Ik ben hier nieuw en heb de volgende situatie waar ik niet zeker van weet of dit nou gebruikelijk is, of niet.
Een aantal maanden geleden heeft iemand per ongeluk water over mijn laptop van 4 maanden oud laten vallen. Diegene had een aansprakelijkheidsverzekering en heeft de schade daar aangemeld. Uiteindelijk is er ook op basis van de dagwaarde uitgekeerd. Helemaal prima dus.
Echter..
Ik kom er vandaag achter dat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij de schade die aan mij is uitbetaald op mijn inboedelverzekering heeft kunnen verhalen. Ik vraag me af of ik dit gebruikelijk is? Het is namelijk niet mijn schuld geweest en bovendien krijg ik nu een brief binnen dat ik teveel schades heb geclaimd. Ik heb verder geen correspondentie ontvangen van mijn eigen verzekeraar over deze melding dus ik wist hier niets van af. Daarnaast is er op basis van de dagwaarde uitgekeerd, terwijl mijn inboedelverzekering de schade wellicht op basis van de nieuwwaarde zou vergoeden. Dat lijkt me dus makkelijk verdiend, want het lijkt er ook op dat mijn verzekeraar een hoger bedrag aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij heeft uitgekeerd. Ik wacht nog op een overzicht van mijn verzekeraar die ik vandaag nog opgestuurd krijg via de mail, maar telefonisch werd dat mij gezegd.
Iemand ervaringen hiermee?
Bedankt voor het lezen

SuperSaiyan