LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto total loss niet verzekert

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door ronald g »

In één woord kansloos.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Emcede »

ronald g schreef:In één woord kansloos.
Ronald, ik ben wel benieuwd naar jou opleiding en beroep. Voor mij geldt allerlei verzekeringsopleidingen en 15 jaar ervaring als schadebehandelaar. Jij?

Dat is direct ook het probleem van een forum zoals dit: TS heeft geen idee wie de mensen achter de antwoorden zijn en hoe de antwoorden moeten worden ingeschat.

Gelukkig voor TS is deze zaak zeker niet kansloos. Succes met deze claim, maar zorg er wel voor dat je auto weer verzekerd wordt!

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Zelf ben ik een keer bijna geroyeerd door de verzekeringsmaatschapij voor mijn autoverzekering. Ik had door omstandigheden een achterstand opgebouwd. Van de verzekering zelf kreeg ik geen bericht.
Omdat ik al mijn verzekeringen via een tussenpersoon regel of laat regelen, nam deze contact met mij op. Hij had de premie voorgeschoten en heeft mij
zeer goed geholpen. Het probleem was zo opgelost.

Tussenpersonen weten ook beter hoe ze moeten communiceren met de maatschappijen.
Voor de commissie hoef je zoiets niet te laten, ik kon zelf kiezen hoe, wat en waar ik verzekerd wilde zijn, zo van zijn computerscherm.

Misschien een tip voor later, of in geval van TS misschien meteen al bruikbaar/nuttig.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door nevermind »

Nomis Naj schreef:Zelf ben ik een keer bijna geroyeerd door de verzekeringsmaatschapij voor mijn autoverzekering. Ik had door omstandigheden een achterstand opgebouwd.

Achterstand betekend, verzekering niet betaald.
Dus ben jij ook, zoals onze weekend rijder/poster onverzekerd gereden.
Maakt jouw niet echt sympathiek. :twisted:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

@secondadvies, je hebt het allemaal weer zeer goed bergrepen.
En de betekenis van het woord "bijna" is?
TS stelt een vraag, waar hulp misschien beter op zijn plaats is dan absurde antwoorden en "leuke" opmerkingen met je forummaatjes uit te wisselen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door snepke »

Nomis Naj schreef: TS stelt een vraag, waar hulp misschien beter op zijn plaats is dan absurde antwoorden en "leuke" opmerkingen met je forummaatjes uit te wisselen.
Maar waarom laat TS dan niets meer horen?
Hij stelt een vraag maar laat niets weten ,of hij iets aan de antwoorden heeft.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

snepke schreef:
Nomis Naj schreef: TS stelt een vraag, waar hulp misschien beter op zijn plaats is dan absurde antwoorden en "leuke" opmerkingen met je forummaatjes uit te wisselen.
Maar waarom laat TS dan niets meer horen?
Hij stelt een vraag maar laat niets weten ,of hij iets aan de antwoorden heeft.
Misschien omdat een groot aantal reactie's kant noch wal raken.
Hij kan nu in het weekend ook niet echt wat doen om het proberen op te lossen. Om dan elke keer te reageren met "dankjewel" en "wat moet ik hiermee?". TS moet achter zijn schade aan, maar dat kan zoals eerder gezegd wel eventjes duren. Ik wacht het rustig af en reageerd TS niet, dan niet. Dat zal dan ook niet de eerste keer zijn op dit forum. Kansloos is TS zeker niet,
maar zal wel over een plan van aanpak na moeten denken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door nevermind »

Nomis Naj schreef:Zelf ben ik een keer bijna geroyeerd door de verzekeringsmaatschapij voor mijn autoverzekering. Ik had door omstandigheden een achterstand opgebouwd. Van de verzekering zelf kreeg ik geen bericht.
Omdat ik al mijn verzekeringen via een tussenpersoon regel of laat regelen, nam deze contact met mij op. Hij had de premie voorgeschoten en heeft mij
zeer goed geholpen. Het probleem was zo opgelost.

Tussenpersonen weten ook beter hoe ze moeten communiceren met de maatschappijen.
Voor de commissie hoef je zoiets niet te laten, ik kon zelf kiezen hoe, wat en waar ik verzekerd wilde zijn, zo van zijn computerscherm.

