Kosten autoverzekering stijgen fors. Dat bericht van een tijdje geleden, dus ik was al wat voorbereid. Mijn autoverzekering is 15,4% gestegen. Nou, beetje zoals ik al verwachte. Toch even vergelijken via Indipender, en ja hoor, kan snel € 5,-/maand goedkoper. Is toch € 60,- op jaarbasis.
Even op de site van mijn verzekeraar kijken wat mijn autoverzekering zou kosten als ik die opnieuw zou afsluiten: jawel, 5% goedkoper
Verklaring verzekeraar: die is goedkoper omdat je die online regelt. Dus een verzekering nieuw afsluiten is goedkoper dan een bestaande verzekering verlengen waarbij alles al via de mail gaat?
Ondanks dat ik een krent ben wat geld betreft, ben ik niet zo van het steeds maar overstappen naar de goedkoopste aanbieder. Ben eigenlijk wel een hele trouwe klant. Maar dit, daar krijg ik toch wat de kriebels van. Onbegrijpelijk dat verzekeringsmaatschappijen zo met hun klanten omgaan. Helemaal als je via internet zo makkelijk kunt overstappen. Een groot deel van hun klantenbestand zal wel net zo'n "sukkel" zijn als ik die er niet te veel werk van wil hebben en vaak maar blijft zitten waar die zit.
Eind vorig jaar overgestapt naar een andere energieleverancier, na ruim 20 jaar trouwe klant van Essent te zijn geweest. In al die jaren kon er voor mij als vaste klant helemaal niks. Nu wordt ik door hen om de 3-4- maand gebeld met de mooiste aanbiedingen die ze hebben. Tja, geloven ze nu werkelijk dat ik daar ooit terugkom?
Ook ik ben om: overstappen!