afkoopwaarde berekenen. Het lijkt mij wel erg weinig als ik naar de betaalde premies kijk.

Axent
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 13:41

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Axent »

Goedenmiddag,

Axent Nabestaandenzorg rondt momenteel de verwerking af van alle vragen die betrekking hebben op een uitleg van de afkoopwaarde. Deze week zijn de meeste daarvan per post beantwoord, waaronder ook de vragen van enkele maanden terug. Indien een antwoord nog niet binnen is kan die de komende dagen verwacht worden. Onze oprechte excuses voor de vertraging die opgelopen is bij de beantwoording.

Met vriendelijke groet,
Barry Oudejans
Marketing Manager Axent Nabestaandenzorg NV

Daantje1977
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:42

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Volgens mij is het een grote puinhoop bij Axent.
Mijn ouders hebben vanaf de geboorte van mijn broer en later van mij een uitvaartverzekering afgesloten bij de Aegon en betalen die nog altijd voor ons ook al zijn we al jaren de deur uit.
De beide polissen staan op mijn vaders naam , hij is de verzekeringsnemer.
Nu wilde mijn moeder de polis stopzetten / afkopen van mijn broer omdat ze geen kontakt meer hebben en omdat hij alcoholist is etc. (kort samengevat hij behoort niet meer tot de familie)

Toen ze het wilde afkopen kwam ze er pas achter dat het niet meer via de Aegon liep maar dat het nu via Axent gaat waarvan ze nooit op de hoogte is gebracht.
Ze heeft Axent toen gebeld en kon zonder problemen de polis afkopen en het geld zou gestort worden op haar rekening.
Na een paar weken geen geld te hebben ontvangen ging ze weer bellen en toen hoorde ze dat er een brief naar mijn broer was gestuurd en dat het geld naar hem zou gaan want hij zou de verzekeringsnemer zijn.
Mijn moeder was stomverbaasd want dat kon niet, Axent zei dat ze de gegevens zo van Aegon hadden gekregen.
Het geld is achteraf wel op mijn moeders rekening gestort (want zei betaalde ook altijd de premies dus haar rekening nr was bekend)

Weer een week later krijgt ze een mail van Axent dat ze het geld terug moet storten want ze heeft het onrechtmatig gekregen want het moet naar mijn broer.
Ze heeft een boze mail terug gestuurd met haar beklag en een dag later hun gebeld om mijn polis op mijn eigen naam te zetten zodat daar niks fout mee kan gaan maar.......
Dat kon niet zomaar want mijn broer moest daar toestemming voor geven want ook mijn polis stond op zijn naam .....
Axent kan / wil niet zeggen wanneer dit allemaal op zijn naam gezet is , of ze zeggen dat het Aegons schuld is want die hebben dat zo doorgegeven met het adres van mijn broer erbij.
Nu kwam ik via internet er achter dat de polisen pas 1 april 2010 zijn overgegaan naar Axent maar toen woonde mijn broer nog niet op dat adres dus dan kan het nooit bij de Aegon vandaan komen.
Mijn broer weet niet eens waar hij een polis zou hebben lopen dus zelf kan hij het ook niet gedaan hebben.

Als het goed is heeft mijn broer dus bericht ontvangen dat zijn polis is afgekocht en nu zijn we dus bang dat hij die van mij ook afkoopt en het geld achterover drukt wat mijn moeder al die jaren heeft betaald.

Maar we hebben geen idee hoe dit kon gebeuren,
we vermoeden dat Axent de naam verkeerd heeft overgenomen.
Mijn vaders voorletters zijn namelijk J.J. en van mijn broer J en waarschijnlijk heeft Axent die ene J vergeten en via geboortedatum van broer J zijn gegevens erbij gezocht ofzo anders hebben we geen verklaring en Axent wil niet echt meewerken.

Axent verklaarde zelfs dat vader dan dood zou zijn waardoor het op zijn zoon (mijn broer) naam is gezet, ze snappen het volgens mij zelf niet eens .

