LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
golf6gti
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2017 21:14

Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door golf6gti »

Beste Allemaal,

Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam, vezekering weigert uit te betalen. Ik heb gelezen op dit forum het zelfde geval en ik kon niet met dat persoon in contact komen. Weet iemand hier wat of heeft ervaring mee??? Alvast bedankt.




Mvg
Faim
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2017 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Emcede »

Da's niet best! U schrijft 'mijn auto' maar dat is niet zo. Volgens de tenaamstelling is de auto van iemand anders. U kunt geen geldige verzekering afsluiten op een auto van iemand anders. Heeft uw zus geen verzekering afgesloten voor 'haar' auto?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door kokka »

Tja...het leek waarschijnlijk makkelijk. Zusje misschien meer no-claim ofzo? Of wordt je achtervolgt door deurwaarders?
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uw verzekering hoeft u toch niets uit te betalen? Uw auto is namelijk niet gestolen. De verzekering van uw zus zal dit wel vergoeden als ze er voor verzekerd is. Heeft zij al aangifte gedaan?

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar het hoe en waarom, maar volgens mij is dat niet relevant voor de vraag... Het antwoord is al gegeven, als het ding op naam van de zus staat, is zij eigenaar, en zal zij de schade moeten claimen. Moet ze wel een verzekering hebben.

Nog een 'geluk' dat het ding gestolen is, als de niet-eigenaar iemand ermee in het ziekenhuis rijdt, terwijl de auto feitelijk niet verzekerd is (immers, broer kan hem niet verzekeren), dan heeft zus een zeer groot probleem...

Wat de reden ook is voor deze constructie, zie dit maar als leergeld. En je zus ook trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door moederslink »

De reden waarom is niet relevant lijkt mij. Hoef ik ook niet te weten.
Feit is dat het officieel de auto van zusjelief is en haar auto is dus nu gestolen en dat is beroerd genoeg.
En nee dan betaalt uw verzekering niks uit. Dan moet uw zus aan de bak met in ieder geval aangifte doen en ik neem aan dat zij niet verzekerd is omdat u nl de verzekering betaalde. Heftig en vervelend en een dure les. Niet handig allemaal en idd wees maar blij dat er geen ( fataal) ongeluk mee is gebeurd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door kokka »

https://www.geld.nl/autoverzekering/ser ... ndere-naam

Dit zegt genoeg, het is dus gewoon fraude

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door newmikey »

golf6gti schreef:Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam
Uit de link die al eerder werd gegeven:
"De kentekenhouder is in principe de enige persoon die een auto kan verzekeren. Er is echter één uitzondering, namelijk de partner. Wel stelt een verzekeringsmaatschappij als voorwaarde dat de partner op hetzelfde adres woonachtig is als de kentekenhouder."
Als het kenteken van de auto op naam stond van uw zusje was het dus niet uw auto. U voldoet ook al niet aan de uitzondering. Ergo: u heeft nergens recht op. Dure les.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik denk dat de combinatie van dit type auto en hetgeen gebeurt ook wel de nodig alarmbellen heeft doen laten afgaan.

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door witte angora »

Even quoten, ik heb zo'n voorgevoel...
golf6gti schreef:Beste Allemaal,

Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam, vezekering weigert uit te betalen. Ik heb gelezen op dit forum het zelfde geval en ik kon niet met dat persoon in contact komen. Weet iemand hier wat of heeft ervaring mee??? Alvast bedankt.




Mvg
Faim

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

golf6gti schreef:Beste Allemaal,

Paar maanden geleden is mijn golf 6 gti gestolen. Hij stond op naam van mijn zusje maar verzekerd op mijn naam, vezekering weigert uit te betalen. Ik heb gelezen op dit forum het zelfde geval en ik kon niet met dat persoon in contact komen. Weet iemand hier wat of heeft ervaring mee??? Alvast bedankt.




Mvg
Faim
Wie fraudeert moet op de blaren zitten. Volgende keer netjes jouw auto op jouw eigen naam zetten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door sjohie »

Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.

Verwijderd

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sjohie schreef:Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.
Betekent dat dan ook dat de auto al die tijd onverzekerd rond heeft gereden?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:
sjohie schreef:Het zal wel "jouw" auto zijn geweest, als in het was jouw dagelijks vervoermiddel, maar alstie op naam van je zusje stond, was hij volgens de voorwaarden van de verzekering niet jouw eigendom, en dus niet verzekerd door die polis. Die zullen dus, helaas voor je, terecht ook niet uitkeren.
Betekent dat dan ook dat de auto al die tijd onverzekerd rond heeft gereden?
Lijkt mij van wel, diefstal, schade en Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) zitten doorgaans in 1 verzekering als het gaat om een auto. Nou moet ik wel bekennen dat ik tot op heden nooit een auto heb bezeten of verzekerd heb, alles staat op naam van mijn vriendin, dus ik ben zeker geen autoriteit op dit vlak.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.

En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Harm.calc schreef:Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.
Klopt; verdienmodel.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.

En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.
Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Dieke83 schreef:
Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
...
Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?
Op een dergelijke vraag in een TV-uitzending van Radar ging z.g. verzekeraar destijds iig niet in: blijkbaar niet.
Er van afgezien, dat de premies in het andere geval (m.i.) (nog) veel hoger zouden zijn.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.

En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.
Er zijn geloof ik wel meer auto's die onverzekerd rondrijden.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Auto van zus verzekerd op mijn naam - geen geld na diefstal

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Dieke83 schreef:
Harm.calc schreef:Heeft de verzekeringsmaatschappij geen check plicht?
Ik lees nu een beetje dat die al die tijd lekker premie heeft ontvangen en nu er stront aan de knikker is geven ze niet thuis.
En de Rijksdienst voor het Wegverkeer dan? Er is iemand in Nederland met een onverzekerde auto.
Zou TS dan de premie terug kunnen vragen/krijgen?
Dan is er sprake dat verzekeringsmaatschappij willens en wetens meegewerkt heeft aan deze "fraude".
Dan zou ik zeggen, betaal die man z'n premie terug en weiger hem als klant.

Gesloten