LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
De ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja, de opzegtermijn is vrij makkelijk te vinden, en in de voorwaarden staat niks over coulance voor ZZPers die even knel zitten bij mijn weten. Of biedt jij je klanten ook zulke liefdadigheid?sanjo112 schreef:De ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Sjohie, heb je gelijk in maar je probeert tot een oplossing te komen, ook zakelijk. Het hakken in het zand van de anwb had ik niet verwacht van een organisatie die hulp geeft aan mensen die gestrand zijn. Doel bewust mensen naar een deurwaarder sturen die netjes bellen en aangeven hoe komen we tot een oplossing is in mijn ogen in deze tijd niet netjes.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
verenigingsanjo112 schreef:De anwb is een stichting
dus? u vind dat ze verplicht zijn om die rekening eerder te sturen? Op mijn wegenwachtpas staat precies vermeld voor welke datum ik moet opzeggen. Ook staat dit in de voorwaarden vermeld en is het te lezen in de kampioen.sanjo112 schreef:Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen
U was te laat met opzeggen, uw fincaniele situatie zal niet verslechterd zijn tussen 14 en 16 november. Dit zal eerder al bekend zijn geweest, dus waarom dan niet gewoon tijdig opzeggen. Wanneer was u in de veronderstelling om te kunnen opzeggen?
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja, de hulpverlening van de ANWB is je weer op weg helpen met je motorvoertuig bij pech, en de administratieve medewerkers die dit afhandelen, wil ik in ieder geval niet te sleutelen hebben aan mijn auto met pech.sanjo112 schreef:Sjohie, heb je gelijk in maar je probeert tot een oplossing te komen, ook zakelijk. Het hakken in het zand van de anwb had ik niet verwacht van een organisatie die hulp geeft aan mensen die gestrand zijn. Doel bewust mensen naar een deurwaarder sturen die netjes bellen en aangeven hoe komen we tot een oplossing is in mijn ogen in deze tijd niet netjes.
Je later, dan zoals in de door je geaccepteerde voorwaarden staat, laten opzeggen, is een coulance/geste die aan de ANWB is om wel/niet te maken als je er om vraagt, geen recht. En zij kiezen ervoor om dat niet te doen. Dan blijft het objectieve feit overeind staan dat er een overeenkomst is met je handtekening, en daarin voorwaarden mbt opzeggen, die jij niet in acht hebt genomen. De ANWB doet niks fout in deze, sterker nog, zij doen precies wat onderling is afgesproken.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
[quote]Het hakken in het zand van de anwb had ik niet verwacht van een organisatie die hulp geeft aan mensen die gestrand zijn.[quote]
Ze zijn zelfs zo star dat, als iemand een ongeluk heeft gehad en nooit meer kan autorijden, toch zijn volledige jaar moet "uitzitten". Alleen als je dood bent, dan mag je abonnement ontbonden worden. Tja, het is overal op fora ANWB problemen.
Ze zijn zelfs zo star dat, als iemand een ongeluk heeft gehad en nooit meer kan autorijden, toch zijn volledige jaar moet "uitzitten". Alleen als je dood bent, dan mag je abonnement ontbonden worden. Tja, het is overal op fora ANWB problemen.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja, dat is apart, maar heeft niks te maken met dit geval natuurlijk. De ANWB staat 100% zwart op wit in het gelijk, dat die ontvangen rekening op de 16e blijkbaar de trigger was om op te zeggen is hen niet aan te rekenen. Wat ze wel/niet bieden aan coulance is hun eigen keuze, en niks meer of minder.tenormin schreef:Het hakken in het zand van de anwb had ik niet verwacht van een organisatie die hulp geeft aan mensen die gestrand zijn.
Ze zijn zelfs zo star dat, als iemand een ongeluk heeft gehad en nooit meer kan autorijden, toch zijn volledige jaar moet "uitzitten". Alleen als je dood bent, dan mag je abonnement ontbonden worden. Tja, het is overal op fora ANWB problemen.
Maar sowieso vind ik het wat typerend dat een zo te lezen worstelende ZZPer er achter komt als de nota ontvangen wordt, misschien schuilt in deze onoplettendheid een stukje van de reden dat de zaken zo slecht gaan? Met een beetje oplettendheid en contractmanagement, zeg een reminder 6 weken voor de opzegtermijn van elk contract in een smartphone/google agenda, was dit te voorkomen geweest.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
@sjohie, natuurlijk heb je in principe gelijk. Iemand "die lid is van" zou de voorwaarden moeten weten; ik weet ze, jij weet ze, veel mensen zijn daarvan op de hoogte. Ook de TS is ervan op de hoogte, tenminste, dat moet. Wat ik aanhaalde is, en dat stoort me - de echte starheid van de ANWB - in wat ik aanhaalde en meegemaakt heb. Regel is regel, maar...er zouden enige uitzonderingen in hun systeem moeten zijn. Niet in het geval van de TS; want dan zou, gezien de recessie, ook deze mogol veel klanten ineens gaan missen.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Als u zaken doet op de manier die u nu van de Anwb verwacht, dan had u zonder crisis ook het schip in gegaan.sanjo112 schreef:De ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
'Ik heb er geen geld voor' is geen reden om niet te betalen.