Maar we zitten er weer mooi mee

AXENT2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 16:25

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door AXENT2 »

Beste Daantje1977,

Wij vinden het erg spijtig om te lezen over uw ervaring met AXENT. Wij willen u uiteraard graag verder helpen. Wij verzoeken u vriendelijk uw contactgegevens te e-mailen naar [email protected] t.a.v. C. Feijen/Tros Radar. Dan zullen wij hierover contact met u opnemen.
Alvast hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Barry Oudejans
Marketing Manager Axent Nabestaandenzorg NV

jannie1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 20:11

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door jannie1959 »

Ik heb ook een afkoop gedaan bij Axent uitvaart verzekering maar vraag me toch af waarom moet dit zo lang duren we zijn al twee maand verder nou je moet zelf maar eens 2 maand niet betalen.

Axent
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 13:41

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Axent »

Beste Jannie1959,

Na uw bericht hebben wij direct gekeken of wij voor helderheid kunnen zorgen. Onderstaand bericht geeft ons helaas te weinig gegevens om een uitspraak over de situatie te doen. Toch willen wij u graag zo spoedig mogelijk helpen en het voor u uitzoeken. Wij ontvangen daarom graag uw volledige naam en polisnummer via [email protected] voor een volledig beeld. Alvast vriendelijk bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,
Barry Oudejans
Marketing Manager Axent Nabestaandenzorg NV

Bockies
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:49

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Bockies »

Ook wij onder vinden problemen bij Axent.Wij zijn al sinds begin mei 2013 bezig om de polis premie vrij te krijgen.Bellen,emailen en zelf herhaaldelijk emailen naar de klachten service van Axent helpt niet.Krijgen steeds te horen er is een technisch probleem.Waarom moet het premie vrij maken zolang duren.Zijn nu bijna een half jaar bezig en zonder resultaat.
Ze zeggen ook niet tegen nieuwe klanten sorry maar we kunnen u aanvraag niet behandelen we hebben een technisch probleem.

AXENT reactie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2013 09:16

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Beste Bockies,

Allereerst onze excuses voor deze vervelende ervaring met AXENT. Wij willen graag zo snel mogelijk voor u uitzoeken waar het is misgegaan. Wanneer u uw polisnummer en contactgegevens opstuurt naar [email protected] t.a.v. Paul Rodenhuis/Tros Radar, nemen wij contact met u op.
Hopelijk komen we gezamenlijk tot een gepaste oplossing. Alvast vriendelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,
Paul Rodenhuis

Teamleider Back Office
AXENT Nabestaandenzorg N.V.

Bockies
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:49

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Bockies »

:)
Laatst gewijzigd door Bockies op 17 okt 2013 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bockies
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:49

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Bockies »

Email is verstuurd naar [email protected]
Bevestigings mail ontvangen met een nieuw ticket nummer.Kan weer bewaard worden bij de andere ticket nummers en klachtnummer.Ik ben eens benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Bockies
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:49

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Bockies »

Eindelijk komt er langzaam resultaat.Vandaag een email en telefoontje gehad van Axent.Aangepaste polis eindelijk binnen gekregen via de email.Nu wachten op de originele polis die per post is verstuurd.Zal dan nu alles eindelijk eens na bijna een half jaar geregeld zijn? :P

Bockies
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:49

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Bockies »

Eindelijk een copy van de betreffende polis binnen. :D Hadden we de polis deze week niet binnen gehad dan hadden we helaas de rechtsbijstand op deze zaak moeten zetten.Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. :(

Tweeter52
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2015 16:10

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Tweeter52 »

Ik werd gebeld door axent betreffende 3 polissen. Een van mij zelf en zoon en dochter (bij overlijden). Tevens werd er aangegeven dat ik de polisen kon afkopen. Bij de vraag wat het afkoop bedrag was, dacht ik eerst dat ik in de maling werd genomen maar de vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn bleek heel serieus.
De inleg en afkoopwaarde verschilde zo ongelooflijk veel dat ik opheldering heb gevraagd waarom dat bedrag zo bedroevend laag was t.o.v. de inleg. De dame in kwestie verzekerde mij dat het in een brief haarfijn zou worden uitgelegd.
In de brief werden in de eerste instantie de ontelbare kosten als, administratie, reclame, afsluitkosten en provisie voor de bemiddelaar, nooit gezien overigens, opmaak poliskosten, voorschotkosten, inbeeld gebracht, hoezo kosten en zakkenvullen. Het loopt de spuigaten uit Axent en ik denk bij meerdere verzekeringsmaatschappijen. Ik heb nog geen toezegging gedaan en heb in een telefonisch onderhoud met de betreffende afdeling een klacht ingediend betreffende boven omschreven zaken. Ik krijg hier een mail over.
Je krijgt toch echt een hele nare smaak van soort instanties die belachelijke hoge kosten in rekening brengen en voel mij echt bedrogen en opgelicht. Blijkbaar worden dit soort dubieuze praktijken nooit onder de loep genomen door de overheid.

