LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 dec 2011 21:11
Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten. Vandaag, kort voor het moment dat het gezin zou verhuizen is de CV ketel en keuken apparatuur gestolen. Direct CB gebeld maar die geven aan dat het niet gedekt is om dat we nog aan het 'verbouwen' zijn. Meest frustrerende: de 1uurs hulpservice komt ook niet omdat de schade niet gedekt is. Probeer nu, tijdens de kerstdagen maar 'ns een slotenmaker, installateur, of nieuwe ketel te vinden...
"Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.
"Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
In de voorwaarden staat dat de inboedel alleen uitkeert als het (woon)huis bewoond is.
Dit geldt voor (bijna?) alle inboedelverzekeringen.
Dit geldt voor (bijna?) alle inboedelverzekeringen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
De CV-ketel is een onroerend goed op het moment dat deze is geïnstalleerd. Voor onroerende zaken heb je de opstalverzekering. Een inboedelverzekering dekt deze schade sowieso niet.
Nieuwbouwwijken die net zijn opgeleverd zijn een risico, zie http://www.politiekeurmerk.nl/consument/preventietips#4
En:
"Wat is bewoond?
Je zou zeggen dat het woord ‘bewoond’ ook duidelijk is, zowel bij verzekeraar als bij consument. Maar ook dit woord kan verschillend geïnterpreteerd worden. Terwijl een consument zijn net gekochte huis aan het renoveren is, wordt de CV-ketel gestolen. De opstalverzekering vindt niet dat het huis bewoond wordt, omdat het wordt gerenoveerd. De desbetreffende eigenaar van het pand is het hier niet mee eens, omdat het huis wel bewoond kan worden. En omdat hij er op zeer regelmatige basis aanwezig is. Monster heeft ook hier bemiddeld tussen verzekeraar en consument en voorgesteld om de consument het voordeel van de twijfel te gunnen. De verzekeraar heeft daarop alsnog besloten om de consument tegemoet te komen."
http://blog.verzekeringssite.nl/ombudsm ... %E2%80%99/
Nieuwbouwwijken die net zijn opgeleverd zijn een risico, zie http://www.politiekeurmerk.nl/consument/preventietips#4
En:
"Wat is bewoond?
Je zou zeggen dat het woord ‘bewoond’ ook duidelijk is, zowel bij verzekeraar als bij consument. Maar ook dit woord kan verschillend geïnterpreteerd worden. Terwijl een consument zijn net gekochte huis aan het renoveren is, wordt de CV-ketel gestolen. De opstalverzekering vindt niet dat het huis bewoond wordt, omdat het wordt gerenoveerd. De desbetreffende eigenaar van het pand is het hier niet mee eens, omdat het huis wel bewoond kan worden. En omdat hij er op zeer regelmatige basis aanwezig is. Monster heeft ook hier bemiddeld tussen verzekeraar en consument en voorgesteld om de consument het voordeel van de twijfel te gunnen. De verzekeraar heeft daarop alsnog besloten om de consument tegemoet te komen."
http://blog.verzekeringssite.nl/ombudsm ... %E2%80%99/
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Daarvoor kiezen vele mensen tot de verhuizing, om ook daar op een matras of bedje te slapen.
Dit is bij alle verzekeringen zo, misschien dat het voorbeeld van Bob S. een uitzondering is/was, i.v.m. coulantie.
Dit is bij alle verzekeringen zo, misschien dat het voorbeeld van Bob S. een uitzondering is/was, i.v.m. coulantie.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Welke verzekeringen heeft U afgesloten ?Peter Lodewijk schreef:Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Het kan best in de voorwaarden staan maar ik vind dat C.B. dat heel goed had moeten vertellen ten tijde dat men die verzekeringen afsloot.
Kortom, een slechte verzekeraar.
Kortom, een slechte verzekeraar.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Peter Lodewijk
Je zou een poging kunnen wagen om hierover een formele klacht in te dienen bij de geschillencommmissie KIFID in Den Haag. Focus dan op het onthouden van essentiële info in het verkoopgesprek door deze ******** verzekeraar. Zij wisten immers dat het een nieuwbouwwoning betrof en hebben nagelaten om je te informeren over de periode dat je nog niet verzekerd zou zijn.
Wie niet waagt, die niet wint.
Toch prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toegewenst.
Maxiem.
Je zou een poging kunnen wagen om hierover een formele klacht in te dienen bij de geschillencommmissie KIFID in Den Haag. Focus dan op het onthouden van essentiële info in het verkoopgesprek door deze ******** verzekeraar. Zij wisten immers dat het een nieuwbouwwoning betrof en hebben nagelaten om je te informeren over de periode dat je nog niet verzekerd zou zijn.
Wie niet waagt, die niet wint.
Toch prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toegewenst.
Maxiem.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Het is inderdaad zo dat (alle?) veel verzekeraars niets uitkeren bij diefstal als er leegstand in de woning is Dus idd wanneer je nog aan het verbouwen bent en er nog niet woont, maar ook bijv als je oude huis nog te koop staat en je er niet meer woont.
