LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal
Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal
Beste Allemaal,
Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam, vezekering weigert uit te betalen. Ik heb gelezen op dit forum het zelfde geval en ik kon niet met dat persoon in contact komen. Weet iemand hier wat of heeft ervaring mee??? Alvast bedankt.
Mvg
Faim
Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam, vezekering weigert uit te betalen. Ik heb gelezen op dit forum het zelfde geval en ik kon niet met dat persoon in contact komen. Weet iemand hier wat of heeft ervaring mee??? Alvast bedankt.
Mvg
Faim
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2017 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal
Da's niet best! U schrijft 'mijn auto' maar dat is niet zo. Volgens de tenaamstelling is de auto van iemand anders. U kunt geen geldige verzekering afsluiten op een auto van iemand anders. Heeft uw zus geen verzekering afgesloten voor 'haar' auto?
Tja...het leek waarschijnlijk makkelijk. Zusje misschien meer no-claim ofzo? Of wordt je achtervolgt door deurwaarders?
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt
Uw verzekering hoeft u toch niets uit te betalen? Uw auto is namelijk niet gestolen. De verzekering van uw zus zal dit wel vergoeden als ze er voor verzekerd is. Heeft zij al aangifte gedaan?
-
Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar het hoe en waarom, maar volgens mij is dat niet relevant voor de vraag... Het antwoord is al gegeven, als het ding op naam van de zus staat, is zij eigenaar, en zal zij de schade moeten claimen. Moet ze wel een verzekering hebben.
Nog een 'geluk' dat het ding gestolen is, als de niet-eigenaar iemand ermee in het ziekenhuis rijdt, terwijl de auto feitelijk niet verzekerd is (immers, broer kan hem niet verzekeren), dan heeft zus een zeer groot probleem...
Wat de reden ook is voor deze constructie, zie dit maar als leergeld. En je zus ook trouwens.
Nog een 'geluk' dat het ding gestolen is, als de niet-eigenaar iemand ermee in het ziekenhuis rijdt, terwijl de auto feitelijk niet verzekerd is (immers, broer kan hem niet verzekeren), dan heeft zus een zeer groot probleem...
Wat de reden ook is voor deze constructie, zie dit maar als leergeld. En je zus ook trouwens.
-
De reden waarom is niet relevant lijkt mij. Hoef ik ook niet te weten.
Feit is dat het officieel de auto van zusjelief is en haar auto is dus nu gestolen en dat is beroerd genoeg.
En nee dan betaalt uw verzekering niks uit. Dan moet uw zus aan de bak met in ieder geval aangifte doen en ik neem aan dat zij niet verzekerd is omdat u nl de verzekering betaalde. Heftig en vervelend en een dure les. Niet handig allemaal en idd wees maar blij dat er geen ( fataal) ongeluk mee is gebeurd.
Feit is dat het officieel de auto van zusjelief is en haar auto is dus nu gestolen en dat is beroerd genoeg.
En nee dan betaalt uw verzekering niks uit. Dan moet uw zus aan de bak met in ieder geval aangifte doen en ik neem aan dat zij niet verzekerd is omdat u nl de verzekering betaalde. Heftig en vervelend en een dure les. Niet handig allemaal en idd wees maar blij dat er geen ( fataal) ongeluk mee is gebeurd.
Uit de link die al eerder werd gegeven:golf6gti schreef:Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam
"De kentekenhouder is in principe de enige persoon die een auto kan verzekeren. Er is echter één uitzondering, namelijk de partner. Wel stelt een verzekeringsmaatschappij als voorwaarde dat de partner op hetzelfde adres woonachtig is als de kentekenhouder."
Als het kenteken van de auto op naam stond van uw zusje was het dus niet uw auto. U voldoet ook al niet aan de uitzondering. Ergo: u heeft nergens recht op. Dure les.
-
Ik denk dat de combinatie van dit type auto en hetgeen gebeurt ook wel de nodig alarmbellen heeft doen laten afgaan.
-
Even quoten, ik heb zo'n voorgevoel...
golf6gti schreef:Beste Allemaal,
Mvg
Faim
Wie fraudeert moet op de blaren zitten. Volgende keer netjes jouw auto op jouw eigen naam zetten.golf6gti schreef:Beste Allemaal,
Mvg
Faim
Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.
Betekent dat dan ook dat de auto al die tijd onverzekerd rond heeft gereden?sjohie schreef:Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.
Lijkt mij van wel, diefstal, schade en Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) zitten doorgaans in 1 verzekering als het gaat om een auto. Nou moet ik wel bekennen dat ik tot op heden nooit een auto heb bezeten of verzekerd heb, alles staat op naam van mijn vriendin, dus ik ben zeker geen autoriteit op dit vlak.JohnTheBassist schreef:Betekent dat dan ook dat de auto al die tijd onverzekerd rond heeft gereden?sjohie schreef:Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.
Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.
En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.
En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.
Klopt; verdienmodel.Harm.calc schreef:Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.
Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Op een dergelijke vraag in een TV-uitzending van Radar ging z.g. verzekeraar destijds iig niet in: blijkbaar niet.Dieke83 schreef:Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
...
Er van afgezien, dat de premies in het andere geval (m.i.) (nog) veel hoger zouden zijn.
Er zijn geloof ik wel meer auto's die onverzekerd rondrijden.Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Dan is er sprake dat verzekeringsmaatschappij willens en wetens meegewerkt heeft aan deze "fraude".Dieke83 schreef:Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Dan zou ik zeggen, betaal die man z'n premie terug en weiger hem als klant.