LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] allianz x?x!@

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
neggers31

allianz x?x!@

Ongelezen bericht door neggers31 »

Goede avond mensen,

Ik heb een vraag,

ik heb al een paar jaar 75% noclaim, nu ben ik een paar jaar geleden een zakelijke wagen aangeschaft en heb met mijn verzekeringsman afgesproken dat de wagen ook tegen 75% noclaim werd verzekerd en dat als ik zakelijk of prive schade zou rijden het geen invloed zou hebben op de noclaim van het ander voertuig.

nu is het het geval dat ik schade rij van een som van 12000 euro, daaropvolgend krijg ik een brief van allianz, dat ik het komend jaar mezelf niet meer kan verzekeren bij hen. waarom weet ik ook niet vond het wel raar... maar nu is het het geval dat ik andere werkzaamheden ben gaan doen waarbij ik mijn zakelijke wagen niet meer nodig had.

dus heb ik mijn verzekerings mannetje gebeld en gezecht dat het probleem was opgelost, en dat de bus verkocht werd.

Ik mijn bus en prive auto verkocht en een mooie nieuwe PRIVE auto gekocht. niks aan het hadje en bling bling daar reed ik... ONVERZEKERD!

Ik krijg een brief van de RDW dat ik dus niet verzekerd ben... dus ik bellen naar mijn verzekerings mannetje... verteld hij mij dat dit wel vaker gebeurt en hij het zal oplossen... maar nu verteld hij mij ook dat hij heeft moeten praten als brugman... en dat hij voor mij geregeld heeft dat ik een noclaim van 50% krijg.....

Ik zeg neee de afspraak is dat ik 75% noclaim zou houden... jaaamaar mijn mannetje bij allianz is terug gekomen op de afspraak en daarom krijg je maar 50%.. ben je het er niet mee eens stuur maar een mailtje.

NU is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken

vladja

Re: allianz x?x!@

Ongelezen bericht door vladja »

Een schade van 12-duizend euro's en dan 75% no-claim willen houden?

Waarschijnlijk gezien de schadetoedracht wilde Allianz je niet meer verzekeren het jaar daarop, zoals je schrijft. Je was dus gewaarschuwd.

Ik zou die 50% maar gauw pakken.

Vladja

neggers31

ik zeg ook niet dat ik ontevreden ben met die 50%, het gaat mij er om, dat er een afspraak is gemaakt dat zakelijk en prive noclaim gescheiden zou blijven.

Ik heb de schade gereden op mijn zakelijke wagen en niet op mijn prive wagen, zakelijk ben ik terug gegaan naar 0% en nu willen ze op mijn prive noclaim ook nog eens terug gaan naar 50% EN DIT IS NIET DE AFSPRAAK.

Dat het zakelijk zo gebeurd is, daar heb ik alle begrip voor maar van mijn prive noclaim vind ik moeten ze afblijven.

AFSPRAAK is AFSPRAAK.

neggers31

Is er niemand die mij kan helpen, moet ik eerst een brief sturen en dan een mail dat ik het er niet mee ens ben of andere axties ondernemen, zijn er ook instanties waar ik dit probleem kan voorleggen

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Toch klopt er iets niet in het hele verhaal.

Per auto is er een polis gesloten. Dit betekend ook dat als je met auto A schade rijdt, dit nooit van invloed zou moeten kunnen zijn op de polis/korting van auto B.

Stel de prive auto (A) heeft door een gunstig schadeverleden 12 schadevrije jaren. U komt met de zakelijke auto (B) bij dezelfde maatschappij, en verzocht wordt dezelfde korting te verlenen. Dit wordt geaccepteerd, maar hoe?

Blijft auto A verzekerd met dezelfde schadevrije jaren, en krijgt auto B door het verlenen van extra treden 75% korting? Of worden de schadevrije jaren gesplitst van auto A, om zodoende voor auto A nog altijd 75% korting te behouden (waarbij misschien 6 schadevrije jaren al voldoende zijn om de eerste trede met 75% korting te halen), en krijgt auto B de andere 6 schadevrije jaren?? Zijn de jaren inderdaad gesplitst zou het zo kunnen zijn dat u terugvalt in korting. Uit de B/M ladder zou u moeten kunnen halen dat als u naar 50% korting terugvalt, vanaf welke trede u dan zou zijn gekomen.

Als er sprake is van splitsing van schadevrije jaren in het verleden, zou dit ook betekenen dat u op de ene polis meer schadevrije jaren heb dan op de polis waarop de schade geclaimd is. Wordt daar wel goed naar gekeken nu de nieuwe polis wordt opgemaakt?

Met welke auto is er schade gereden? Kan de oorzaak van de schade reden zijn voor Allianz om u niet langer verzekerd te willen hebben?

Ik kan mij gewoon niet indenken dat Allianz na 1 schade, hoe groot ook, u niet langer zou willen verzekeren.

Ik zou dit toch eens goed laten uitleggen door uw "mannetje"van Allianz.

Gesloten