De reden is heel simpel dat het risico natuurlijk veel groter is wanneer het huis onbewoond is, wel Moet dit echt in de polisvoorwaarden staan en zelfs vaak op het polisblad >.de Leegstandclausule
Maar ja daar heb je natuurlijk niets aan TS, wel kun je vragen om een coulance, omdat je er al bijna wel woonde (maakt echt verschil of het pand nog een half jaar leeg zal staan of dat je er een paar dagen later zou gaan wonen) en omdat je gewoon niet goed op de hoogte was. Een coulanceverzoek Doe je schriftelijk (of per mail) en zet er ook op "coulanceverzoek"dan komt het gelijk op de juiste afdeling en onderbouw goed en redelijk waarom jij denkt dat je recht hebt op een coulance
De reden is heel simpel dat het risico natuurlijk veel groter is wanneer het huis onbewoond is, wel Moet dit echt in de polisvoorwaarden staan en zelfs vaak op het polisblad >.de Leegstandclausule
Maar ja daar heb je natuurlijk niets aan TS, wel kun je vragen om een coulance, omdat je er al bijna wel woonde (maakt echt verschil of het pand nog een half jaar leeg zal staan of dat je er een paar dagen later zou gaan wonen) en omdat je gewoon niet goed op de hoogte was. Een coulanceverzoek Doe je schriftelijk (of per mail) en zet er ook op "coulanceverzoek"dan komt het gelijk op de juiste afdeling en onderbouw goed en redelijk waarom jij denkt dat je recht hebt op een coulance
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
- Locatie: Nederland
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Beste Peter Lodewijk,Peter Lodewijk schreef:Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten. Vandaag, kort voor het moment dat het gezin zou verhuizen is de CV ketel en keuken apparatuur gestolen. Direct CB gebeld maar die geven aan dat het niet gedekt is om dat we nog aan het 'verbouwen' zijn. Meest frustrerende: de 1uurs hulpservice komt ook niet omdat de schade niet gedekt is. Probeer nu, tijdens de kerstdagen maar 'ns een slotenmaker, installateur, of nieuwe ketel te vinden...
"Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.
Dit is voor jou inderdaad een vervelende situatie.
Ik wil je graag verder helpen bij je klacht.
Hier heb ik wel meer informatie voor nodig.
Wil je zo vriendelijk zijn om je klacht te mailen naar webcare[@]centraalbeheer.nl?
Graag in het kort de schade vermelden met je klantnummer, postcode en huisnummer. Bij onderwerp: n.a.v. Trosradar.
Het Centraal Beheer Webcareteam zal dan het een en ander voor je nakijken.
Met vriendelijke groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Bijzonder is om te zien dat dit stukje voorwaarden bij diverse andere maatschappijen toch wel anders omschreven wordt dan CB dat doet.
Zo zie je ook wel eens staan dat zodra de woning voorzien is van ramen en deuren, en de woning op juiste wijze af te sluiten is er wel dekking is in geval van diefstal na braak. Is de woning in aanbouw, maar is deze nog niet deugdelijk af te sluiten, dan zal er geen dekking voor diefstal zijn....
CB stelt vrij kort, onbewoond en in aanbouw/verbouw geen dekking voor diefstal.. Tenminste zo lees ik de voorwaarden...
Zo zie je ook wel eens staan dat zodra de woning voorzien is van ramen en deuren, en de woning op juiste wijze af te sluiten is er wel dekking is in geval van diefstal na braak. Is de woning in aanbouw, maar is deze nog niet deugdelijk af te sluiten, dan zal er geen dekking voor diefstal zijn....
CB stelt vrij kort, onbewoond en in aanbouw/verbouw geen dekking voor diefstal.. Tenminste zo lees ik de voorwaarden...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Wel erg makkelijk om je klacht op TrosRadar te zetten en Vara Kassa en vervolgens nergens meer op te reageren. Zo van: we zien wel of er iets goeds uit komt en de rest interesseert ons niet.
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... kou-staan/
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... kou-staan/
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
- Locatie: Nederland
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Beste Peter Lodewijk,
Naar aanleiding van uw mail en telefonisch onderhoud is de klacht opgelost.
Ik ben blij dat ik u hierin heb kunnen helpen. Onze schade afdeling zal contact met u opnemen.
Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd "Even Apeldoorn Bellen".
Met vriendelijke groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 5798000
https://www.centraalbeheer.nl
Naar aanleiding van uw mail en telefonisch onderhoud is de klacht opgelost.
Ik ben blij dat ik u hierin heb kunnen helpen. Onze schade afdeling zal contact met u opnemen.
Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd "Even Apeldoorn Bellen".
Met vriendelijke groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 5798000
https://www.centraalbeheer.nl
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Mijn ex-vrouw is vorig jaar verhuisd en heeft een inboedel verzekering afgesloten bij Interpolis. Ze heeft speciaal gevraagd hoe het zit in de overgangsperiode omdat er in het nieuwe huis nog geklust werd en er materiaal en gereedschap stond terwijl het nog niet bewoond was. Interpolis gaf aan dat dat gewoon gedekt was. Inderdaad wel met de opmerking dat het glasdicht moest zijn en het huis normaal afgesloten kon worden.Zo zie je ook wel eens staan dat zodra de woning voorzien is van ramen en deuren, en de woning op juiste wijze af te sluiten is er wel dekking is in geval van diefstal na braak. Is de woning in aanbouw, maar is deze nog niet deugdelijk af te sluiten, dan zal er geen dekking voor diefstal zijn....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 dec 2011 21:11
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Post dan niet.Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Kun je de bocht iets ruimer nemen?DJM schreef:Post dan niet.Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Centraal Beheer nooit problemen mee gehad. Ze geven trouwe klanten
zelfs iets meer rente op hun spaarrekening
zelfs iets meer rente op hun spaarrekening
Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan
Wat is dit nou voor stomme opmerking? Hij heeft hier gepost wat er waarschijnlijk toe heeft geleid dat CB zijn klacht heeft opgelost. Nuttige post dus.DJM schreef:Post dan niet.Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.