AXENT reactie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2013 09:16

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Beste Tweeter52,

Bedankt voor uw bericht. U kunt binnenkort een persoonlijk bericht van AXENT ontvangen of u heeft deze inmiddels ontvangen. In ieder geval kan ik u wel alvast meer vertellen over het basisprincipe van een verzekerd bedrag, de reservewaarde en de afkoopwaarde.

Het is mogelijk de polis voortijdig, dat wil zeggen voordat de verzekerde is overleden, te beëindigen. Dit heet afkopen. Kort gezegd komt het er dan op neer dat de uitkering van het verzekerde bedrag naar voren wordt gehaald, dus bij in leven zijn van de verzekerde.

Op het moment dat u aan uw premieverplichting heeft voldaan en de polis premievrij is, houdt het dus niet automatisch in dat u op dat moment recht heeft op het verzekerd bedrag. Het verzekerd bedrag komt immers tot uitkering bij overlijden en niet bij in leven zijn.

Bij de bepaling van de hoogte van de premie wordt er van uitgegaan dat het via de premie ingelegde spaardeel ook na einddatum premiebetaling rendement oplevert (tot aan de verwachte overlijdensdatum). Omdat de verzekering voortijdig wordt beëindigd, heeft dit tot gevolg dat de afkoopwaarde lager is dan het verzekerde bedrag gezien het beoogde rendement niet meer behaald zal worden.

Er ontstaat vaak verwarring over het verschil tussen de afkoopwaarde en het verzekerd bedrag. Het verzekerd bedrag is een garantie zolang de verzekeringsovereenkomst in stand blijft en dat tot uitkering komt bij overlijden. De afkoopwaarde is de waarde die op dat moment is opgebouwd uit de door u betaalde premie.

Hopelijk heb ik wat meer duidelijkheid geschept over het principe afkopen.
U kunt uw persoonlijke uitleg binnenkort per post verwachten.

Heeft u dan nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Namens AXENT Nabestaandenzorg N.V.

Alex Jongema

polleke1945
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2015 21:34

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door polleke1945 »

Hedenavond is mijn vrouw gebeld omstreeks 21.00 uur door een dame van axent.
Bij haar geboorte in 1948 is door haar ouders een uitvaartverzekering afgesloten.
Telefonisch werd haar vertelt dat de nabestaanden bij haar overlijden 49 euro zouden krijgen.
Zij kon nu 31 euro krijgen, daar is ze mee akkoord gegaan.
Toen ben ik gaan zoeken naar axent op internet en kwam hier terecht.
Langzaam maar zeker begin ik mijn twijfels te krijgen over dit (overrompelende) telefoontje.
Morgen maar eens contact opnemen met de firma, als dat lukt gezien de reacties op dit forum.
Maar goed, we hebben gelukkig een paar advocaten in de familie.

letsel expert
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2014 23:58

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door letsel expert »

Ik heb hier in de familie ook 2 mensen die een afkoopvoorstel van Axent hebben gekregen van polissen die minimaal 50 jaar geleden zijn afgesloten en waar al lang geen premie meer voor betaald wordt. Ik heb dus het idee dat Axent graag af wil van een polishouders

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik geef ze geen ongelijk dat ze van zulke kleine polissen af willen. Ik denk trouwens ook dat de meeste mensen die paar tientjes nu beter kunnen gebruiken dan tzt bij een uitvaart. Een beetje uitvaart is nl 100 keer duurder, zodat die polis dan weinig impact heeft.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Tweeter52 schreef:Je krijgt toch echt een hele nare smaak van soort instanties die belachelijke hoge kosten in rekening brengen en voel mij echt bedrogen en opgelicht.
Zie b.v. ook hier.

Gesloten