LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto verzekering bij Inshared? Let dan goed op!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MelvinvdC
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:52

Auto verzekering bij Inshared? Let dan goed op!

Ongelezen bericht door MelvinvdC »

Ik heb een minder goede ervaring met Inshared die ik graag met jullie wil delen. Vooral mensen met een autoverzekering van Inshared; let goed op dat je niet teveel betaald!

Eind november kregen alle klanten van Inshared met een autoverzekering een mail met een minder prettige mededeling: de premie gaat met ongeveer 15% omhoog en daarbij komt nog de verhoging van de assurantiebelasting per 1-1-2013. Vervelend, maar er zijn meer schades gemaakt dus Inshared was genoodzaakt dit te doen. Wat de exacte gevolgen voor je premie zijn was toen nog niet bekend.

Voor de maand januari was Inshared laat met incasseren, dit kwam door deze premieverhoging. Op 15-1-2013 werd dan toch de premie afgeschreven. In mijn geval een stijging van totaal bijna 27%. Toch even slikken maar ja, het was aangekondigd. Tot zover niks vreemds.

Voor de grap deed ik op de website van Inshared een nieuwe premieberekening en wat schepte mijn verbazing: als ik mijn verzekering opnieuw zou afsluiten zou mijn premie ruim 12% lager uitvallen! Ik dus direct contact gezocht met Inshared, zal vast wel een foutje zijn wat snel opgelost wordt.

Maar helaas, ik kreeg een nogal lauw mailtje terug dat bij een nieuwe premieberekening de premie hoger of lager uit kon vallen en dat ik mijn huidige verzekering dan maar moest opzeggen en een nieuwe moest afsluiten. Toen ik vroeg of dat niet automatisch kon kreeg ik als antwoord nogmaals 'nee' en dat het verschil ook nog eens te maken kon hebben met mijn schadevrije jaren welke volgens hen 3 waren.

Vreemd, want volgens mij heb ik 4 schade vrije jaren. Inshared nog maar eens gemaild en ja hoor, dat klopte, ik had 4 schade vrije jaren, foutje van Inshared. Goed, kan gebeuren, mijn huidige verzekering toen maar opgezegd en een nieuwe (tegen een veel lagere premie dus) afgesloten. Aangezien Inshared een fout heeft gemaakt met mijn schade vrije jaren en pas halverwege januari de nieuwe premie bekend heeft gemaakt zou het toch eerlijk zijn als Inshared het door mij teveel betaalde bedrag over de maand januari zou terugbetalen toch? Maar nee, daar kon Inshared helaas niet aan beginnen!

We all benefit! Jaja, maar met 'we' bedoeld Inshared duidelijk niet de klant :-)

Dus aan iedereen met een verzekering bij Inshared: Controleer of je niet teveel betaald! En zo ja, zeg je huidige verzekering op en vraag meteen een nieuwe aan!

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Auto verzekering bij Inshared? Let dan goed op!

Ongelezen bericht door dafhobby »

Je hebt gelijk,
Van de week even gekeken wat mijn wagen zou kosten bij Inschared.
Was nu bijna 3 euro per maand goedkoper t.o.v. wat ik nu bij hun betaal.
Mailtje gestuurd en netjes een bericht dat ik de oude maar moest opzeggen en meteen een nieuwe afsluiten, kon helaas niet gemakkelijker.
Toch vreemd eigenlijk dat er wel snel een verhoging doorgevoerd kan worden maar een verlaging kan dan weer niet.
Het scheelt ons nu dus een kleine 36 euro per jaar, een keer extra uiteten zullen wij maar zeggen.

Gr. Ton

svenhonig
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 23:10

Re: Auto verzekering bij Inshared? Let dan goed op!

Ongelezen bericht door svenhonig »

Ik heb precies hetzelfde en wat helemaal raar is dat ze mij hetzelfde advies (opzeggen en opnieuw aanmelden) geven. Het lijkt er dus op dat ze dat vaker doen. Voor het terugbetalen van teveel betaalde premie krijg ik een antwoord dat ik 'akkoord ben gegaan bij het aangaan van de polis met de premie' maar ik ben uiteraard nooit akkoord gegaan met de 25% verhoging. Daarnaast kan ik mij niet heugen dat ze hebben gemeld dat ze de premie anders gingen berekenen (op basis van het aantal jaren dat de polis oud is i.p.v. schadevrije jaren)
Volgens hun moet ik nu € 70 betalen i.p.v. € 52,56 welke de website aangeeft. Kost mij € 212 extra per jaar.

Gesloten