Misschien een tip voor later, of in geval van TS misschien meteen al bruikbaar/nuttig.
Nomis Naj schreef:@secondadvies, je hebt het allemaal weer zeer goed bergrepen.
En de betekenis van het woord "bijna" is?
TS stelt een vraag, waar hulp misschien beter op zijn plaats is dan absurde antwoorden en "leuke" opmerkingen met je forummaatjes uit te wisselen.
Ja ik begrijp het wel, jouw bericht is duidelijk.
Nergens staat, dat je alleen op een openingspost mag reageren.
Het topic gaat over niet verzekerd, jouw bericht item dito.
Het word bijna, gaat over her royeren, maar dit sluit niet uit, dat je niet verzekerd was, anders hadden zij jouw niet BIJNA geroyeerd.
Je kon de premie niet betalen, het assurantiekantoor heeft het voorgeschoten, schrijf je zelf, dan ben je niet verzekerd geweest.
TS hoef geen hulp, want het is weekend, moet je toch ook weten. :wink:

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

@secondadvies, ik ben zo blij dat je mijn omstandigheden en wel of niet onverzekerd rijden zo goed uit mijn reactie's hebt weten te halen en toe te lichten. Vooral doorgaan met je goede analyses zou ik zeggen. Daar kan TS, net als andere forumbezoekrs, echt wat mee.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door nevermind »

Nomis Naj schreef:@secondadvies, ik ben zo blij dat je mijn omstandigheden en wel of niet onverzekerd rijden zo goed uit mijn reactie's hebt weten te halen en toe te lichten. Vooral doorgaan met je goede analyses zou ik zeggen. Daar kan TS, net als andere forumbezoekrs, echt wat mee.
Laten wij het dan zo houden, dat ik niet veel naast zit met mijn analyses. :wink:
Prettig Weekend

domdom
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 14:44

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door domdom »

De verzekering schrijft normaal autom. Af . Dit is in augustus dus niet gebeurt! Hier heb ik geen brief van gehad, de rest van de maanden wel afgeschreven ! Dus nee wist het echt niet, wij zijn vorige week zelfs naar Disneyland gereden met de kinderen ... Ik zou nooit geen risico nemen met mijn kinderen ! Ik moet maar afwachten tot morgen dan is mijn tussen persoon er weer , dus wach het wel af , er zijn gelukkig geen slachtoffers en alleen mijn auto is Total löss dus ja daar ben ik allang blij om

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door DJM »

domdom schreef:De verzekering schrijft normaal autom. Af . Dit is in augustus dus niet gebeurt! Hier heb ik geen brief van gehad, de rest van de maanden wel afgeschreven ! Dus nee wist het echt niet, wij zijn vorige week zelfs naar Disneyland gereden met de kinderen ... Ik zou nooit geen risico nemen met mijn kinderen ! Ik moet maar afwachten tot morgen dan is mijn tussen persoon er weer , dus wach het wel af , er zijn gelukkig geen slachtoffers en alleen mijn auto is Total löss dus ja daar ben ik allang blij om
Stond er niet genoeg geld op je rekening?

Ik hoop dat dat niet de reden was want ik meen dat verzkeraars niet zo makkelijk iemand verzekeren als diegene zonder verzekering heeft gereden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door snepke »

DJM schreef:
Ik hoop dat dat niet de reden was want ik meen dat verzkeraars niet zo makkelijk iemand verzekeren als diegene zonder verzekering heeft gereden.
En dat niet alleen als je ooit geroyeerd bent geweest en je moet aan een nieuwe verzekering,nemen ze je niet meer aan of onder bepaalde voorwaarden.

En dan betaal je het dubbele ,

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is in augustus dus niet gebeurt! Hier heb ik geen brief van gehad, de rest van de maanden wel afgeschreven !
Stond er niet genoeg geld op je rekening?
Al zou dat... voor 1 maand (Augustus) mikken ze je echt niet uit de verzekering, tenminste aannemende dat Sept, Okt, wel (weer) automatisch afgeschreven zijn.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:
Dit is in augustus dus niet gebeurt! Hier heb ik geen brief van gehad, de rest van de maanden wel afgeschreven !
Stond er niet genoeg geld op je rekening?
Al zou dat... voor 1 maand (Augustus) mikken ze je echt niet uit de verzekering, tenminste aannemende dat Sept, Okt, wel (weer) automatisch afgeschreven zijn.
Meestal als er 1 automatische afschrijving niet lukt,wordt het bij de volgende maanden de automatische afschrijving niet meer hervat.

