LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering Interpolis ineens geweigerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Thomas86

Autoverzekering Interpolis ineens geweigerd

Ongelezen bericht door Thomas86 »

Hallo mensen,

Sinds augustus heb ik mijn auto's (2) verzekerd bij Interpolis. Dit omdat ik dat makkelijk is via de Rabobank, en ik daar ook mijn aansprakelijkheid heb lopen.
In het verleden (2008) ben ik daar eerder verzekerd geweest, maar dit is toen stopgezet wegens financiele redenen.

Nu heb ik afgelopen vrijdag een andere (dure) auto gekocht, sta ik bij de verkoper en bel ik de verzekering:
"Ik heb mijn Seat ingeruild, en wil graag daar in de plaats deze auto voor verzekeren".
Daarna word ik een paar keer terug gebeld, o.a. met de vraag, ben ik in het verleden geweigerd voor een verzekering, waar ik Nee op heb geantwoord.

Nu word mij om die reden de verzekering geweigerd van mijn nieuwe auto. Ik ben namelijk in 2008 opgezegd, en dat vinden ze een weigering. En omdat ik niet 'eerlijk' ben geweest, word ik nu geweigerd.
Terwijl ik in augustus hetzelfde antwoord heb gegeven (2 keer zelfs, voor beide auto's), en in Oktober nogmaals wegens een bromfiets verzekering. Nooit geen problemen gehad met ze, en altijd netjes op tijd betaald.

Nu baal ik hier ontzettend van, de nieuwe auto is een zeer exclusieve auto, die ik graag goed verzekerd wil hebben. Ik heb zelfs aangeboden de premie per jaar te betalen. Geld is hierin geen probleem.

Nu ben ik vandaag bij de Rabobank geweest om e.a. te laten uitzoeken, en die hebben met Interpolis gebeld. De zaak is doorgeschoven naar een onafhankelijk commisie die het nu gaat beoordelen, maar ik krijg hierin geen moment van uitleg / weerwoord, ik kan niet mijn verhaal doen en toelichten waarom ik nee zei, ik begreep er namelijk uit of ik geweigerd was, en dat was ik nooit eerder.

Wat kan ik hier tegen doen? Wie is bekend met deze commissie? Ik ben radeloos...

ronald g

Re: Autoverzekering Interpolis ineens geweigerd

Ongelezen bericht door ronald g »

In het verleden (2008) ben ik daar eerder verzekerd geweest, maar dit is toen stopgezet wegens financiele redenen.
Als de verzekeringsmaatschappij dit heeft gedaan dan ben je per definitie de klos. er is een voortzetting van een verzekering geweigerd. Wellicht is bij de acceptatie in Augustus dit jaar iets over het hoofd gezien.

Thomas86

Ongelezen bericht door Thomas86 »

Ja maar dit zijn mafia praktijken, de vraag is dus: Opgezegd of geweigerd.
Ik heb mij laten vertellen dat dit 5 jaar blijft staan.

2008 zou ik dus kwijtraken in 2013.
Maar nu word ik geweigerd, en gaan die 5 jaar dus opnieuw in?

Dan kom je er toch nooit van af?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Probeer bij een andere verzekeraar, al zal dat moeilijk worden, succes.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ronald g schreef:Wellicht is bij de acceptatie in Augustus dit jaar iets over het hoofd gezien.
Zou inderdaad goed kunnen. Of het verstandig is dit bij Interpolis hoog op te spelen ? Vraag het me af, voor hetzelfde geld is er zometeen een probleem met de verzekering van de andere auto. Omdat deze onder verkeerde voorwendselen is afgesloten. U loopt het risico dat ook deze beëindigd wordt of er geen dekking is bij problemen.
ciske schreef:Probeer bij een andere verzekeraar, al zal dat moeilijk worden, succes.
Ik denk ook dat het waarschijnlijk bij Interpolis niet meer is op te lossen. Wees ook eerlijk naar de nieuwe beoogde verzekeraar en leg uit wat er gebeurd is.

ronald g

Maffiapraktijken zijn het niet, risico indekken dat weer wel. Een verzekeringsmaatschappij mag iedereen weigeren er is geen plicht. Stel dat je in Augustus toen je de eerste auto ging verzekeren de vragenlijst niet naar waarheid hebt ingevuld, stopgezet,opgezegd door de verzekering zijn het zelfde als uit de verzekering geknikkerd worden ben je eigenlijk nooit verzekerd geweest, nu bij de aanschaf van een andere auto fraudeer je nog eens door stellig de vraag van weigering verzekering te ontkennen. Tja je bent niet 5 jaar lang maar 8 jaar lang de sigaar. Rialto met vooruitbetaling en borg zal de enigste optie zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu ben ik vandaag bij de Rabobank geweest om e.a. te laten uitzoeken, en die hebben met Interpolis gebeld. De zaak is doorgeschoven naar een onafhankelijk commisie die het nu gaat beoordelen,
Wat kan ik hier tegen doen?
Voorlopig moet je even afwachten.

Je zou hooguit kunnen proberen er achter te komen wat precies de reden is van de afwijzing. De vorige is stopgezet om financiële redenen, ok, dat is dus bekend. Maar nu heb je daar dus 2 autoverzekeringen en een bromfietsverzekering lopen, en er is een wijziging aangevraagd vanwege een exclusieve auto. Als ik eerlijk mag zijn, als beoordelaar zou ik heel makkelijk de conclusie kunnen trekken: niet het geld was het probleem, maar de betalingsmoraal. En dan gaat men inderdaad heel voorzichtig worden, denk ik.

Als je dan ook nog eens een foutief antwoord geeft, wat ze in hun eigen systeem kunnen nazoeken, tsja...

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Opgezegd: heb jij Interpolis opgezegd, of heeft Interpolis jou opgezegd omdat, zoals je schrijft, je een probleem met betaling had?
Als Interpolis jou opzegt is dat dus voor hen een weigering om jou te verzekeren.
Laatst gewijzigd door agnesm op 14 nov 2011 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g

Was toch interpolis geen univé maar eigenlijk maakt het niets uit, de verzekering is verstrekt op basis van verkeerde informatie en wordt terecht geweigerd. Ts heeft meerdere verzekeringen afgesloten en heeft steeds ontkend dat hem/haar een verzekering is opgezegd of is stopgezet wegens financiële redenen, er is dus sprake van achterhouden van relevante informatie tot een paar keer toe. Alle maar dan ook alle verzekeringen liggen nu onder vuur van WA tot inboedelverzekering omdat TS op een zogenoemde zwarte lijst staat beschreven als fraudeur. Zelfs een reisverzekering kun je niet meer afsluiten.

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Idd, het is Interpolis en niet Univé zoals ik schreef :D

Gesloten