LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Altijd overstappen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Altijd overstappen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Altijd overstappen

Kosten autoverzekering stijgen fors. Dat bericht van een tijdje geleden, dus ik was al wat voorbereid. Mijn autoverzekering is 15,4% gestegen. Nou, beetje zoals ik al verwachte. Toch even vergelijken via Indipender, en ja hoor, kan snel € 5,-/maand goedkoper. Is toch € 60,- op jaarbasis.
Even op de site van mijn verzekeraar kijken wat mijn autoverzekering zou kosten als ik die opnieuw zou afsluiten: jawel, 5% goedkoper :oops:
Verklaring verzekeraar: die is goedkoper omdat je die online regelt. Dus een verzekering nieuw afsluiten is goedkoper dan een bestaande verzekering verlengen waarbij alles al via de mail gaat? :oops: Daarnaast heb ik een heel pakket aan verzekeringen bij hen wat ook nog een korting oplevert. Nou, daar kun je dan je vraagtekens bij zetten.

Ondanks dat ik een krent ben wat geld betreft, ben ik niet zo van het steeds maar overstappen naar de goedkoopste aanbieder. Ben eigenlijk wel een hele trouwe klant. Maar dit, daar krijg ik toch wat de kriebels van. Onbegrijpelijk dat verzekeringsmaatschappijen zo met hun klanten omgaan. Helemaal als je via internet zo makkelijk kunt overstappen. Een groot deel van hun klantenbestand zal wel net zo'n "sukkel" zijn als ik die er niet te veel werk van wil hebben en vaak maar blijft zitten waar die zit.
Eind vorig jaar overgestapt naar een andere energieleverancier, na ruim 20 jaar trouwe klant van Essent te zijn geweest. In al die jaren kon er voor mij als vaste klant helemaal niks. Nu wordt ik door hen om de 3-4- maand gebeld met de mooiste aanbiedingen die ze hebben. Tja, geloven ze nu werkelijk dat ik daar ooit terugkom?

Ook ik ben om: overstappen!

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik ken nog steeds mensen met een beperkt budget die vast blijven houden aan hun vaste energieleverancier. Terwijl, als je ieder jaar switcht, je toch leuke kortingen kan krijgen. Je moet het alleen even uitmikken, de aanbiedingen op de vergelijkingssites kunnen nogal veranderen. Maar een jaarlijkse besparing van 180 euro is toch goed mogelijk. Dat is 15 euro per maand. Tel uit je winst!

Andere tip: als je goed gedisciplineerd bent met de centen zodat je iedere maand geld opzij zet en je hebt een budgetje: betaal de verzekeringen per half jaar of per jaar. Kan je zomaar een aantal procenten schelen.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door thecure »

Wij besparen juist wel op energie, door jaarlijks over te stappen.
Je krijgt dan vaak een premie van 150-200 euro.
Wij sluiten dan een jaarcontract af, mochten de prijzen veranderen dan zit je er niet heel lang aan vast.

Na een jaar kijk ik weer op prizewize welke bovenaan staat.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door vroem »

ik zou ook altijd even controleren of de polisvoorwaarden ook hetzelfde zijn/blijven...daar zit wel vaak een mogelijkheid voor verzekeraar om premie-inkomsten ook al wordt het een lagere premie toch dekkend te houden voor de winst/verliesrekening.

c7rl
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 apr 2015 20:01

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door c7rl »

Een groot deel van hun klantenbestand zal wel net zo'n "sukkel" zijn als ik die er niet te veel werk van wil hebben en vaak maar blijft zitten waar die zit.
Niet zozeer sukkels maar wat dacht je van het hele grote ouderen park van 3 miljoen 65 plussers? Die blijven zitten waar ze zitten met verzekeringen en energie.

https://www.cbs.nl/-/media/imported/doc ... 10n083.pdf

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door kweenie »