Je krijgt dan een acceptgiro.
Je krijgt ook een herinnering acceptgiro van de mislukte incasso,die is waarschijnlijk dan niet betaald.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door bprosman »

Je krijgt ook een herinnering acceptgiro van de mislukte incasso,die is waarschijnlijk dan niet betaald.
Maar dan heb je wel een "Brief" gehad :wink: .

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:
Je krijgt ook een herinnering acceptgiro van de mislukte incasso,die is waarschijnlijk dan niet betaald.
Maar dan heb je wel een "Brief" gehad :wink: .
Normaal gesproken wel

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Encede jij hebt 100% gelijk met je antwoorden, en ook hetgeen wat je zegt over het forum klopt, je krijgt zoveel antwoorden die kant nog wal raken maar sommige mensen kunnen zo overtuigend schrijven dat een TS ontzettend in de war raakt en eigenlijk helemaal niets heeft aan de antwoorden.

Ook ik heb 6 jaar ervaring als schade behandelaar en diverse opleidingen wat betreft verzekeringen achter de rug, maar zoals je terecht opmerkt dat kan niemand hier weten.

Maar on topic

Als de tegenpartij aansprakelijk is heb je inderdaad niets met je eigen verzekering te maken, ( of je die nu hebt of niet) sterker nog als iemand alleen een WA verzekering heeft zonder verhaalsbijstand, moet die ook rechtreeks zaken doen met de verzekeraar van de tegenpartij. Wat al eerder werd opgemerkt is, TS kan alleen een boete krijgen wegens onverzekerd rijden.

En daarbij vermoed ik dat de verzekeraar aleen het casco gedeelte van TS heeft stopgezet, dat is tenminste bij mijn werkgever gebruikelijk en zeker bij een kleine achterstand, eerst een paar brieven en dan wordt het casco gedeelte ( all risk) er af gehaald (net als bij een ziektekostenverz eerst de aanvullende verzekering stop worden gezet bij een achterstand)en als laatse middel wordt de verz helemaal geroyeerd. maar dat gebeurt echt niet voor een maandpremie achterstand en dan voor twee maanden, dan zijn wel al snel 4 maanden tot een half jaar verder....

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto total loss niet verzekert

Ongelezen bericht door witte angora »

Pindakaaspotje schreef:
witte angora schreef: Tweede is dat de schade van de andere partij altijd vergoed wordt, dus ook als die andere partij niet verzekerd is. Dus, volgens deze link, krijgt TS zijn schade vergoed.

Hier doelen ze er alleen op dat je schade altijd vergoed wordt uit het waarborgfonds als de tegenpartij niet verzekert is. Dus dat mijn schade altijd vergoed wordt, als een onverzekerd iemand tegen me aanknalt.
Er staat niet dat als ik onverzekerd ben, en iemand tegen mij aanrijdt (verzkerd), dat mijn schade dan altijd vergoed wordt. Dat laatste staat daar helemaal niet.

Pindakaaspotje, waarom quote je mij, en schrijf je er zelf een stuk bij (wat ik voor het gemak en de duidelijkheid rood gekleurd heb) in die quote, wat ik helemaal niet geschreven heb, om daar vervolgens op te reageren? Wat een kulmanier, en wat doorzichtig om op zo'n manier te discussieren. Schaam je. :evil:

Dit is het oorspronkelijke bericht, 29/10 19.57:
Beter lezen, pindakaaspotje. Dit gaat over twee dingen: degene die zonder verzekering rijdt, wat voor hem/haar de consequenties kunnen zijn, namelijk een boete en eventueel intrekking van het rijbewijs.

Tweede is dat de schade van de andere partij altijd vergoed wordt, dus ook als die andere partij niet verzekerd is. Dus, volgens deze link, krijgt TS zijn schade vergoed.

Gesloten