LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hoera165
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2017 10:21

NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door Hoera165 »

10 mei ontvang ik een brief, waarvan de inhoud en context mij niet duidelijk zijn. 12 mei twee pogingen gedaan om via klantenservice (twee keer wachttijd langer dan 5 minuten) uitleg te krijgen. Tevergeefs. Wel de toezegging dat een andere afdeling met uitleg zal komen. 22 mei nog steeds niets vernomen en dus maar weer gebeld (wachttijd weer langer dan 5 minuten). "Ik moet gewoon geduld hebben"...... 31 mei uiteraard nog steeds niets vernomen en dus maar weer gebeld (wachttijd langer dan 5 minuten)."Ik ben het met u eens dat we een logge organisatie zijn en ik zal nogmaals uw verzoek doorgeven aan de betreffende afdeling, maar u moet gewoon geduld hebben...."

Het is werkelijk ongelooflijk dat een (beursgenoteerd) bedrijf het zich meent te kunnen permitteren om zo met klanten om te gaan. Ik voel mij bij NN, overigens opnieuw, geen klant, maar een polisnummer. Het verschil is echter dat polissen van papier zijn en papier geduldig is. Klanten zijn echter mensen en die willen graag dat hun vragen (snel) behandeld worden. Vragen die nota bene het gevolg zijn van een brief van NN, maar ja dat had ik kunnen verwachten, want NN communiceert met polissen en niet met klanten.

P.S. Uiteraard ook via het klachtenformulier van NN getracht mijn onvrede kenbaar te maken. NN streeft ernaar wel binnen 10 werkdagen te reageren. 10 werkdagen!!!! Zou het soms zolang duren door het grote aantal klachten? Oh nee, natuurlijk niet, want polissen zijn van papier en papier is geduldig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door scontra »

Hoera165 schreef: Ik voel mij bij NN, overigens opnieuw, geen klant, maar een polisnummer. Klanten zijn echter mensen en die willen graag dat hun vragen (snel) behandeld worden. Vragen die nota bene het gevolg zijn van een brief van NN, maar ja dat had ik kunnen verwachten, want NN communiceert met polissen en niet met klanten.

@Hoera165, terwijl er helemaal geen reden is tot een feestelijke stemming. ;-)

Bijna overal is de persoon (klant) gekoppeld aan een Klantnummer en dat is niet van gisteren op vandaag het geval.
U wilt snel, maar langzame molens kunnen nou eenmaal niet snel draaien en daarom noemen we ze log en onpersoonlijk.

Maar de mogelijkheid is heel wel aanwezig dat hier uw probleem met de inhoud en context van de brief wel snel kan worden beantwoord.
Ontvouw hier de bedoelde tekst, met weglating van privé gevoelige gegevens, zodat panelleden (snel) kunnen proberen u de gewenste duidelijkheid te verschaffen.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt ook gewoon een ''Mijn NN'' aanmaken en chatten met een medewerker. Lijkt me sneller als uw verhaal weergeven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wees blij dat ze met unieke nummers werken i.p.v. klantnamen die ook kunnen zorgen voor verwisseling. Door accountnummers te gebruiken voorkom je dat.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door ZaBo »

Wat vreemd, als ik Nationale Nederlanden nodig heb, dan zijn mijn N.A.W. gegevens + G.B. voldoende en wordt nooit met klantnummer aangesproken :mrgreen:

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door ZaBo »

breien schreef:Wat wiltu hiermee bereiken?
Bij vrijwel iedere organisatie is men alleen nog maar een nummer. Zeker bij een zeer groot bedrijf als NN kent men de klanten niet meer en werkt men met polisnummers. Welkom in de echte wereld.
Wat vreemd, als ik Nationale Nederlanden nodig heb, dan zijn mijn N.A.W. gegevens + G.B. voldoende en wordt nooit met klantnummer aangesproken ( en ook nooit naar gevraagd)

Moneyman
Berichten: 31138
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NN heeft geen klanten, maar polisnummers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wow, een wachttijd van +5 minuten... er zijn genoeg organisaties die heel blij zouden zijn als ze dat niveau bereiken.

Gesloten