LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB verlengt reisverzekerigspolis stiekem

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ziman

ANWB verlengt reisverzekerigspolis stiekem

Ongelezen bericht door ziman »

Ik heb een reisverzekering bij ANWB gehad vanaf 03-07-2009 voor een jaar en na een jaar had ik geen behoefte meer om die polisnummer te verlengen, maar u zegt dat u verlengd heeft en meerdere malen premie gevraagd van mij om te betalen. Vanaf 01 januari 2010 zou u ook niet meer zomaar contrakten verlengen zonder toestemming van de aanvragers.Een grote instelling als ANWB zou beter en fatsoenlijker moeten omgaan met eigen klanten, zich beter houden aan bestaande wettelijke regels. U heeft later ook een brief verzonden waarin staat dat de polis beindigd wordt wanneer niet betaald wordt. U houd alle rechten in eigen handen of denkt dat u de wet bent en uw klant heeft dan geen rechten.Als u een polis beindigd, waarom vraagt u nog geld , premie voor iet wat u zo enkelzijdig kan beindigen. Wat later is de zaak aan een malafide incassobureau zoals er velen zijn in deze crisis tijden, overgedragen en nu ben ik uitgedaagd voor de rechtbank.Ik ga dit niet betalen en zal met alle kracht dit wangedrag van u bestreden voor de rechtbank en ik zal op internetforums en belangen organisaties meldingen van dit gedrag maken.U moet niet denken dat u hiermee echt klanten wint. Een gerespecteerde ANWB zou niet zo onnodig gewone mensen pesten, dat past niet bij een organisatie zoals die van u. Ik zou van u fatsoenlijk vinden dat dit niet doorgezet wordt en gewoon een punt hierachter gezet wordt.
Met vriendelijke groet,
S. Kilic
Reactie ANWB:
Hoogeveen, 31 januari 2011

Geachte heer Kilic

Hierbij reageren wij op uw klacht die wij op 26 januari 2011 van u hebben ontvangen. In uw reactie geeft u aan dat u het niet eens bent met de openstaande vordering bij incassobureau IMNederland en verwacht dat wij de incassoprocedure intrekken.

Het is niet mogelijk aan u verzoek, om de incassoprocedure in te trekken, te voldoen. Wij willen dit graag toelichten.

Verleningsvoorstel

Uw ANWB Doorlopende Reisverzekering is van kracht vanaf 3 juli 2009. Op 5 juni 2010 hebben wij het verleningsvoorstel voor de periode 3 juli 2010 tot 3 juli 2011 gestuurd naar het bij ons bekende adres: Wolweversgaarde 817, 2542 BH in Den Haag. Wij versturen dit verlengingsvoorstel minimaal drie weken voor de hoofdpremievervaldatum. Wanneer u geen gebruik had willen maken van dit verlengingsvoorstel had u dit voor de hoofdpremievervaldatum aan ons kenbaar moeten maken.

Verstuurde brieven

- Op 5 juni 2010 de acceptgirokaart van € 111,58.

- Op 3 augustus 2010 de eerste betalingsherinnering.

- Op 26 augustus de tweede, tevens laatste betalingsherinnering. In deze brief geven wij aan dat wij uw premie nog niet hebben ontvangen. Wij geven u tot veertien dagen na dagtekening van de brief de tijd de premie alsnog te voldoen. Indien wij binnen die termijn niets van u vernemen zijn wij helaas genoodzaakt om de dekking in te trekken. Uw verplichting om de premie te betalen blijft wel bestaan. Bovendien zullen wij een incassobureau inschakelen en de daaraan verbonden kosten in rekening te brengen.

