LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB/Unigarant

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
RA1970

ANWB/Unigarant

Ongelezen bericht door RA1970 »

Sinds jaren een doorlopende (Luxe)reis en annuleringsverzekering lopen bij Unigarant met de ANWB als tussenpersoon. Gelukkig nog nooit geen gebruik van hoeven te maken ,tot aan afgelopen weekend (dacht ik).
Afgelopen vrijdag tot en met zondag met mijn zoon in Liverpool geweest voor een bezoek aan de wedstrijd Liverpool-Bolton.
Alles verliep naar wens,totdat zondagmorgen vroeg om 7 uur mijn telefoon gaat.
Het is mijn vrouw,die me verteld dat mijn opa plotseling is overleden.
Nou wil het geval, dat ik pas 's avonds laat de terugvlucht naar Nederland heb, maar ik wil zo snel mogelijk terug naar Nederland om mijn ouders te ondersteunen met het regelen van de uitvaart.
Mijn vrouw heeft voor mij vanuit Nederland gelijk de alarmcentrale gebeld en het geval uitgelegd. Een zeer norse man aan de lijn (M.Putman),die meedeelde,dat we ons niet zo druk moesten maken en dat als we gewoon 's avonds naar huis zouden vliegen, we nog lang genoeg de tijd zouden hebben om de uitvaart te regelen, terwijl 's middags de uitvaartondernemer al zou komen en mijn uitje toch al in het water was gevallen.
Mijn vrouw belt mij overrompeld op om het mij mede te delen.
Nadat het verhaal echt tot haar doordrong heeft mijn vrouw nog een keer gebeld, en wederom hetzelfde antwoord op een nog norsere manier.
Ik kon mijn oren niet geloven toen ik hoorde hoe bot er werd gereageerd op het overlijden van mijn opa en mijn verzoek om te kijken of er een mogelijkheid was om eerder naar huis terug te kunnen keren,dus ik dacht,kom laat ik zelf dan ook maar eens bellen vanuit Liverpool.
Ik kreeg een geirriteerde meneer Putman aan de lijn met het antwoord dat alles al 2 keer was uitgelegd.
Als ik zonodig naar huis wilde ,ik zelf maar iets moest proberen te regelen en de gemaakte kosten later moest proberen te verhalen,maar dat die zeer waarschijnlijk niet gedekt zouden zijn.
We zijn daarop naar het vliegveld gegaan en geprobeerd een eerdere vlucht te boeken, hetgeen niet lukte en wij de rest van de dag op het vliegveld hebben doorgebracht,totdat uiteindelijk onze vlucht ,met overmaat van ramp nog een half uur vertraging,dan eindelijk vertrok.
Vandaag,maandag 1 februari, veel gebeld met ANWB en Unigarant,maar voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd.
Het enige wat mij werd medegedeeld: Had Uw trip tot en met maandag geduurd had alles gedekt geweest,maar omdat de melding van overlijden op dezelfde dag valt als op de dag van vertrek,kunnen wij geen aanspraak maken op onze verzekering. Op mijn vraag waar dat staat in de polisvoorwaarden kon geen antwoord worden gegeven,alleen dat de ANWB alarmcentrale hiertoe bevoegd is om te besluiten.
Een ANWB alarmcentrale die besluit dat een ANWB verzekering niet hoeft uit te keren, ja zo lust ik er nog wel een paar.

ANWB/Unigarant, U wordt bedankt.

Robert Alders.

JtC

Re: ANWB/Unigarant

Ongelezen bericht door JtC »

Gecondoleerd met het overlijden. Ik heb wel een vraag: wat is er concreet wat je graag zou willen / vergoed zou willen hebben van de verzekering?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit bewijst maar weer eens het nut van dit soort verzekeringen: als je ze nodig hebt kom je bedrogen uit, bovenop de ellende die je op dat moment al meemaakt.

Van al het geld dat jarenlang is gestoken in het betalen van premies voor deze verzekering hadden ruimschoots en in totale vrijheid zelf beslissingen genomen kunnen worden zonder eerst als een klein kind "toestemming" te hoeven vragen aan een norse en geïrriteerde verzekeraar. Enkeltje Liverpool-Schiphol: circa 100 euro.

Verzeker nóóit zaken die je zélf zonder al te veel moeite financieel kan dragen. Zorgverzekering, inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering horen daar niet bij. De rest over het algemeen wél.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Nou, de kosten die ik per jaar aan mijn Zorgverzekering kwijt ben, die had ik dit jaar anders echt wel uitgespaard. 8)

Gesloten