Fijne bevooroordeelde aanname weer, dat 65 plussers blijven zitten waar ze zitten. Er zijn genoeg senioren die ook ieder jaar gewoon overstappen. En er zijn ook mensen die willens en wetens blijven zitten waar ze zitten. Maar dat kunnen ook twintigers zijn. Bij sommige mensen draait het namelijk niet alleen om de kosten.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Soms hoef je bij je energie leverancier niet weg te gaan voor een leuk aanbod. Ik heb alleen nagevraagd wat het mij zou kosten als ik zou overstappen naar een andere leverancier (terwijl ik overigens al lang wist dat deze kosten 'vergoed' worden door een eventuele nieuwe leverancier). Binnen 2 dagen daarna werd ik gebeld door mijn leverancier dat ik inderdaad wel veel betaalde en dat het goedkoper kon. Zij boden ter plekke een nieuw contract aan wat inderdaad veel lagere tarieven had. En dus ben ik 'overgestapt' naar mijn huidige leverancier waardoor ik per maand ongeveer 40 euro bespaar. En dat iedere maand dus het is nog eens veel beter dan een eenmalige 'gift' van 150 euro.
Het is maar een tip.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Fijne bevooroordeelde aanname weer, dat 65 plussers blijven zitten waar ze zitten. Er zijn genoeg senioren die ook ieder jaar gewoon overstappen. En er zijn ook mensen die willens en wetens blijven zitten waar ze zitten. Maar dat kunnen ook twintigers zijn. Bij sommige mensen draait het namelijk niet alleen om de kosten.
Die 65 plussers hebben ook nog eens zeeën van tijd om het uit te zoeken i.t.t. jongeren met een gezin. En ouderen klagen altijd over dat ze het financieel zo zwaar hebben. Dan zullen ze toch hun vrije tijd wel gebruiken om besparingsopties te onderzoeken lijkt me...

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

@Dirkie
Heb jij jaren teveel betaald en beloon jij je leverancier dat je daar blijft zitten :lol:
€40,- per maand, man man man, wat heb jij een geld laten liggen de afgelopen jaren :?
En nu de illusie dat je daar wel marktconform zit :lol:
Gefeliciteerd :oops: :oops: :oops:

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Harm.calc schreef:@Dirkie
Heb jij jaren teveel betaald en beloon jij je leverancier dat je daar blijft zitten :lol:
€40,- per maand, man man man, wat heb jij een geld laten liggen de afgelopen jaren :?
En nu de illusie dat je daar wel marktconform zit :lol:
Gefeliciteerd :oops: :oops: :oops:
Als ik nu anderen nog minder zou gaan betalen dan zou dat zo zijn. Maar bij anderen zou ik niet minder gaan betalen volgens de diverse vergelijkings sites. Maar in jouw ogen had ik het dus beter gedaan als ik mijn huidige leverancier gestraft door daar weg te gaan naar een andere die niet meer korting geeft. Die snap ik niet. En mijn vorige contract liep nog geen jaren (zelfs nog geen jaar) want dan had ik geen overstapboete hoeven te betalen. Wat ik slechts bedoelde is dat je niet altijd hoeft over te stappen om minder te betalen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Altijd overstappen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

@Dirkie

Nou heb jij toevallig navraag gedaan naar je situatie en blijkt het voor jouw goedkoper te kunnen. Wat als je dat niet gedaan had, dan hadden ze deze maand weer €40,- van jouw "gesloten"? Vreemd dat je ze daar niet op aanspreekt, of zoals ik zou doen straffen door over te stappen naar een collega aanbieder die jou niet zo behandeld heeft.
Maar jij bent gewoon de bijna ideale klant die ze willen: die blijft zitten en waar ze geen moeite voor hoeven doen totdat die zelf aan de bel trekt. En als ie aan de bel trekt dan wordt ie een beetje gepaaid en is ie weer stil voor een bepaalde periode. Zoals ik zeg, dat is de bijna ideale klant.

Gesloten