LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AllSECUR - Alles behalve Klanttevredenheid

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mr.Jan

AllSECUR - Alles behalve Klanttevredenheid

Ongelezen bericht door Mr.Jan »

Beste,

Op de reclames pretendeert Allsecure als meest klantvriendelijk autoverzekering heeft. Echter ik heb andere ervaringen met dit bedrijf. In mijn ogen deugt de gehele administratieve afhandeling in dit bedrijf niet.

Voorbeeld 1. Aanmelding.
Ik heb online een verzekering afgesloten, althans dat dacht ik.
Begin december vorig jaar heb ik online een verzekering afgesloten, heb daarvan ook een bevestigingsemail ontvangen met verzekeringsnummer en alle andere informatie.
Dan is het wachten op de groene kaart, het verzekeringsbewijs. Na een week was die er nog niet. Dus ik ga bellen, waar dat deze blijft. Een medewerker verzekerd mij dat deze onderweg is en dat dus even moet wachten. Goed, ik besluit om even af te wachten.
Na een paar dagen nog steeds geen kaart. Dus weer bellen. Nu een iets slimmere medewerker, die ziet dat er in het aanmeldingsproces iets is fout gegaan. Vreemd, ik ben kennelijk blijven hangen in het systeem. En dat kan en mag niet volgens de medewerker.(Intern administratief probleem 1). Enfin een paar dagen later alles opgelost en ben ik verzekerd. Echter, in de tussentijd heb ik dus wel door ALLSECUR twee weken langs onverzekerd rond gereden! Gelukkig is er in die periode niets gebeurt.

Voorbeeld 2 - De afmelding.
Onlangs dezelfde auto verkocht. Dus ik bel Allsecur op mijn auto af te melden, het is verkocht dus ik heb geen verzekering meer nodig. De medewerkster verteld vrolijk dat ik ook nog geld terug krijg, aangezien ik deze eerder beïndig en al voor de rest van de periode heb betaald.

Drie weken later...
Ik kijk naar mijn rekening en zie dat Allsecur gister (onrechtmatig) incasso heeft gedaan van mij rekening. Ik ben nu niet meer verzekerd en toch een incasso, rara hoe kan dat. Bovendien heb ik het resterend geld van vorige periode ook nog niet gehad.
Dus ik bellen. Dit maal met een zeer onvriendelijke medewerkerster, die niet eens luistert naar de klant, en alleen maar smoesjes verteld, en nog geen sorry ofzo. Tja, wat .... dacht ik. Enfin ze beloofd dat ze het gaat uitzoeken. Maar zoiets als dit was nog nooit voor gekomen, en daarom moet de finaniciele afdeling het maar uitzoeken. Deze zeer onvriendelijke medewerkster weet gewoon niet hoe ze met klanten om moet gaan. Ik ben zelf goed in mijn woorden. Maar ik kan me voorstellen dat andere klanten niet goed met zulke medewerkers om kunnen gaan. Zo'n telefoongesprek geeft een hoop ergenis.

Ik heb om twee redenen contact met dit bedrijf gehad, maar één ding weet ik wel, ze zijn absoluut niet klantvriendelijk. Waarschijnlijk gaat er gewoon iets structureels mis in hun systemen! Wat een slecht bedrijf. Mijn kost het gewoon veel tijd om de interne problemen van Allsecur op te lossen.

Voortaan, dus niet verzekeren van bij Allsecur.

Byob

Re: AllSECUR - Alles behalve Klanttevredenheid

Ongelezen bericht door Byob »

Even een paar opmerkingen.

U zegt in voorbeeld 1 onverzekerd te hebben gereden. Er zal nagenoeg geen systeem zijn dat u op de dag van aankoop van uw auto het kenteken direct (live) aangemeld wordt bij het rdw als wam geregistreerd. Door de vorderingen in de automatisering gaat dit wel steeds sneller dan vroeger. In het oude systeem duurde het misschien wel een maand voordat een kenteken aangemeld stond bij het RDW.

U ontvangt achteraf de polis met mag ik hopen de ingangsdatum welke overeenkomt de aanschafdatum? Hiermee is dat probleem toch opgelost, en ook de politie zou u bij controle niet het verwijt maken als onverzekerd te boek te staan als u het over een dergelijk korte periode heeft.

Voorbeeld 2, heeft eigenlijk ook weer alles te maken met automatisering.
Zo zijn alle premies die in december betaald moeten worden op dit moment al bij de meeste maatschappij in de systemen gezet. Eenmaal in dat systeem gezet is dat er niet meer uit te halen, en is het afhankelijk van de werkwijze van de maatschappij wanneer ze u de premie terugstorten. De meesten zullen wachten tot de termijn verstreken is waarop u eventueel een incasso weer zou kunnen storneren, omdat ze anders aan de gang kunnen blijven als u ook nog een storno zou laten uitvoeren.

Gesloten