LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gonverboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:42

arag

Ongelezen bericht door gonverboom »

ook ik ben tot tweemaal toe niet door arag geholpen, het heeft mij alleen geld
gekost en is er niets opgelost. kontakten onderhouden doen ze al helemaal
niet, mijn laatste zaak koste mij € 406, 34. omdat ik geen bewijs had, maar
hoe moet ik bewijzen als ik van e-on niets heb? ik ben klant gemaakt zonder
toestemming mijnerzijds. evenzo bij cz, waar ik wel voor operatie kan, maar
niet voor de gevolgen. arag doet niets, je moet alles zelf doen en uiteindelijk
zeggen ze: volgens procedure afgewerkt. ik heb mijn verzekering per direct
opgezegd. ik denk, rechtsbijstand is geld verdienen over de ruggen van slacht-
offers, uiteindelijk kan je beter naar advocaat gaan, kost net zoveel.
men zou alle rechtsbijstanden onder de loep moeten nemen. werken er wel
juristen?

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: arag

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

Mevrouw Verboom, ik voet met U mee!

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: arag

Ongelezen bericht door arieene »

dat Arag niets doet is ook mijn ervaring,
eerst zegt men dat ik niet hiervoor verzekerd ben, terwijl mijn polis vermeld dat
ik WEL verzekerd ben,!!!
dan na VEEL protest van mij neemt men mijn zaak wel in behandeling,
vijf behandelaars verder is er nog niets daadwerkelijks bereikt, dit in +/- 3 jr.
alles wat werd gedaan had het effect dat mijn tegen partij zich rot lachte en dacht DANK U WEL <!!!!!!!
uiteindelijk mocht ik zoals de polisvoorwaarden vermelden een andere advocaat
zoeken op kosten van Arag,!!!!
ik ter informatie gebeld met de vereniging Eigenhuis waar ik lid van ben,
deze vertelde het is niet gebruikelijk dat wij verwijzen naar een externe advocaat, wij kunnen dit zelf ook voor U behandelen,
ik heb uitdrukkelijk medegedeeld dat ik een gedegen deskundige advocaat nodig had, dit om te procederen,
JA dit kunnen wij was het antwoord ,!!!!
wat bleek,?? ik ben eerst +/- 1 jr. bij gestaan door een juriste ook met het zelfde effect als bij Arag, GEEN daadwerkelijke resultaten,!!
dan ook weer na veel protest van mij krijg ik een advocaat, welke het VEEL tedruk heeft zoals is gebleken, hij is langdurig ziek thuis zoals is medegedeeld,
ik heb WEER een andere advocaat gehad, welke buiten zijn eigen werk ook nog
het werk van zijn collega erbij heeft gekregen wat dus ook niet erg opschiet,
KORTOM, na +/- 4 jr. ben ik nog niets verder, ik heb GEEN andere keus, ik heb een rechtsbijstandsverzekering zonder enig effect, en kan geen advocaat betalen, ik ben aan de Goden overgeleverd,!!!
EEN van de juristen in heeft eens verteld aan mij NA een PITTIG gesprek, ER ZIJN CONFRERELE AFSPRAKEN EN GEDRAGSREGELS .
WAT deze in houden is mij inmiddels duidelijk geworden,
dit lijkt veel op mafia praktijken,
ZELFS de Verenigingeigenhuis werkt hier aan mede, en dat is voor mij ZEER kwetsend , ik had Veel vertrouwen in hun, !!!
Zeker door de inhoud van de collums van de algemeen directeur Mw. Pernot
waardoor ik een heel andere indruk had van de Verenigingeigenhuis.
dit geheel heeft inmiddels lang geduurd, maar mij advies is toch GEEF NOOIT OP,
HOU VOL ONDANKS DAT DIT MOEILIJK IS,
want deze gasten zijn er enkel opuit dat men opgeeft, en doe dat nooit,!!!!!
je betaald tenslotte ook je verzekerings premie,!!! en heb je rechten,!!!
het is treurig om als burger op deze wijze te worden behandeld,
maar zoals ik heb begrepen is dit een veel voorkomend probleem/fijt,

henk.flemming
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2009 10:12

Re: arag

Ongelezen bericht door henk.flemming »

Ik heb één goede en vele slechte ervaringen met ARAG.
Slechte;
productopslag hypotheekrente door Fortis, ik Arag ingeschakeld, nou het heeft twee jaar geduurd en nog geen resultaat. Moeilijke kwestie maar Arag had een onafhankelijk financieel expert ingeschakeld.
Concluise van die zgn expert, Fortis heeft gelijk dus..... niets te halen die productopslag van 0.25% is legaal.

