LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Peter Lodewijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2011 21:11

Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Peter Lodewijk »

Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten. Vandaag, kort voor het moment dat het gezin zou verhuizen is de CV ketel en keuken apparatuur gestolen. Direct CB gebeld maar die geven aan dat het niet gedekt is om dat we nog aan het 'verbouwen' zijn. Meest frustrerende: de 1uurs hulpservice komt ook niet omdat de schade niet gedekt is. Probeer nu, tijdens de kerstdagen maar 'ns een slotenmaker, installateur, of nieuwe ketel te vinden...

"Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Schande.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Brainless »

In de voorwaarden staat dat de inboedel alleen uitkeert als het (woon)huis bewoond is.
Dit geldt voor (bijna?) alle inboedelverzekeringen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De CV-ketel is een onroerend goed op het moment dat deze is geïnstalleerd. Voor onroerende zaken heb je de opstalverzekering. Een inboedelverzekering dekt deze schade sowieso niet.

Nieuwbouwwijken die net zijn opgeleverd zijn een risico, zie http://www.politiekeurmerk.nl/consument/preventietips#4

En:

"Wat is bewoond?

Je zou zeggen dat het woord ‘bewoond’ ook duidelijk is, zowel bij verzekeraar als bij consument. Maar ook dit woord kan verschillend geïnterpreteerd worden. Terwijl een consument zijn net gekochte huis aan het renoveren is, wordt de CV-ketel gestolen. De opstalverzekering vindt niet dat het huis bewoond wordt, omdat het wordt gerenoveerd. De desbetreffende eigenaar van het pand is het hier niet mee eens, omdat het huis wel bewoond kan worden. En omdat hij er op zeer regelmatige basis aanwezig is. Monster heeft ook hier bemiddeld tussen verzekeraar en consument en voorgesteld om de consument het voordeel van de twijfel te gunnen. De verzekeraar heeft daarop alsnog besloten om de consument tegemoet te komen."

http://blog.verzekeringssite.nl/ombudsm ... %E2%80%99/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door nevermind »

Daarvoor kiezen vele mensen tot de verhuizing, om ook daar op een matras of bedje te slapen.
Dit is bij alle verzekeringen zo, misschien dat het voorbeeld van Bob S. een uitzondering is/was, i.v.m. coulantie.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door berend12 »

Peter Lodewijk schreef:Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten.
Welke verzekeringen heeft U afgesloten ?

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door DJM »

Het kan best in de voorwaarden staan maar ik vind dat C.B. dat heel goed had moeten vertellen ten tijde dat men die verzekeringen afsloot.
Kortom, een slechte verzekeraar.

MAXIEM

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Peter Lodewijk

Je zou een poging kunnen wagen om hierover een formele klacht in te dienen bij de geschillencommmissie KIFID in Den Haag. Focus dan op het onthouden van essentiële info in het verkoopgesprek door deze ******** verzekeraar. Zij wisten immers dat het een nieuwbouwwoning betrof en hebben nagelaten om je te informeren over de periode dat je nog niet verzekerd zou zijn.

Wie niet waagt, die niet wint.

Toch prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is inderdaad zo dat (alle?) veel verzekeraars niets uitkeren bij diefstal als er leegstand in de woning is Dus idd wanneer je nog aan het verbouwen bent en er nog niet woont, maar ook bijv als je oude huis nog te koop staat en je er niet meer woont.

De reden is heel simpel dat het risico natuurlijk veel groter is wanneer het huis onbewoond is, wel Moet dit echt in de polisvoorwaarden staan en zelfs vaak op het polisblad >.de Leegstandclausule

Maar ja daar heb je natuurlijk niets aan TS, wel kun je vragen om een coulance, omdat je er al bijna wel woonde (maakt echt verschil of het pand nog een half jaar leeg zal staan of dat je er een paar dagen later zou gaan wonen) en omdat je gewoon niet goed op de hoogte was. Een coulanceverzoek Doe je schriftelijk (of per mail) en zet er ook op "coulanceverzoek"dan komt het gelijk op de juiste afdeling en onderbouw goed en redelijk waarom jij denkt dat je recht hebt op een coulance

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Peter Lodewijk schreef:Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten. Vandaag, kort voor het moment dat het gezin zou verhuizen is de CV ketel en keuken apparatuur gestolen. Direct CB gebeld maar die geven aan dat het niet gedekt is om dat we nog aan het 'verbouwen' zijn. Meest frustrerende: de 1uurs hulpservice komt ook niet omdat de schade niet gedekt is. Probeer nu, tijdens de kerstdagen maar 'ns een slotenmaker, installateur, of nieuwe ketel te vinden...

"Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.
Beste Peter Lodewijk,

Dit is voor jou inderdaad een vervelende situatie.
Ik wil je graag verder helpen bij je klacht.
Hier heb ik wel meer informatie voor nodig.

Wil je zo vriendelijk zijn om je klacht te mailen naar webcare[@]centraalbeheer.nl?
Graag in het kort de schade vermelden met je klantnummer, postcode en huisnummer. Bij onderwerp: n.a.v. Trosradar.

Het Centraal Beheer Webcareteam zal dan het een en ander voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Byob »

Bijzonder is om te zien dat dit stukje voorwaarden bij diverse andere maatschappijen toch wel anders omschreven wordt dan CB dat doet.

Zo zie je ook wel eens staan dat zodra de woning voorzien is van ramen en deuren, en de woning op juiste wijze af te sluiten is er wel dekking is in geval van diefstal na braak. Is de woning in aanbouw, maar is deze nog niet deugdelijk af te sluiten, dan zal er geen dekking voor diefstal zijn....

CB stelt vrij kort, onbewoond en in aanbouw/verbouw geen dekking voor diefstal.. Tenminste zo lees ik de voorwaarden...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel erg makkelijk om je klacht op TrosRadar te zetten en Vara Kassa en vervolgens nergens meer op te reageren. Zo van: we zien wel of er iets goeds uit komt en de rest interesseert ons niet.

http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... kou-staan/

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste Peter Lodewijk,

Naar aanleiding van uw mail en telefonisch onderhoud is de klacht opgelost.

Ik ben blij dat ik u hierin heb kunnen helpen. Onze schade afdeling zal contact met u opnemen.

Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd "Even Apeldoorn Bellen".

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 5798000
https://www.centraalbeheer.nl

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo zie je ook wel eens staan dat zodra de woning voorzien is van ramen en deuren, en de woning op juiste wijze af te sluiten is er wel dekking is in geval van diefstal na braak. Is de woning in aanbouw, maar is deze nog niet deugdelijk af te sluiten, dan zal er geen dekking voor diefstal zijn....
Mijn ex-vrouw is vorig jaar verhuisd en heeft een inboedel verzekering afgesloten bij Interpolis. Ze heeft speciaal gevraagd hoe het zit in de overgangsperiode omdat er in het nieuwe huis nog geklust werd en er materiaal en gereedschap stond terwijl het nog niet bewoond was. Interpolis gaf aan dat dat gewoon gedekt was. Inderdaad wel met de opmerking dat het glasdicht moest zijn en het huis normaal afgesloten kon worden.

Peter Lodewijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2011 21:11

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Peter Lodewijk »

Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door DJM »

Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Post dan niet.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door Jolijn »

DJM schreef:
Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Post dan niet.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.
Kun je de bocht iets ruimer nemen?

beschuitje
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door beschuitje »

Centraal Beheer nooit problemen mee gehad. Ze geven trouwe klanten
zelfs iets meer rente op hun spaarrekening :D

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Ongelezen bericht door SaritaX »

DJM schreef:
Peter Lodewijk schreef:Sorry voor de late reactie. Ivm verhuizing een tijd geen internet gehad... CB heeft snel contact opgenomen na de kerst. Een medewerker bleek de polisvoorwaarden niet correct te hebben geinterpreteerd. Verschillende vertegenwoordigers van CB hebben hiervoor hun (oprechte) excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Post dan niet.
Kortom, mensen zoals jij verpesten dit forum.
Wat is dit nou voor stomme opmerking? Hij heeft hier gepost wat er waarschijnlijk toe heeft geleid dat CB zijn klacht heeft opgelost. Nuttige post dus.

Gesloten