Of verwacht u dat straks de energieleverancier, de zorgverzekeraar, de hypotheekverstrekker/huurder, de supermarkt en de benzinepomp ook begrip tonen voor uw situatie?
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
VioletPrue schreef:Als u zaken doet op de manier die u nu van de Anwb verwacht, dan had u zonder crisis ook het schip in gegaan.sanjo112 schreef:De ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
'Ik heb er geen geld voor' is geen reden om niet te betalen.
Of verwacht u dat straks de energieleverancier, de zorgverzekeraar, de hypotheekverstrekker/huurder, de supermarkt en de benzinepomp ook begrip tonen voor uw situatie?
+1
En dat moeten dan welke uitzonderingen moeten zijn ?Regel is regel, maar...er zouden enige uitzonderingen in hun systeem moeten zijn.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Uiteraard in het voordeel van TS, dat snap je toch wel..nevermind schreef:VioletPrue schreef:Als u zaken doet op de manier die u nu van de Anwb verwacht, dan had u zonder crisis ook het schip in gegaan.sanjo112 schreef:De ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Tsja moet helaas bekennen dat men dit momenteel doet met iedereen die wil opzeggen vanwege zijn financiele situatie. Vandaag proberen op te zeggen. (helaas gaat het als zzp'er momenteel wat minder)
Ik heb de rekening ontvangen op 16 november (wat ze weer slim doen aangezien je voor de 14de moet opzeggen) Als je bij het call center aangeeft dat je het helaas niet meer kan betalen houd men zich vast aan de regeltjes. De ANWB stuurt je liever naar een deurwaarder dan de juiste kant op. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat het echt niet meer kan blijft men zich vast houden dat het echt niet anders kan.
Je denkt nog netjes gehandeld te hebben door aan te geven dat het financieel momenteel niet kan. Maar de ANWB stuurt je liever de verkeerde kant op!
De anwb is een stichting en daardoor mag men wel stilzwijgend verlengen en bedient zich van een truuc door de rekening pas na de stopdatum te versturen zodat je er altijd nog een jaartje aan vast zit.
Voor mij nooit meer de onmenselijke ANWB
'Ik heb er geen geld voor' is geen reden om niet te betalen.
Of verwacht u dat straks de energieleverancier, de zorgverzekeraar, de hypotheekverstrekker/huurder, de supermarkt en de benzinepomp ook begrip tonen voor uw situatie?
+1
En dat moeten dan welke uitzonderingen moeten zijn ?Regel is regel, maar...er zouden enige uitzonderingen in hun systeem moeten zijn.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
kost toch 17,50 of zo per jaar, dat lidmaatschap?
Wegenwachthulp en dergelijke kan je wel opzeggen, die vallen onder verzekeringen!
Wegenwachthulp en dergelijke kan je wel opzeggen, die vallen onder verzekeringen!
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
sjohie schreef:Uiteraard in het voordeel van TS, dat snap je toch wel..nevermind schreef:VioletPrue schreef: Als u zaken doet op de manier die u nu van de Anwb verwacht, dan had u zonder crisis ook het schip in gegaan.
'Ik heb er geen geld voor' is geen reden om niet te betalen.
Of verwacht u dat straks de energieleverancier, de zorgverzekeraar, de hypotheekverstrekker/huurder, de supermarkt en de benzinepomp ook begrip tonen voor uw situatie?
+1
En dat moeten dan welke uitzonderingen moeten zijn ?Regel is regel, maar...er zouden enige uitzonderingen in hun systeem moeten zijn.
Omdat hij/zij blauwe ogen heeft!
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
@nevermind, er zouden uitzonderingen moeten zijn, zoals ik al aangaf: als je door een ongeluk niet meer kunt rijden, dus nooit meer. Dat heb ik van dichtbij meegemaakt met iemand en ook daar is geen enkele souplesse in. Dat bedoelde ik alleen maar.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
@tenormintenormin schreef:@nevermind, er zouden uitzonderingen moeten zijn, zoals ik al aangaf: als je door een ongeluk niet meer kunt rijden, dus nooit meer. Dat heb ik van dichtbij meegemaakt met iemand en ook daar is geen enkele souplesse in. Dat bedoelde ik alleen maar.
Als je als voorbeeld een lidmaatschap bij een sportschool hebt, en je raakt geblesseerd, denk je, dat je het geld terug krijgt?