Ik er niet mee eens en opgezocht hoe "onafhankelijk"die financieel expert was. Die verkocht hypotheken van Fortis, dus eigenbelang.

Arag kon niet verder dus ik een advocaat ingeschakeld, die wel geloofde in mijn gelijk. Arag op de hoogte gesteld dat ik kosten ging maken, brief van de advocaat en copie factuur gestuurd, géén enkele reactie van Arag.

Ik heb dus mijn gelijk gekregen en heb de teveel betaalde hypotheekrente,opslag 0.25% terug gekregen.

Echter Arag betaalde mij niet de gemaakte advocaatkosten terug, helaas voor Arag had ik mails, verstuurd ontvangen door Arag maar Arag heeft niet gereageerd dat ik kosten ging maken.

Vele correspondentie was het gevolg en ik heb Arag gewezen op hun nalatigheid en dat ik de gemaakte kosten terug wilde hebben. Ik heb ze formeel ingelicht dat ik verdere stappen ging ondernemen.

Een jaar na aanvang van de ingediende facturen heeft Arag mij de totale kosten terug betaald.

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: arag

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Ik heb zelf ook meerdere nare ervaringen met de Arag. Het bedrijf waarvoor ik werk lacht altijd als zij een brief van de Arag krijgen. Een brief van een klant nemen zij serieuzer dan een brief van de Arag!!!!!

Het is verstandig om je polis goed door te lezen. Je hebt namelijk recht op een second opinion door een derde partij (bijvoorbeeld extrene advocaat). Deze mag je zelf uitkiezen en moet worden betaald door de Arag. Hier zit wel een vast bedrag voor, maar de meeste advocaten zijn hiervan op de hoogte.

Bij mij liep het zo hoog op dat de Arag uiteindelijk maar de zaak heeft afgekocht!!!

kbeusekom
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2011 14:53

Re: arag

Ongelezen bericht door kbeusekom »

Anders moeten jullie eens kijken op problemenmetjerechtsbijstandverzekering.nl die helpen je gratis als je problemen hebt met Arag en Achmea en Das enzo

Groetjes, Kees

Susan74
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mar 2008 12:41

Re: arag

Ongelezen bericht door Susan74 »

@ Kees: werkt die site wel? Want ik probeer net te mailen, maar ik krijg een foutmelding.

Gr. Susan

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: arag

Ongelezen bericht door Martijn T »

die mogen eerst een cursus Nederlands gaan volgen, wat een dramatisch Nederlands op die site. Dat geeft mij geen prettig gevoel moet ik zeggen.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: arag

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ik heb er ook alleen nog maar problemen mee gehad
hoe makkelijk de zaken ook zijn het lukt ze gewoon niet

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: arag

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat heb je met een rechtsbijstandverzekering kansloze zaken die doen ze niet. Vaak is in de ogen van de verzekerde onrecht aangedaan terwijl dit juridisch niet het geval is, procederen is dus kansloos de verzekering waagt er middels een brief nog wel een gokje aan maar thats it.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: arag

Ongelezen bericht door arieene »

dat al deze ervaringen kansloze zaken zouden zijn is wel héél erg voorbarig, en ook zeker niet aannemelijk, !!!
ppp333333 , misschien een troost voor je, velen hebben deze ervaring je bent niet de enige, maar of het ze niet lukt de reden is geloof ik niet, dat zou aantonen / bewijzen dat er bij rechtsbijstands verzekeraars enkel , of veel onnozelaars werken, en dat geloof ik niet, ze zijn heus wel slim , enkel "voor wie" gebruiken ze deze slimheid,?? veelal niet voor hun verzekerden dat mag duidelijk zijn, het lijkt er veel op dat er andere redenen zijn, een: geen werkzaamheden uitvoeren geen kosten, twee: onderlinge belangen & afspraken,
in bijde is de verzekerde altijd de dupe , en zal deze niet krijgen waar deze recht op heeft, en dit is beslist géén uitzondering lees dit Forum maar eens terug dat maakt véél duidelijk.

MAXIEM

Re: arag

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Pas nog meegemaakt met Univé rechtbijstand: nee meneer, u kunt alleen eenmalig een advies krijgen en daarna kunt u het beste kontakt zoeken met een goeie advocaat. Daarvoor betaal je dan meer dan 30 jaar premie. Al mijn verzekeringen lopen nu nog bij Univé, maar dat is over een jaar zeker niet meer het geval.

Maxiem.

Gesloten