Opzegging

Wij hebben in onze administratie geen eerdere opzegging van u kunnen achterhalen. Het is daarom niet mogelijk uw verzekering met terugwerkende kracht te beëindigen. Vanaf 1 januari 2010 zijn er inderdaad nieuwe regels met betrekking tot het opzeggen van een verzekering van toepassing. Hierdoor is uw verzekering dagelijks opzegbaar. Wij hebben daarom uw verzekering per datum van uw e-mail, 25 januari 2011, beëindigd. De vrijgekomen restitutie van € 48,97 zal in mindering worden gebracht op de totale openstaande vordering.

Openstaande vordering

Wanneer een openstaande vordering uit handen is gegeven aan een incassobureau hebben wij daar geen inzage in. Voor verdere vragen over de hoogte van de openstaande vordering verwijzen wij u daarom naar:

IMNederland

Postbus 88

3880 AB Putten

Telefoonnummer: 0341 - 568 800

ANWB Assurantiën werkt al jaren samen met twee gerenommeerde incassobureaus. IMNederland is één van deze twee.

Heeft u naar aanleiding van deze brief nog vragen, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn op werkdagen te bereiken op telefoonnummer (088) 269 2837 van 08.30 tot 18.00 uur of via e-mail: [email protected]

Wij vertrouwen u hierbij voldoende te hebben geinformeerd .

Met vriendelijke groet,

ANWB Assurantiën

Mevrouw N.B. Boering

Afdeling Kwaliteit en Klantenservice

Geachte heer/mevrouw,

U heeft namens mij een klacht ontvangen over mijn reisverzekering polisnr. 9594394 op zondag 23 januari 2011.

Als antwoord hierop kreeg ik een ellenlang verhaal waarom u niet mee wilt werken aan een oplossing.

Daarnaast stelde u wel een korting voor.

Op 31 januari 2011 stuurt u mij een officieel schrijven met deze korting.

Sindsdien ben ik aan het puzzelen.

Want waarop geeft u nu eigenlijk korting?

Volgens uw eigen brieven heb ik geen reisverzekering meer bij u lopen omdat u deze heeft opgezegd op 17 september 2010.

Telefonisch had ik om opzegging gevraagd met ingang van 03-07-2010 na ontvangst van de nota voor een volgende jaartermijn.

Maar dat kon volgens jullie niet en moest dat schriftelijk gebeuren.

Waarna jullie zelf gaan annuleren op 17 sept. 2010 met de boodschap: Maar nog wel even het volle bedrag voor een jaar betalen, en gebeurt er in die tussentijd iets dan weet u alvast dat wij niet uitkeren.

Op een dergelijk verzekering zit vast iedereen te wachten…

Een verzekering van dit soort is echter per dag opzegbaar sinds 01-01-2010, dus waarom dan zo lang gewacht.

Vervolgens krijg ik namens jullie een incassobureau/deurwaarder op mijn dak voor dat geld voor een jaartermijn.

Als ik over deze vreemde gang van zaken klaag, krijg ik opeens een korting aangeboden. Een korting op een niet-bestaande verzekering die u mij in 6 termijnen zal betalen?

Ik begrijp echt niet wat jullie nu aan het doen zijn.

Het lijkt mij veel envoudiger om die hele rare gang van zaken maar af te blazen, hebben wij beiden rust.

S. Kilic

Emcede

Re: ANWB verlengt reisverzekerigspolis stiekem

Ongelezen bericht door Emcede »

En wat is precies uw vraag?

Als ik dit zo lees heeft u een reisverzekering die per 03-07-2010 weer voor een jaar verlengd is. Dit is door ANWB minimaal drie weken tevoren aan u geschreven.

U wilde deze verlenging niet maar heeft dat ondanks aanmaningen pas op 25-01-2011 laten weten aan ANWB. Per die datum hebben zij de polis beëindigd maar over de periode 03-07-2010 tot 25-01-2011 (waarover de verzekeraar risico heeft gelopen) willen zij uw premiebetaling ontvangen.

Tegenover verzekeringsdekking staat premiebetaling.

By the way, misschien is het beter om via de knop 'wijzig' uw persoonlijke gegevens zoals uw adres uit uw posting te halen!

Gesloten