Waar in godsnaam moet zij dan de grens trekken.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Ik weet bijna zeker dat, als je invalide bent geworden, je bij een sportschool wel degelijk meer souplesse, hoe toepasselijk, zal zijn dan bij de ANWB. Je gaat me echt niet wijsmaken dat, als zoiets met jou zou gebeuren je er alle begrip voor had dat je, ondanks blijvende invaliditeit, wel zou moeten doorbetalen bij de hulpreus van Nederland.Als je als voorbeeld een lidmaatschap bij een sportschool hebt, en je raakt geblesseerd, denk je, dat je het geld terug krijgt?
Waar in godsnaam moet zij dan de grens trekken.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
@TS
U wilt een oplossing, maar u geeft in uw opening al aan dat u wilde opzeggen. Voor dit opzeggen belt u te laat. De voorwaarden van de ANWB zij duidelijk. Maar als u voet bij stuk blijft houden het abonnement op te willen zeggen, zal de ANWB dat ook doen. Ik vermoed dat u beiden de hakken in het zand hebben gezet.
Een oplossing zoeken voor beiden is bijvoorbeeld: vragen of het abonnementgeld in termijnen betaald kan worden in plaats van in 1x.
Wat zal het zijn, een kleine 100,00 per jaar? Dus 2 termijnen van 50,00 zou meer dan Billijk zijn. Maar aan het abonnement ontkomt u nu niet meer. Wat dat betreft hebt u zichzelf helaas de verkeerde kant op gestuurd.
U wilt een oplossing, maar u geeft in uw opening al aan dat u wilde opzeggen. Voor dit opzeggen belt u te laat. De voorwaarden van de ANWB zij duidelijk. Maar als u voet bij stuk blijft houden het abonnement op te willen zeggen, zal de ANWB dat ook doen. Ik vermoed dat u beiden de hakken in het zand hebben gezet.
Een oplossing zoeken voor beiden is bijvoorbeeld: vragen of het abonnementgeld in termijnen betaald kan worden in plaats van in 1x.
Wat zal het zijn, een kleine 100,00 per jaar? Dus 2 termijnen van 50,00 zou meer dan Billijk zijn. Maar aan het abonnement ontkomt u nu niet meer. Wat dat betreft hebt u zichzelf helaas de verkeerde kant op gestuurd.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
@tenormintenormin schreef:Ik weet bijna zeker dat, als je invalide bent geworden, je bij een sportschool wel degelijk meer souplesse, hoe toepasselijk, zal zijn dan bij de ANWB. Je gaat me echt niet wijsmaken dat, als zoiets met jou zou gebeuren je er alle begrip voor had dat je, ondanks blijvende invaliditeit, wel zou moeten doorbetalen bij de hulpreus van Nederland.Als je als voorbeeld een lidmaatschap bij een sportschool hebt, en je raakt geblesseerd, denk je, dat je het geld terug krijgt?
Waar in godsnaam moet zij dan de grens trekken.
TS kan niet betalen, en heeft geen ongeluk gehad, en is niet invalide.
Jij gaat helemaal de verkeerde kant op.
TS is niet de enige met het te laat zijn met opzeggen, maar geen geld hebben en niet kunnen betalen, heeft niets met uitzonderingen te maken.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Inderdaad. Ben het o zich met tenormin eens dat er best uitzonderingssituaties zijn, zoals het voorbeeld dat aangehaald wordt. Maar dat is een situatie van complete overmacht waardoor autorijden plotseling onmogelijk geworden is.nevermind schreef:@tenormintenormin schreef:Ik weet bijna zeker dat, als je invalide bent geworden, je bij een sportschool wel degelijk meer souplesse, hoe toepasselijk, zal zijn dan bij de ANWB. Je gaat me echt niet wijsmaken dat, als zoiets met jou zou gebeuren je er alle begrip voor had dat je, ondanks blijvende invaliditeit, wel zou moeten doorbetalen bij de hulpreus van Nederland.Als je als voorbeeld een lidmaatschap bij een sportschool hebt, en je raakt geblesseerd, denk je, dat je het geld terug krijgt?
Waar in godsnaam moet zij dan de grens trekken.
TS kan niet betalen, en heeft geen ongeluk gehad, en is niet invalide.
Jij gaat helemaal de verkeerde kant op.
TS is niet de enige met het te laat zijn met opzeggen, maar geen geld hebben en niet kunnen betalen, heeft niets met uitzonderingen te maken.
In het geval van TS is niet opeens op het moment dat de factuur binnen kwam de financiële situatie verslechterd, dat is een traject. Dat TS dan pas getriggerd wordt als de factuur binnen komt, is gewoon fout van TS.
Re: ANWB: Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?
Ja, ik wilde alleen in zijn algemeenheid aangeven dat de regels bindend zijn en ook mogen zijn. En in dit geval van deze TS is er inderdaad geen enkele reden voor de ANWB om af te wijken, waaraan ik dan alleen heb aangegeven dat ze nooit afwijken: ook niet met voornoemde reden. Dat is alles wat ik bedoelde. En daar ging ik dan de verkeerde kant op. Het zij zo. Dus sorry, forumleden, voor de onnodige off topic bijdragen.