LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] begrafenisverzekering Reaal

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door beardienl »

Tot onze grote verrassing kregen wij ineens bericht van de Fa. Reigerdael te Emmen dat ze de oude begrafenispolissen hadden overgenomen van Reaal. Daar moet nu opeens een abonnement voor worden afgesloten van 12,50 per jaar. De polissen waren op naam van mijn schoonvader en schoonmoeder. Mijn schoonvader is ruim 8 jaar geleden al overleden.

Op de website van de firma Reigerdael staat: Enige tijd geleden hebben wij het beheer van (vaak oude) uitvaartpolissen overgenomen van onder andere verzekeraar Reaal. Dat betekent dat u bij vragen of wijzigingen voortaan bij ons terecht kunt. Reaal heeft alle betreffende verzekerden daarover eerder geïnformeerd. Door verandering in de wetgeving (provisieverbod) moeten wij voortaan de kosten die verband houden met onze dienstverlening rechtstreeks in rekening brengen bij de klant. Om onverwachte kosten te voorkomen, hebben wij daarom een abonnement ontwikkeld. Voor € 12,50 per jaar kunt u met alle vragen en/of wijzigingsverzoeken en aanvullend advies m.b.t. uw uitvaartpolis bij ons terecht.

Mijn vraag is: Kan dit zomaar? Reaal heeft ons nooit geïnformeerd. Wij hebben geen behoefte aan een abonnement, dus betalen wij dit zgn. abonnement niet. Kosten zijn 25% van de poliskosten. De uitvaartpolis is toen tegen de toentertijd geldende regels afgesloten. Dat de wet veranderd is risico verzekeraar/tussenpersoon.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door kweenie »

Moet het of kan het? De tekst van de tussenpersoon lijkt namelijk vooral een aanbieding van wat je kúnt nemen en niet wat zou moeten.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door beardienl »

wij hebben de facturen ontvangen

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door john18 »

Voor je iets doet controleer het bij real! Tijd geleden is er een soort gelijke voorval geweest met een andere uitvaart verzekering. Daar was ik en meerdere de dupe van. Zonder ondertekening of afspraak hadden ze geld afgeboekt. Dus bel real voor uitleg en confirmatie dat het wel zo is. En geen oplichterij. TEKEN niks tot je zeker alles duidelijk weet.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd, want volgens mij is Reaal een verzekeraar, en Reigerdael een tussenpersoon. Dus ik zou, als ik jou was, eerst eens willen weten wat Reigerdael precies heeft overgenomen en van wie. Liep dit eerder via een tussenpersoon?

En hoezo worden jullie aangeschreven? Het gaat toch om de polissen van je schoonouders? Wie heeft die verzekeringen afgesloten dan?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door john18 »

[quote="witte angora"]Vreemd, want volgens mij is Reaal een verzekeraar, en Reigerdael een tussenpersoon.[quote]

Dit was bij mij het geval. Mijn tussenpersoon stopte en de verzekeraar nam het over. Maar een andere bedrijf had persoonsgegevens bemachtigd en mij op deze manier als ts beschrijft benaderd. Na een telefoon gesprek kreeg ik rekeningen. Was toen het verhaal van Thanos akte

primrose
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2016 12:44

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door primrose »

ook wij kregen deze suggestieve brief van reigerdael. informatie bij onze verzekeraars leert, geen contract afsluiten met dit bedrijf. als er afspraken zijn moeten zij die nakomen zonder extra kosten zoals adres en andere wijzigingen.
ik heb de afgelopen dagen veelvuldig geprobeerd reigerdael telefonisch te bereiken maar dat is na meer dan 15 keer niet gelukt, je zal maar een uitvaart moeten regelen met reigerdael. deze brief is eigenlijk een misleidende manier om mensen een "servicecontract" af te dwingen onder valse voorwendselen. onder de noemer van de verzekeraars moet dit vertrouwenwekkend overkomen. deze actie van reigerdael deugt niet en is voor mij misleidend. niet ingaan op de brief en zeker niets aangaan, je komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf. dit is naar mijn idee een item voor radar. veel ouderen zullen denken dat zij moeten betalen want zo is de brief opgesteld.

orchidee12
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2017 10:56

Re: begrafenisverzekering Reaal

Ongelezen bericht door orchidee12 »

goede morgen
ik heb ook een brief gehad van Reigersdael waarin waarin ik wordt verzocht om 12,50 te betalen voor allang afbetaalde polissen (ze hoeven er niets voor te doen alleen maar bewaren)
deze 12,50 heb ik maar betaald omdat anders mijn nabestaanden moeten opdraaien voor extra kosten

of ik hier goed aan heb gedaan weet ik niet

Rob Kemme
Bijlagen
Scan0003.pdf
(383 KiB) 40 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Scan0002.pdf
(504.81 KiB) 28 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten