Ik heb een bril die twee en half jaar oud is en moet deze dagelijks dragen
Nu heeft iemand per onegeluk iets op laten vallen. Dit doorgegeven bij haar verzekering. Niets aan de hand dachten wij
Maar tot mijn verbazing kreeg ik bericht dat er 35% had afgeschreven en dat uit betaald zou worden
Kan dit en hebben meer mensen dat meegemaakt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afschrijving bril na ongelukje door ander
Re: afschrijving bril na ongelukje door ander
Ongeluk Nu bijna 2 jaar geleden heeft iemand m'n bril van m'n neus gestoten voor een winkel in Zuthen. Niet express dus Deze wild vreemde man voor me gaf z'n adres en verzekerings maatschappij ( dit was GroeneLand te Zwolle ) op.+ telefoon nummer. Nu was m'n bril al bijna 3 jaar oud en kreeg van die man z'n verzekering ( WA ) 100 % vergoed. Het heeft ongeveer 6 week geduurd voordat ik geld kreeg maar dat had te maken met controlle systeem van verzekering. Wat ik me wel kan voorstellen dat schade maker vaker schade heeft gemaakt en daarom zelf maar wat moet betalen anders niet.
Het is gebruikelijk om enige afschrijving te hanteren bij goederen die "slijten" Voor brillen is ooit eens een soort afschrijvingsregeling gemaakt door verzekeraars die voor consumenten niet heel slecht uitpakt en die bedoeld was om discussie te voorkomen.
Niet zelden blijkt dat de nieuwe bril een andere sterkte heeft dan de oude bril. Daaruit blijkt dan wel dat je toch langzamerhand aan een nieuwe bril toebent.
Niet zelden blijkt dat de nieuwe bril een andere sterkte heeft dan de oude bril. Daaruit blijkt dan wel dat je toch langzamerhand aan een nieuwe bril toebent.
-
Het antwoord van Hank inzake de afschrijving klopt.
Alleen als de bril gerepareerd kan worden zal je hoogswaarschijnlijk 100% van de reparatiekosten uitgekeerd krijgen.
Alleen als de bril gerepareerd kan worden zal je hoogswaarschijnlijk 100% van de reparatiekosten uitgekeerd krijgen.